Gå til innhold

Noen som har oppskrift på gode og enkle supper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/blomkalsuppe/

Denne er jo veldig aktuell nå som blomkål er i sesong.

Anonymkode: 9f963...956

Takk 😊

Noen flere?

Hi

Anonymkode: 8c469...5f7

Huff, det høres slitsomt ut. Håper det går over snart! 

Jeg liker denne: https://www.bama.no/oppskrifter/supper/sotpotet--og-gulrotsuppe-med-ingefar/

For å gjøre den mer mettende går det an å tilsette en boks kikerter før du moser med stavmikseren.

Anonymkode: 44d8f...93f

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Huff, det høres slitsomt ut. Håper det går over snart! 

Jeg liker denne: https://www.bama.no/oppskrifter/supper/sotpotet--og-gulrotsuppe-med-ingefar/

For å gjøre den mer mettende går det an å tilsette en boks kikerter før du moser med stavmikseren.

Anonymkode: 44d8f...93f

Hehe, jepp jeg er allerede drittlei, mister litt matlysten av dette.

Takk for tips.

Hi.

Har en nabo som måtte gå med kjevlås en god stund etter en operasjon og han kjøpte en god blender.

Han lagde "babymat" av alt. Om det var kjøttkaker og poteter til middag gikk det i blenderen 😅

Annonse

Jeg lager gjerne suppe når jeg rydder i grønnsaksskuffen i kjøleskapet. Da slenger jeg det jeg har av paprika, tomater, løk, sopp, squash, gulrøtter, stangselleri, brokkoli og annet jeg synes passer sammen i en kjele, freser det til det har litt farge og tømmer over et par bokser med knuste tomater, litt vann og noen terninger med kraft. Krydrer med urter, hvitløk, salt og litt sukker og tømmer oppi en boks eller to med bønner og kikerter. Når alt er kokt mykt så moser jeg det med stavmikseren, har i en fløteskvett om jeg har og smaker til med krydder. Suppa blir kjempegod og mettende og om du tåler litt klumper kan du ha i makaroni, kjøttboller, hardkokt egg eller pølsebiter. 

Himmel og hav skrev (4 timer siden):

Jeg lager gjerne suppe når jeg rydder i grønnsaksskuffen i kjøleskapet. Da slenger jeg det jeg har av paprika, tomater, løk, sopp, squash, gulrøtter, stangselleri, brokkoli og annet jeg synes passer sammen i en kjele, freser det til det har litt farge og tømmer over et par bokser med knuste tomater, litt vann og noen terninger med kraft. Krydrer med urter, hvitløk, salt og litt sukker og tømmer oppi en boks eller to med bønner og kikerter. Når alt er kokt mykt så moser jeg det med stavmikseren, har i en fløteskvett om jeg har og smaker til med krydder. Suppa blir kjempegod og mettende og om du tåler litt klumper kan du ha i makaroni, kjøttboller, hardkokt egg eller pølsebiter. 

Terninger med kraft? Mener du buljongterninger? Det er ikke kraft, altså! 

Det går oftest greit å bruke buljongterninger, men kraft kan du ikke sammenligne det med. 

Anonymkode: c17f4...aca

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Terninger med kraft? Mener du buljongterninger? Det er ikke kraft, altså! 

Det går oftest greit å bruke buljongterninger, men kraft kan du ikke sammenligne det med. 

Anonymkode: c17f4...aca

Jeg bruker sånne:

https://oda.com/no/products/13969-knorr-fond-du-chef-kjott-4x28g/?region_id=000001&&clid=14342128317_145659109089_630892030747&keyword=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIidPX_bTRhwMVtRiiAx2N0zqUEAQYBiABEgKZQPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ikke det samme som å koke kraft selv, det er jeg enig i, men likevel helt greit når man skal lage mat på 30-45 min.

Anonym bruker skrev (På 30.7.2024 den 15.40):

Takk 😊

Noen flere?

Hi

Bare et tips, hvis du ønsker den skal være mer fyldig, kan du ta med en potet eller to 😋 

Bytte blomkål med sellerirot om du vil variere. Eller halve med brokkoli og blomkål. 

Anonymkode: 5a483...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...