Gå til innhold

Dårlig forhold og tviler på meg selv

Anbefalte innlegg

Egentlig er jeg smart og reflektert og har bra utdannelse og fin jobb, men i forholdet til mannen tviler jeg på meg selv og blir usikker.

Forholdet har vært dødt en stund nå og dårlig veldig lenge. Tror det røk da vi fikk barn. Virker ikke som han taklet den overgangen, han er ganske umoden og tydeligvis ganske egoist. 

I begynnelsen så var han både snill og omtenksom og hjalp til med ting, tok meg med på ting og ordnet ting på lik linje med meg. Og vi koste mens vi så på tv og hadde sex. Når vi hadde vært sammen litt så sluttet han litt og litt med alt. Fysisk nærhet og sex dabbet av, han sluttet å gjøre ting, sluttet å være omtenksom og sluttet helt å ta initiativ til ting.litt og litt ble alt overført til meg så jeg fikk ansvar for "alt".

Så ble jeg gravid og da sluttet fysisk kontakt helt, og han meldte seg enda mer ut. 

Nå er det null respekt null kommunikasjon og null samhold eller interesse. Krangler vi føler jeg han gaslighter meg ved å gi meg skylda eller påstå jeg bare har funnet det opp/at det ikke har skjedd, og at jeg er psyko.

Etterhvert har jeg jo begynt å tvile på meg selv og begynner jo å lure på om jeg kanskje er skikkelig bitch slik han påstår, kanskje er jeg kravstor? Men jeg tror jo ikke det. Så hver gang det er en episode som han behandler meg skikkelig dritt tenker jeg nå må jeg gå, jeg kan ikke leve slik. Og så går det noen dager og jeg tenker liksom at det var vel ikke så ille, kanskje det var min skyld osv. 

Så jeg føler jo at jeg handler som et typisk offer for vold i hjemmet ville gjort, unnskylder ham og lar det gå. 

Hvordan skal jeg komme ut av dette? Samme hvordan jeg vrir på det så tenker jeg at om jeg bryter opp forholdet er det JEG som ødelegger barnas liv. Samtidig skjønner jeg at jeg har ventet vel lenge, vi har feks ikke hatt sex på 9 år. Ingen fysisk kontakt på så mange år. 

Hjelp!

Anonymkode: 4e546...38e

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...