Gå til innhold

Jeg har angst for avvisning.

Anbefalte innlegg

Da mener jeg plagsomt angst. Det går utover hverdagen. Jeg får angst av all slags avvisning, men mest fra menn. Og det fra alle, selv de jeg ikke like. Det resulteter i at jeg ligger med menn jeg ikke liker, fordi jeg liker ikke å avvise noen. Til syvende og sist er det meg selv det går utover. 

Finnes det noen råd? Eller er det psykolog som kanskje klarer å hjelpe?  (Har mine tvil). 

Anonymkode: 56ba9...a93

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449055-jeg-har-angst-for-avvisning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Råd fra fremmede tror du mer på enn en fagperson som kan jobbe med deg og din mentale helse? Selvsagt er det psykolog som gjelder.

Anonymkode: 2a2b6...52c

Ja. Men kanskje noen har erfaringer? 

Er det normalt å ha det sånn?

Jeg var sånn. Ikke fordi jeg var redd for avvisning, men fordi jeg ble misbrukt som barn og voldtatt som ungdom. Jeg visste ikke at man kunne sette grenser og si nei. Det var helt fremmed for meg. Ved hjelp av psykolog fant jeg ut mye mer om meg selv enn jeg visste var mulig. Nå har jeg vært uten både mann og sex i 10 år

Anonymkode: 2f0bd...7ad

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var sånn. Ikke fordi jeg var redd for avvisning, men fordi jeg ble misbrukt som barn og voldtatt som ungdom. Jeg visste ikke at man kunne sette grenser og si nei. Det var helt fremmed for meg. Ved hjelp av psykolog fant jeg ut mye mer om meg selv enn jeg visste var mulig. Nå har jeg vært uten både mann og sex i 10 år

Så flott å høre at du fikk hjelp ❤️ Håper du har det bedre nå ❤️

Jeg sliter med det med sex, må liksom ha det. Sikkert samme problematikk. Er avhengig av bekreftelse. Selv om jeg ikke liker mennene. Jeg er forskrudd. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Så flott å høre at du fikk hjelp ❤️ Håper du har det bedre nå ❤️

Jeg sliter med det med sex, må liksom ha det. Sikkert samme problematikk. Er avhengig av bekreftelse. Selv om jeg ikke liker mennene. Jeg er forskrudd. 

Da er det litt å få hjelp til å finne ut hvem du er og hva du skal gjøre videre

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da er det litt å få hjelp til å finne ut hvem du er og hva du skal gjøre videre

Har gått til psykolog mye i mitt liv. Men sliter enda. Går fast til dps. Har kompleks ptsd. Sikkert derfor. Men sliter like fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...