Gå til innhold

Slutte å ta med gaver hjem fra reise når man selv ikke får noe fra søsken?

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 år på rad nå kjøpt noe til min niese, nevø og søster på min ferie da vi har en sånn kultur men i år da min søsken reiste til Svergie fikk ikke en slikkepinne engang. (Jeg har en sønn på 6 år). Da får jeg selv lyst til å ikke kjøpe noe til dem neste år jeg drar på ferie. Tingen er at meg og sambo ofte reiser til utlandet der det er mye mer spennende ting og snacks. Så jeg får jo en/to forespørsel av mitt søsken om de har slike ting og tang der jeg er. Så nå får mitt søsken reise dit selv å kjøpe ting når meg og min sønn aldri blir tenkt på tilbake tenker jeg.. jeg synes ikke selvsagt man kan forvente noe.. men hadde nok kanskje en liten forventelse når jeg har pleid å gjøre det.. så er det innafor å tenke å slutte med det? Jeg vet at dette ikke har noe med mine tantebarn å gjøre men jeg tror ikke at de lider av å ikke få ting fra tantes ferie

Anonymkode: 62e48...089

Fortsetter under...

Tipper det bare er en misforståelse. Om det er slik at hun spør deg når dere reiser og du ikke spør henne så tenker hun nok at du ikke vil ha noe og at dere hadde gitt beskjed om dere ønsket at de tok med noe. Det kan jo være hun tenker at dere reiser så mye på spennende plasser at dere har det dere trenger.

Hør med henne om hva hun tenker. Vil du ikke det så ville jeg tatt med neste gang dere reiser og hun spør. Og så kan du selv spørre når de drar. 

Anonymkode: a9ddd...d9d

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hva med å snakke med henne og spørre hvordan dere skal gjøre det?

Anonymkode: 004a7...a0e

Trodde bare ikke var noe jeg måtte snakke om henne til

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Trodde bare ikke var noe jeg måtte snakke om henne til

Du må jo ingen verdens ting, men du er verdensmester i å oppkonstruere problemer, så det er ikke overraskende at du har diktet opp nok en livsutfordring. 

Selv kjøper jeg gaver for å glede andre, og er ikke opptatt av å få tilsvarende tilbake. Det anbefales! 

Anonymkode: dcd51...234

Annonse

Men du tar bare med til henne/barna om de har spurt etter noe, eller har du gjort det av eget initiativ? Kan hende hun tenker at du spør om det er noe du eller barnet ønsker? 

Anonymkode: c4f77...783

Jeg har alltid kjøpt med til hele familien, aldri fått noe igjen. 

Jeg hadde fortsatt å gi . Du sier selv at du er ofte i utlandet, så sønnen din får ting. Vet han at de andre har vært på ferie uten p kjøpe med noe? 

Anonymkode: 73590...798

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid kjøpt med til hele familien, aldri fått noe igjen. 

Jeg hadde fortsatt å gi . Du sier selv at du er ofte i utlandet, så sønnen din får ting. Vet han at de andre har vært på ferie uten p kjøpe med noe? 

Anonymkode: 73590...798

Han vet de reiser dit. Men synes det blir litt sånn forskjell. Er litt å gi å ta tenker jeg. Liker ikke følelsen av at det blir bare å gi. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Slutt med d denne overtenkingen! Detaljtenking fører sjelden noe godt med seg. 

Anonymkode: 6ffcf...8a5

Det er fint å bli tenkt tilbake :) 

Hadde kjøpt med en liten ting hvis jeg var på tur til land som Korea, Vietnam, Japan osv. Men Sverige, det hadde jeg aldri tenkt på, det er jo som å reise til nabo kommunen, ikke spesielt spennende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...