Gå til innhold

Barn tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var ditt barn når det klarte å svelge tabletter?

Anonymkode: c2072...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var vel rundt 12-13 år, men yngste på 12 år har ikke sjans selv om vi deler en Paracet i fire 🙈

Anonymkode: bdb24...07c

Skrevet

Det begynte han med da han var 4 

Anonymkode: 8b8e7...069

Skrevet

Seks år kanske? Yngste på 12 har gjort det i mange år i hvert fall. 

Anonymkode: a9533...62b

Skrevet

Jeg snakket med en sykepleier som sa at tilogmed spedbarn klarer å svelge tabletter….det kan da umulig stemme?😳😳

Anonymkode: c2072...bbd

Skrevet

Eldstemann klarte det helt fint fra 6-7 årsalderen, mens yngste sleit fram til ca. 10-11.

Anonymkode: 8f2c2...61d

Skrevet

Vet ikke om ungene mine har fått tablett noen gang? Allergitabletter er smeltetabletter, og Paracet har de ikke fått siden de var babyer og fikk flytende. Vil dog tro de hadde klart en Paracet nå, med nok drikke bør ikke det være noe problem. 

Skrevet

5-6 år. Kom litt an på størrelsen på tabletten. Eldste måtte få noen medisiner sommeren han var 6 pg som ikke kunne deles eller tas som mikstur. Da gikk det mye drikkeyoghurt, men til sist fikk hun dreisen på det og kunne ta de med vann. 

Skrevet

Mine på 14 og 17 klarer det fortsatt ikke, men det er ikke fordi de ikke fysisk har mulighet for det, men fordi de er sikre på at de ikke vil klare det og da går det ikke. 

Anonymkode: 9d283...4fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mine på 14 og 17 klarer det fortsatt ikke, men det er ikke fordi de ikke fysisk har mulighet for det, men fordi de er sikre på at de ikke vil klare det og da går det ikke. 

Klarer de ikke svelge andre små ting heller?

Anonymkode: 8e305...719

Skrevet

Min klarer fint en halv Postafen reisesyketablett, og tablett mot barnemark, men de er jo veldig små. Tror ikke han hadde greid Paracet, han har alltid sånn smeltetablett, de gangene han har trengt det. 

Anonymkode: f1768...62a

Skrevet

Min 4-åring greier det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Klarer de ikke svelge andre små ting heller?

Joda, de svelger alt annet enn tabletter, men selv paracet delt i fire er umulig, så det sitter kun i hodet. Likevel brekker de seg når de prøver. 

Skrevet

Anbefaler tablettrekk fra apotek hvis dere vil øve med barna, de virker veldig godt! 

Anonymkode: 2178d...5f7

Skrevet

Joda, de svelger alt annet enn tabletter, men selv paracet delt i fire er umulig, så det sitter kun i hodet. Likevel brekker de seg når de prøver. 

Da tror jeg du bare må si at dette er tull og at de må lære seg det. Noen ganger bare må man.

Skrevet

Da tror jeg du bare må si at dette er tull og at de må lære seg det. Noen ganger bare må man.

Og du tror ikke jeg allerede har sagt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...