Gå til innhold

Hvor viktig er status for deg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg mestrer norsk skriftspråk godt, så det er jeg ikke flau over nei. 

Anonymkode: acd20...7ba

Du viser tydelig i #15 at du ikke mestrer norsk skriftspråk særlig godt. Det er minst sju feil i posten din. 

Anonymkode: c054f...5e6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg slurver nok en del her inne. Men du trenger ikke å bekymre deg, jeg har klart meg veldig godt i livet. Og nå slenger jeg til og med på en smiley: 😊

Uffameg altså…

Men du skjønner, folk som mestrer et språk gjør ikke feil med og/å eller stor bokstav. Å skrive riktig ligger i beinmargen. Slurvefeil er noe helt annet enn grammatiske feil. Så uansett hvor bra du har klart deg så mestrer du ikke norsk skrivespåk 100 %.  

Anonymkode: 9981e...2f0

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men du skjønner, folk som mestrer et språk gjør ikke feil med og/å eller stor bokstav. Å skrive riktig ligger i beinmargen. Slurvefeil er noe helt annet enn grammatiske feil. Så uansett hvor bra du har klart deg så mestrer du ikke norsk skrivespåk 100 %.  

Nei det skal jeg ikke motsi. Men jeg svarte hvertfall HI på spørsmålet, uten å spore helt av til et helt annet tema. 
Du må prøve å holde fokus når du svarer i tråder. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du viser tydelig i #15 at du ikke mestrer norsk skriftspråk særlig godt. Det er minst sju feil i posten din. 

Anonymkode: c054f...5e6

Ja den var dårlig skrevet, jeg innrømmer det. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei det skal jeg ikke motsi. Men jeg svarte hvertfall HI på spørsmålet, uten å spore helt av til et helt annet tema. 

Jeg har svart deg på en direkte påstand som var feil. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Personlig driter jeg i at du ikke mestrer norsk, men det er alltid veldig tilfredsstillende å sette på plass folk som rakker ned på andre. Å ikke kunne skrive er vel ikke akkurat en indikator på høy status, uansett hvilken jobb du har.

Anonymkode: 3cba6...cce

Annonse

Må innrømme at jeg kan være litt snobb, men tror likevel ikke jeg oppfattes som det. Ville aldri gått utendørs i bunad uten at den var korrekt f.eks. Ville heller aldri latt det være ustelt i hagen, eller gud forby, kjørt uvasket bil i selskap eller på 17.mai og latt rot ta over inne. Ikke om jeg var sliten engang. Reagerer på folk som ikke kan spise riktig ute blant folk og blander kjøtt og fisk på tallerken. Og folk som blander kj og skj lyder. Ellers er jeg ganske snobbefri.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Personlig driter jeg i at du ikke mestrer norsk, men det er alltid veldig tilfredsstillende å sette på plass folk som rakker ned på andre. Å ikke kunne skrive er vel ikke akkurat en indikator på høy status, uansett hvilken jobb du har.

Anonymkode: 3cba6...cce

Ok, men da fikk jeg tilfredsstilt deg i kveld. Det er da noe 😊

prekæs skrev (57 minutter siden):

Må innrømme at jeg kan være litt snobb, men tror likevel ikke jeg oppfattes som det. Ville aldri gått utendørs i bunad uten at den var korrekt f.eks. Ville heller aldri latt det være ustelt i hagen, eller gud forby, kjørt uvasket bil i selskap eller på 17.mai og latt rot ta over inne. Ikke om jeg var sliten engang. Reagerer på folk som ikke kan spise riktig ute blant folk og blander kjøtt og fisk på tallerken. Og folk som blander kj og skj lyder. Ellers er jeg ganske snobbefri.

Er det skikk og bruk å ikke blande fisk og kjøtt? Hva med surf’n turf?

Anonymkode: a59b8...2a0

Veldig uviktig.

det har det blitt gradvis ettersom jeg forsto at folk hadde rare verdier og kvalitetssans. Om en populær person gjør noe blir det applaudert selv om det de gjør ikke er av så god kvalitet. Om en ikkekjent person gjør/lager noe veldig bra er det ingen som bryr seg.

De som bryr seg om statisting er dessuten folk jeg har lite tilfelles med og som jeg ofte ikke liker så godt uansett.

Da jeg var yngre (tenåring og i begynnelsen av 20-åra) ville jeg at folk skulle skjønne/se at jeg var smart og flink. Jeg hadde veldig gode karakterer både på videregående og gjennom studiene. Fant senere ut at nobody gives a shit, og at å skryte av eller bare nevne slikt gjør at folk ikke liker en.

Så folk som treffer meg nå aner ikke at jet har en mastergrad eller at jeg snakker 5 språk flytende (ting jeg følte det var viktig å formidle da jeg var ung og dum og usikker og manglet integritet).

Mannen min kjører rundt i en liten eUp selv om han har millionlønn. Han føler ikke i det hele tatt for å flæsje og har heller ikke noe å kompensere for. Han er ydmyk og verdens minst skrytete person til tross for at han er veldig flink. Og det synes jeg er mye mer tiltrekkende enn folk som skryter og viser seg frem og «flæsjer».

Anonymkode: 35dcb...7ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...