Gå til innhold

Hva er innetiden til din 10.klassing?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Stakkars unge. Min hadde innetid kl 1 i helgene. Du frarøver jo ungen alt sosialt liv. 

Anonymkode: 043e2...427

Og hva i all verden har en 15-åring ute å gjøre etter midnatt?

Her hadde vi aldri "innetid", for det eneste de var ute på, var trening uansett. De ble alltid henta, så da var det dusj, en matbit og rett i seng. Begge trente mye, og trengte søvn. Det var jo skoledag dagen etter, nesten alltid. I seng senest 23.00, og det var i grunnen litt seint. 

Anonymkode: bfb64...bac

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Stakkars unge. Min hadde innetid kl 1 i helgene. Du frarøver jo ungen alt sosialt liv. 

Kl 1 ja, da har jeg vært i seng lenge alt. Vil helst ha alle under tak når jeg legger meg. Syns 1 var sent, hva gjør en 15/16 åring så sent ute? Er de hos folk eller bare henger rundt omkring? Min har alt fra 2130-2200 i helgene. Er stort sett bare sammen med kjæresten, har ikke mange venninner stakkar. Og nei, det er ikke pga innetider. I ukedagene når det er skole er det mellom 21-2130, ikke noe hun klager på, hun skjønner faktisk at hun burde legge seg i vettug tid. Selv nå i ferien kan hun gå å legge seg mellom 2130-23, uten at vi sier noe. Hun kan fint si til meg, "mamma, kan du ikke si at jeg må legge meg"😂. Hun er trøtt da.

Anonymkode: 5142e...167

Her er det kl 23 i ukedager. I helg kommer det litt ann på hva, hvor og hvem hun er med, men ofte kl 24 på lørdag. 

Stille og rolig jente, ikke noe tull av noe slag (som vi vet om i alle fall). Hatt fast følge i litt over et år. Ofte er hun, kjæresten og venner samlet hos oss eller hos foreldrene til kjæresten. 

Anonymkode: e1505...c3d

Min sønn som begynner i 10.klasse nå får være ute til 23 nå i sommerferien og i helger når der er skole. I hverdagen må han være hjemme til 22.00

Men er han hjemme hos kompiser i helger/ferie så kan han få være der til 01.00

Anonymkode: 11b0f...eee

Vi har vel ingen bestemt innetid. Hun reker ikke rundt uansett. Er hun ute er det enten hjemme hos venninner eller på et bestemt arrangement.

Hun får ikke lov til å henge på kjøpesenter eller i by’n. Uansett tidspunkt. Hun får lov å gå på kjøpesenter om hun skal ha noe.

Anonymkode: 47270...b4c

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Spørs hva sosialt de finner på, mange ungdommer har funnet frem til alkohol og narkotika i den alderen, dessverre.

Vil heller ha barna inn før det, og følge litt med på hva de gjør.

Var akuratt en jeg kjenner, nå 18 år, begynte med narkotika og havnet med feil unger, som tok overdose.

Så å la dem surre ute så sent i den alderen, er nok ikke bare noe positivt…

Anonymkode: 11931...a74

Det kommer an på hvor han er. I hagen er det ved leggetid (vi vil ha det rolig i huset etter tolv). Om han er i avstand til å komme seg hjem selv, vil jeg ha han her rundt 21.30, fordi det betyr å sykle i 80 sone, uten gatelys. Skal vi hente, er grensen 23.30 i helga og 21.30 hverdag.

Han er ikke mye ute så sent. Hverken han eller vennene henger i sentrum. De er kun hjemme hos hverandre, men samles somregel ca. gang annenhver mnd. Det blir ofte at hele gjengen overnatter.

Anonymkode: 3b105...465

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

20.00 om de ikke hadde avtalt noe annet, men ikke noe problem å avtale at de kom vesentlig senere hjem  så lenge de fortalte hva de dkulle og hvordan de kom seg hjem.

Anonymkode: 6c0ea...793

Innetid kl 20 for en 15-16 åring? Det er det min 12 åring har…

Anonymkode: 4bad5...b3f

Min skal opp i 10. klasse nå. I sommerferien må hun være hjemme til 23 hvis de bare henger rundt ute. Da må hun ta toget hjem, og synes det er fint tidspunkt. Hvis hun er hjemme hos venninner er det fint å komme hjem til midnatt, fordi da vil den gamle moren hennes legge seg. 
På hverdager når det er skole neste dag må hun være hjemme til 21. Hun dusjer alltid på kvelden, og bruker en evighet på badet. I tillegg må hun stå opp tidlig og ta to busser, fordi hun går på skole i et annet fylke.

Anonymkode: 46e26...468

Vi har faktisk ikke noe fast, det er veldig avhengig av hvor hun er, hvem hun er med, når hun må opp dagen etter ol. Er hun i sentrum, må hun hjem, eller i hvert fall ut av sentrum, senest i 19-20-tiden rett og slett fordi jeg ikke ønsker at hun skal henge der om kvelden. Er hun med venner kan hun gjerne være der til 22-23 eller enda senere hvis det er helg/ferie og noen kan hente henne. På hverdager bør hun legge seg senest i 22-22.30-tiden, og må naturlig nok være hjemme innen da.

Anonymkode: d86fe...ef8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Innetid kl 20 for en 15-16 åring? Det er det min 12 åring har…

Anonymkode: 4bad5...b3f

Uten å ha avtalt noe annet, ja. Etter det vil jeg gjerne vite hvor de er. Det er helt greit om de ringer og sier de er hus venner, skal på fest, er ute og skater eller noe annet. Da avtaler vi bare en annen tid. Der har vi ikke noen fast tid på når de må være hjemme. Noen ganger avtaler vi da at de må være hjemme om en time, andre ganger at jeg henter klokka 02.00. Jeg avtaler også med dem om jeg ikke kommer hjem til 20.00. Det går begge veier.

Anonymkode: 6c0ea...793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...