Gå til innhold

Stringtruse til barn / ung ungdom

Anbefalte innlegg

Datteren min på 12 1/2 år var på shopping med venninner i dag. Ringte for å spørre om lov til å kjøpe stringtruse. Jeg ble rimelig sjokkert over spørsmålet. I mitt hode hører ikke stringtruse og barn samme, så jeg svarte nei. Hun ble sur fordi de andre hadde fått lov. Når begynte deres jenter å bruke stringtruser?

Anonymkode: 8c57c...078

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448870-stringtruse-til-barn-ung-ungdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei på 12, og som begynner på ungdomsskolen nå i august.
Må innrømme at jeg har ventet på det spørsmålet en stund allerede.
De blir mye fortere voksen nå enn den gangen jeg var ung dessverre. Den gangen jeg var ung var det ikke snakk om sminke engang før siste året på ungdomsskolen, nå begynner de allerede i 5./6. klasse.

Liker det ikke, og vet ikke helt hva jeg kommer til å svare når det kommer

Anonymkode: c1d62...c09

Mi på 14 har enda ikke begynt med stringtruser.

Jeg var som deg, HI. Synest det var ubehagelig når spørsmålet kom og sa nei. Deretter tok jeg en prat med henne om hvorfor jeg mente det var best å utsette stringtrusebruken til hun ble eldre og hva som er fordelene med stringtruser. (Og der teller ikke det at alle andre har det, det er ikke en fordel. ;) ) Så fikk hun ta sitt eget valg basert på den informasjonen hun hadde om saken. 

Nå i ettertid så tenker jeg at det egentlig ikke hadde spilt så stor rolle om hun hadde fått kjøpt seg ei stringtruse når hun var 12, men den gang da så protesterte alt inni meg på det. 

Anonymkode: 03bef...3fe

Jeg hadde i utgangspunktet ikke kjøpt stringtruser til barna mine og jeg ville tatt en prat med dem om hvorfor de ønsker seg dette (fordeler med normale truser ift string, seksualisering, aldersgrenser, sette grenser osv) men jeg ville ikke laget noen stor sak ut av det og nektet dem hvis de selv ønsker/kjøper seg stringtruser.

Anonymkode: 8bef6...961

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...