Gå til innhold

Hva er/var feriebudsjettet ditt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og har du vært på tur? 

Har 7000 kr denne mnd som skal dekke, mat og underholdning og ellers om det dukker opp noe. Hvordan ville du disponert dem? 

Anonymkode: 3cfb9...ac7

Null kroner. Nei, ingen tur. 

Anonymkode: 16bc5...3cc

Har aldri hatt noe feriebudsjett egentlig 

Har stålkontroll på alle andre budsjetter da, mange kontoer og faste overføringer, så de pengene som er igjen kan vi bruke for å få den ferien vi ønsker 

Noen ganger drar vi på ferie, andre ganger ikke. I fjor hadde vi en haŕrytur til Sverige, dro gratis med fergen fra Sandefjord til Strømstad og tok Bastøfergen hjem samme kveld 

I år kostet vi på oss en dyr ferie, det gjør vi i snitt hvert femte år. I år kostet turen ca 40.000 kr og vi brukte kanskje 15. - 20.000 på stedet.

7.000 kr er mindre enn vi bruker bare på mat på en måned, så om jeg hadde det å bruke hadde det blitt å være kreativ på mat og ikke brukt penger på noe annet.

Anonymkode: 34345...6c2

Null .. delvis takket være skakkjørt politikk, inflasjon, renteheving og kronekollaps. Det jeg tidligere kunne sette av til  feriebudsjettet er spist opp av dagens utvikling. Blir kvalm når de skriver om «reallønnsvekst» på 5%, bare mat økte 30-40% på to år

Anonymkode: a43e0...8f4

Annonse

Vi har vært på tur, og brukte vel rundt 130 000 kr for alt, inkludert reise, opphold og mat for fem personer der alle går for voksne. I ditt tilfelle vil mat selvfølgelig være det aller viktigste, spise må man jo, men jeg hadde prøvd å få til litt underholdning også. Det må jo ikke være dyrt. Da barna mine var små og økonomien vår svært stram, brukte jeg naturen mye. Laget f.eks. deig til pinnebrød og kjøpte marshmallows, gikk tur og grillet osv., eller tok bussen til sentrum og gikk på oppdagelsesferd der vi matet duene, så på ting, kjøpte is osv. 

Anonymkode: 8769c...a21

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Og har du vært på tur? 

Har 7000 kr denne mnd som skal dekke, mat og underholdning og ellers om det dukker opp noe. Hvordan ville du disponert dem? 

Anonymkode: 3cfb9...ac7

7.000 på en måned som skal dekke mat og alt forbruk? Da måtte det blir telttur (om du allerede har telt og sovepose). 

Anonymkode: 565ad...87e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

kommer ann på hva slags ferie man ønsker det da

jeg og samboer pleier og dra til syden vært år og bruker 10 000 hver med fly og hotell

vi pleier også og ha et litt fint rom da når vi reiser

Anonymkode: 8a6b4...0d6

Antar dere reiser utenom fellesferien?

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Antar dere reiser utenom fellesferien?

vi har vært på feire i år som var i juni

det er ganske høyt budsjett for to stykker med hotell og fly på 20 000 til sammen

vi fikk en del for pengene vil nå jeg si når det var all inclusive. med frokost, lunsj, middag og kveldsmat, så mye drikke, is,crepe man vil og det var tre spisesteder man kunne velge mellom

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

det er ganske høyt budsjett for to stykker med hotell og fly på 20 000 til sammen

vi fikk en del for pengene vil nå jeg si når det var all inclusive. med frokost, lunsj, middag og kveldsmat, så mye drikke, is,crepe man vil og det var tre spisesteder man kunne velge mellom

10.000,- pr pers for alt dette er absolutt ikke høyt! Selv om det var i juni. Et kupp spør du meg. 

Anonymkode: daaf6...bfb

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo grisebillig. Vi heiv oss på en restplass og betalte 50 000,- for to voksne og ett barn for et trestjerners hotell. 

Anonymkode: 3145e...7e9

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo grisebillig. Vi heiv oss på en restplass og betalte 50 000,- for to voksne og ett barn for et trestjerners hotell. 

Anonymkode: 3145e...7e9

det var en av di beste feriene jeg har vært på

kort vei til strand og byen og det var delig med all den vinden sånn at det ikke ble for varmt

Vi hadde 20.000 ekstra å bruke i ferien. De har vi brukt på å pusse opp et rom. Ellers har vi faktisk levd billigere enn vanlig. (Har blandt annet sluppet utgifter til månedskort og hatt hod tid til å lage mat fra bunnen av.) Vi har vært på telttur og både besøkt og hatt besøk av venner.

Anonymkode: 57afd...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...