Gå til innhold

Arbeiderklassen i England og Irland fått nok

Anbefalte innlegg

Nå står det ikke så mye om det som skjer i England og Irland i norske aviser om det som skjer i de landene, men det virker som en del der nå bare har fått nok. 

Slik jeg har forstått det så ble den saken med knivstikkingen sist uke dråpen som fikk begeret til å renne over. I tillegg til at om opptøyer er startet av utlendinger der så trekker politiet seg unna og ingen blir straffet ( f.eks. i Leeds der der ble opptøyer etter at et barn ble hentet av barnevernet), men når opptøyer blir startet av briter så blir det slått hardt ned på. 

Det at myndighetene har brukt mye skattepenger på å få til en avtale med Rwanda om å flytte over asylsøkere dit som nå bare ble skrotet  av den nye regjeringen uten noen ny plan minsker nok ikke sinnet. 

Nå har jo også muslimske grupper tatt til gatene i noen byer for å 'ta' de andre som protesterer. 

Anonymkode: 9c5a6...944

Fortsetter under...

Det der er jo bare tull. Opptøyene som foregår nå er mye verre enn de som foregikk i Leeds, og mange briter mener tvertimot at politiet gjør alt for lite nå. (De bruker for eksempel ikke tåregass eller vannkanoner.) Ikke er det lenge siden valget heller, og det var det Labour som vant. 

Anonymkode: fcc6b...bbf

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En, to, tre, av fire svar der det antydes at hi er dum og kunnskapsløs, men ingen motargumenter. Wow, imponerende.

Hi. Jeg skjønner hva du mener. Noe er i gjerde. 

Anonymkode: 6cfde...209

Korrigerer meg selv før jeg blir anklaget for å være dum og kunnskapsløs og:

Noe er i gjære, ikke gjerde. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En, to, tre, av fire svar der det antydes at hi er dum og kunnskapsløs, men ingen motargumenter. Wow, imponerende.

Hi. Jeg skjønner hva du mener. Noe er i gjerde. 

Dette er et motargument:

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Om bare arbeiderklassen i Russland også fikk nok...

Ser ut til at arbeiderklassen i Venezuela har fått nok.

Islam er betyr fred så jeg ser ikke hvordan noen kan få nok av det?

Anonymkode: fe3b8...09e

Anonymkode: fe3b8...09e

Det er de høyreekstreme som "har fått nok". Dessverre har mange års vanstyre av toryene ført til at sosiale problemer og fattigdom har skutt i været. 

Dette gir grobunn for hat og ekstremisme, og english defence legue får god rekruttering. 

Anonymkode: 4b5c2...a1e

Har du sett hvordan de etnisk engelske oppfører seg? De omringet to asylmottak som huset flyktninger, tente på disse og prøvde å storme de. De går rundt i gatene og knuser alt de kommer over, biler, vinduer og butikker hvor de går inn og robber alt de får med seg. De går rundt å slår ned personer med mørk hud. Er dette måten å protestere på at de er misfornøyd med kriminalitet blant enkelte innvandrere? De er jo ikke et hakk bedre. 

Anonymkode: cded0...b7d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du sett hvordan de etnisk engelske oppfører seg? De omringet to asylmottak som huset flyktninger, tente på disse og prøvde å storme de. De går rundt i gatene og knuser alt de kommer over, biler, vinduer og butikker hvor de går inn og robber alt de får med seg. De går rundt å slår ned personer med mørk hud. Er dette måten å protestere på at de er misfornøyd med kriminalitet blant enkelte innvandrere? De er jo ikke et hakk bedre. 

Anonymkode: cded0...b7d

Vel nå er ikke den andre siden noe bedre. I Plymouth i kveld er en stor demonstrasjon mellom de to gruppene, hvor begge sider er idioter og kaster stein og fyrverkeri. 

Donna Jones forklarer grunnen veldig godt: https://www.hampshire-pcc.gov.uk/police-and-crime-commissioner-donna-jones-clarifies-position-on-violent-disorder-across-the-uk

I tillegg så har flere media i England nevt at det er forskjell på språkbruken og hvordan politet griper inn i forhold til ulike grupper som utfører ulydige handlinger som opprør, voldtekt, ran osv. 

Folk er sinte fordi båtflyktninger ble plassert på hotell samtidig som mange briter ikke klarer å betale regningene sine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...