Gå til innhold

Henvisning sykehus ønsker å bytte pga lang ventetid

Anbefalte innlegg

Som vist ut fra overskrift så er jeg henvist til det lokale sykehuset mitt, fikk først time i midten av august. Men så ble den utsatt med 2 mnd. Iflg helsenorge er det 26 uker ventetid på en eventuell operasjon etter undersøkelsen. Dvs da har det gått 1 år fra jeg ble henvist til en eventuell operasjon. Har i forkant gått i snart 3 år og prøvd diverse tiltak for å se om jeg blir bedre, men det har bare blitt verre. Var på en undersøkelse desember 2021 og da sa legen der at hvis jeg ønsket det så fikk jeg operasjon. Dum som jeg var så ble jeg og vikarfastlegen min enig om å se det an.

Nå hat jeg spurt en ny fastlege vikar om jeg kan henvises til annet offentlig sykehus, han ba meg ta kontakt med pasientkoordinator for å ordne det. Men kan det stemme at jeg kan fikse det selv? Trodde fastlegen måtte sende ny henvisning til aktuelt sykehus. 

Noen som vet om jeg bare kan ta en telefon å be om dette?

Anonymkode: 3f419...5b7

Fortsetter under...

Jeg ringte sykehuset jeg sto i kø hos og ba de sende henvisningen videre. Uproblematisk. Ringte nye sykehuset og dobbeltsjekket at den kom frem da. Takket være korona endte jeg med å vente 2,5 år ekstra (etter å ha ventet 1,5 år før det), så var ikke så lurt likevel, men det kunne jeg umulig visst på forhånd. 

Anonymkode: 39693...32c

Takk for svar 😀 Da ringer jeg på mandag og hører om de kan sende henvisningen videre. Ventetiden på det andre sykehuset er så kort at jeg kan være ferdig operert før timen på lokalsyket.

Var jo max uflaks for deg som fikk ekstra venting pga korona.

Anonymkode: 3f419...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...