Gå til innhold

Dersom mor faller bort, far aldri har vært interessert i barnet eller hatt kontakt med det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om et barn mister omsorgspersonen sin vil de se på nærmeste familie for å "plassere" det, og far er selvfølgelig den første på lista.

Men om mor hat skrevet en viljeserklæring og noen sier ifra at far ikke er egnet (f.eks mors søster, foreldre e.l.) så vil det bli kontrollert. 

Anonymkode: 9c4a3...5a4

Det skjedde meg meg og stefaren min gikk til sak for å få omsorg og foreldreansvar. Han fikk en midlertidig dom på at jeg ikke skulle flyttes før tingretten hadde behandlet saken. Og han vant i tingretten :) Retten mente at jeg ikke burde miste han jeg kjente som min far når min mor var død. Retten mente at tapet for meg ville bli for stort og vanskelig, og det var ikke barnets beste å flytte til en far jeg ikke kjente så godt. 

Anonymkode: 147ca...495

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det skjedde meg meg og stefaren min gikk til sak for å få omsorg og foreldreansvar. Han fikk en midlertidig dom på at jeg ikke skulle flyttes før tingretten hadde behandlet saken. Og han vant i tingretten :) Retten mente at jeg ikke burde miste han jeg kjente som min far når min mor var død. Retten mente at tapet for meg ville bli for stort og vanskelig, og det var ikke barnets beste å flytte til en far jeg ikke kjente så godt. 

Hvordan gikk det med deg da?

Anonymkode: e08e7...f45

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner til en lignende historie, hvor stefar ikke vant. Der ble barnet plassert i fosterhjem, fordi biologisk far ikke ville ha barnet og barnet ble vurdert til å ha såpass store behov for oppfølging fra helsevesen at stefar ikke hadde det som krevdes for å følge opp. Så han tapte i retten og barnet havnet innunder barnevernet og kom i fosterhjem.

Så grundige vurderinger blir gjort i slike tilfeller.

Anonymkode: 9c4a3...5a4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...