Gå til innhold

Sminke under keisersnitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så jeg har Rosacea som gjør livet mitt jævlig. Vært sammen med samboer i 4 år, og har alltid hatt på litt hudsminke. Jeg tørr virkelig ikke å gå ut. Laser/kosmetikk har ikke funket.

Er ganske redd for at jeg kan havne i hastekeisersnitt. Stoler ikke helt på helsevesenet sin mening om at jeg kan føde vaginalt. Bekymringene min blir jo ikke undersøkt.

Vet spørsmålet høres utrolig dumt ut for dere, men jeg får panikkanfall bare noen ser jeg uten hud-sminke. Jeg hadde også noe på huden gjennom hele førstegangstjenesten, selv med refs foran hele troppen for å bruke sminke. Ingenting jeg ønsker meg mer enn å se jenta mi, men dersom de tar hudsminken av meg ved et eventuelt hastekeisersnitt, så kommer all glede til å forsvinne. Jeg kommer til å gjemme ansiktet mitt bak hendene mine. Det høres så dumt ut, men dette er en stor frykt. Så er det noen her som hadde på seg sminke og hadde hastekeisersnitt, men ble ikke vasket bort?

Når jeg vasker bort sminke, så ser også hudsykdommen 5 ganger verre ut! 😕
 

Anonymkode: 24d14...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ender med hastesnitt, regner jeg med de ikke har tid til å fjerne sminke. Da er det ofte snakk om få minutter mellom liv og død. 

Men du kan jo spørre jordmor hva prosedyren er. Jeg kan ikke tenkte meg at å fjerne sminke blir prioritert i den settingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sykepleier her. Ser ingen grunn til å vaske vekk sminke ved en slik operasjon. Du får enten epidural eller spinalbedøvelse. Worst case scenario må du kanskje legges i narkose, da kan vel litt sminke forsvinne når man bruker maske for å ventilere, men ser ikke noen grunn til å skulle bruke tid på å fjerne sminke under en slik operasjon. Det vaskes hvor det skal vaskes, på magen, ikke i ansiktet. 
Kan du gå til psykolog, alternativ behandling, healer, hypnotisør.. annet for å få hjelp til ditt selvbilde? Høres slitsomt ut å alltid måtte gå med sminke! Kanskje også ekstra press i nyfødtperioden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...