Gå til innhold

Gleder/gledet du deg til å komme tilbake på jobb etter endt sommerferie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen dager igjen av ferien min, men når man får gjort unna pliktløpet (les: planleggingsdager) første uka, så er man i siget igjen. Går nok bra dette året også. 

Anonymkode: 8542f...72d

Nei, jeg gledet meg ikke. Jeg har veldig fine kollegaer og utrolig spennende oppgaver. Men arbeidsbelastningen er alt for stor, så jeg mister helt gleden og piffen. Har gått med høye skuldre hele ferien, fordi jeg vet hva som venter i høst. 

Anonymkode: fcf53...5ed

Annonse

Heilt greit å begynne igjen, men føler alltid på ei lita sorg når ferien er over og det er eit heilt år til neste sommarferie. Er så glad i sommaren og friheten. Trøstar meg med at det der fortsatt er eit par veker igjen til skulen begynner for ungane, det er litt ekstra ferie å sleppe mølla med å rekke skule, fritidsaktivitetar, dugnad og alt styr.

Anonymkode: 7a793...683

Gleder og gleder- det er utrolig deilig med ferie, og hadde jeg hatt økonomi til det skulle jeg gjerne hatt mer fri og reist verden rundt og sånn. Men det har jeg dessverre ikke råd til i lengden, så da må jeg nok tilbake på jobb.

Heldigvis har jeg gode kolleger og ledelse, og greie arbeidsoppgaver. Så det går helt fint, det også.

Annonse

Jobb igjen på mandag, og akkurat nå gruer jeg meg. Er så deilig med ferie. Men vet at overgangen tilbake på jobb kommer til å gå bra, og gleder meg til å se mine medarbeidere og alle barna igjen. Men gleder meg ikke til det å være underbemanna, ikke ha mulighet til å gi barna det de fortjener (og rammeplanen sier) og hele tiden gå på akkord med meg selv fordi det ikke er nok ressurser til å være den pedagogen man egentlig er. Starter det nye året med flere sykemeldte på jobb, og erfaring tilsier jo at det bare blir verre og verre utover høsten. Så regner med nok et år der vi alle ligger sjuke i helger og ferier, fordi det er da kroppen har en liten mulighet til å kjenne på hvordan ståa egentlig er.  Jobber i barnehage, hvis noen er i tvil 😅

Anonymkode: ae9b2...cb7

Jeg byttet jobb for et par år siden og gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jada, tungt å stå opp til tider og digg med helg men liker veldig godt jobben min. Kjekke arbeidsoppgaver og herlige kollegaer alle som en. Har hatt fem uker fri nå og ser frem til mandag. 

Anonymkode: 0176f...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...