Gå til innhold

Er det forskjell på billig og dyrere shampo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, helt ærlig inneholder de omtrent det samme. Kosthold og hva du gjør med håret betyr mer. Jeg har blankt og pent hår, vasker det med head and shoulders, bruker aldri kur eller balsam. 
Jeg spiser sunt, farger eller bleker ikke håret og jeg føner/ varmebehandler aldri. 

Anonymkode: b4d8f...d1d

Det er ikke nødvendigvis stor forskjell. L’Oréal feks har både billige «butikksjampoer» og frisørsjampo. Forskjellen er for det meste kunnskapen til frisøren om produktet, anbefalinger fra frisør, og pris deretter 

Anonymkode: 58ba0...9c4

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, helt ærlig inneholder de omtrent det samme. Kosthold og hva du gjør med håret betyr mer. Jeg har blankt og pent hår, vasker det med head and shoulders, bruker aldri kur eller balsam. 
Jeg spiser sunt, farger eller bleker ikke håret og jeg føner/ varmebehandler aldri. 

Anonymkode: b4d8f...d1d

Balsam bør man jo bruke. Selv om du har blankt hår. Sjampo åpner skjellaget i håret så det kan renses. Balsam lukker det så det er beskyttet… 

Anonymkode: 58ba0...9c4

Annonse

I følge min frisør så er den største forskjellen mengden vann eller andre "fyllstoffer" i den billige sjampoen. Du må derfor bruke mer av den billige for å få samme vaskeeffekt som en mindre mengde av den dyrere. 

Anonymkode: 23674...1f9

Mun erfaring er at jeg bruker shampoer som renser godt, for å få vekk fett og styling. Men det viktigste er å bruke gode etterprodukter, slik som balsam, men særlig en god hårolje. Det er det som redder lengdene.

Anonymkode: 06855...f08

Finnes gode og dårlige produkter både blant de dyre og de billige, i tillegg er det individuelt hvilke produkter som gir best resultat.  
Det viktigste for mitt hår er å bruke sjampo uten sulfat, da det skiter veldig på håret. 

Anonymkode: 8f036...25f

Har man rett og fett hår spiller det kanskje liten rolle. Jeg har krøller og tørt hår og håret mitt blir fullstendig ødelagt av billig produkter. Samme med dattera mi som har likt hår. Vi må ha frisørprodukter med mye fukt og pleie ellersblir håret brusete, tuggete og matt. Kur minst en gang per uke. 

Anonymkode: e1f80...39c

Annonse

Har brukt mye rart, men begynte å klø av mange fra butikk/normal/rusta osv. 

Nå kom jeg over loreal på apotrket, tror den heter noe vitamino( rosa), den var mye bedre for mitt hår og hodebunn

Anonymkode: 1a2a6...e0a

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har man rett og fett hår spiller det kanskje liten rolle. Jeg har krøller og tørt hår og håret mitt blir fullstendig ødelagt av billig produkter. Samme med dattera mi som har likt hår. Vi må ha frisørprodukter med mye fukt og pleie ellersblir håret brusete, tuggete og matt. Kur minst en gang per uke. 

Anonymkode: e1f80...39c

Jeg har og krøllete og krusete hår. Brukte kerastase før. Etter mange år med billig shampoo bestilte jeg nå kerastase for krøller. Håper det hjelper 🤷

Anonymkode: 25e48...223

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har og krøllete og krusete hår. Brukte kerastase før. Etter mange år med billig shampoo bestilte jeg nå kerastase for krøller. Håper det hjelper 🤷

Men går det ann å bruke blanding- noen dager med billig og andre dager med kerastase?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...