Gå til innhold

2 uker til skolestart og døgnet er snudd totalt for 15 åringen

Anbefalte innlegg

Han ligger og sover til kl 14-15. Får han ikke opp. Legger seg langt utpå natten. Det er jo sommerferie men nå må vi begynne å snu døgnet tilbake. Hvordan ligger det an med deres ungdommer?

Anonymkode: dc36b...a00

Fortsetter under...

Det er null problem, bare å stå opp tidlig en dag så sovner de tidlig den kvelden.

De ligger aldri lenger enn 12 da.

De er 15 og 17 år, første skoledag er på en onsdag så jeg kommer til å oppfordre dem til å stå opp i 10-tiden de to ukedagene før skolestart.

Anonymkode: 407ac...895

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han ligger og sover til kl 14-15. Får han ikke opp. Legger seg langt utpå natten. Det er jo sommerferie men nå må vi begynne å snu døgnet tilbake. Hvordan ligger det an med deres ungdommer?

Anonymkode: dc36b...a00

Min 16 åring styrer dette helt selv og så lenge han styrer det slik at han kommer seg opp til treninga og er uthvilt til den så legger jeg meg ikke borti det. Første skoleuka blir nok hard, men så går det seg til. 

Ikke ungdommer her.. De er 8 og 12. Vi har begynt å legge oss noen minutter tidligere hver kveld. Nå er det senest kl 00.  Men sover fortsatt til 10.30. Sette alarm på kl 10 i morgen. Begynn i det små. Men man kan ha ferie en stund til. Man kommer fort inn i det, holder å stå opp tidlig én dag det. 

Anonymkode: 271aa...4f0

Annonse

Samme her. Jeg gir nesten litt opp, er innom flere ganger for å få henne ut av senga, men hun er helt umulig å snakke til på den tiden av døgnet. Første uka blir nok hard 😅

Anonymkode: 5a431...11b

Skru av nettet og inndra telefonen på kvelden om du birkrlig er vekymret, ellers anbefaler jeg å prate sammen og bli ringe om hvordan dere skal gjøre det. Gjør det midt på dagen når begge er våkne. Som regel ordner det seg nok når skolen starter, men jeg hadde foreslått å snu døgnet tilbake siste helgen.

Neste år anbefaler jeg sommerjobb som starter ganske tidlig. Da slipper dere problemet.

Anonymkode: 7ceba...803

Annonse

Det må da være 15-åringens problem, og ikke ditt? 

Jeg ville sørget for at han kom seg opp første skoledag, men etter det er det hans eget ansvar. Blir trøtt et par dager, men det er ikke farlig. 

Anonymkode: 7fae3...cd3

Datteren min sover lengst til 0900😅 Og hun legger seg innen 2300. 
Om sønnen din ikke klarer å styre dette selv, som det ser ut som så trenger han veiledning av deg😉

Anonymkode: b822f...06f

Her holdt 16 åringen seg våken til jeg stod opp klokken 06.00. Så holdt jeg henne våken til 17.00, etter det var døgnrytmen fikset. Men dette har vi gjort for en stund siden. Sånn i midten av juli eller noe.

Anonymkode: b0ce3...30a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her holdt 16 åringen seg våken til jeg stod opp klokken 06.00. Så holdt jeg henne våken til 17.00, etter det var døgnrytmen fikset. Men dette har vi gjort for en stund siden. Sånn i midten av juli eller noe.

Anonymkode: b0ce3...30a

Hva var vitsen med det?

Anonymkode: bfb83...eec

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva var vitsen med det?

Anonymkode: bfb83...eec

Hvis du legger deg sent er det vanskelig å sovne om kvelden. Å døgne for å snu kan være en bedre løsning enn å satse på å sovne tidligere. Hjelper ikke å dra de ut tidlig, da er de bare trøtte om ettermiddagen og kvikner til igjen når kvelden kommer. Eldste her har døgnet for å snu rytmen og det har fungert bra.

Anonymkode: 5a431...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...