Gå til innhold

Gratulere til våre døtre!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Snekker og elektriker tjener langt lavere enn de med master.

Gratulerer til våre døtre!

Anonymkode: 44c5b...815

Det stemmer jo ikke alltid. Jeg har en sønn som er elektriker og en datter med master i sosiologi. Ikke bare begynte sønnen å tjene penger som syttenåring, han har heller ikke studielån, og han tjener ca 700’ før tillegg. Datter har 500’ i lån, startet ikke å jobbe før hun var 26 år og har ca 600’ i lønn som saksbehandler. 

Så premissene dine er helt feil. Fremdeles er mennene lønnsvinnere, selv om de er i mindretall ved høyere utdannelse. 

Jeg sier heia alle unge som skaffer seg en utdannelse, jeg er like stolt av begge barna mine. De har valgt yrke etter både hjerte og hode, og det er det viktigste for meg som mor. 

Anonymkode: b9b82...55b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå er opptakstallene fra høyskoler og universiteter klare: 66.787 er jenter har kommet inn, noe som tilsvarer fantastiske 61 prosent av plassene!

Guttene klorer seg fast til stakkarslige 39 prosent av plassene, i en negativ trend.

Vil bare gjenta er feministisk uttrykk. "The future is female". Bra jobba alle feminister, men kjønnskampen fortsetter!

Og gratulerer til våre døtre som slår guttene ned i støvlene på alle positive statistikker. 

Hadde foreldre tatt seg sammen, hadde det vært noenlunde likt. Så her er det foreldrene som må ta seg kraftig sammen. Oppdra ordentlig. 

Anonymkode: 40434...deb

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Gutta bør ta seg sammen, investere i skolen, game mindre og utnytte de gode mulighetene vi har i Norge til gratis utdannelse

Anonymkode: 88da0...f47

Foreldre bør ta seg sammen. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Samma det vel! Poenget er at døtrene våre kommer inn på høyere utdannelse og guttene taper. 

Denne tråden er ikke for å shame sønnene våre som ikke får til noe, unntatt selvmord, bli barnløse og komme i fengsel + være offer for toxic maskulinitet.

Men en hyllest til feminismen og døtrene våre som nå tar over og praktiserer det feministiske ordtaket, The future  i female!

Klapp igjen!! Herregud å dum og ensformig du er! 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå er opptakstallene fra høyskoler og universiteter klare: 66.787 er jenter har kommet inn, noe som tilsvarer fantastiske 61 prosent av plassene!

Guttene klorer seg fast til stakkarslige 39 prosent av plassene, i en negativ trend.

Vil bare gjenta er feministisk uttrykk. "The future is female". Bra jobba alle feminister, men kjønnskampen fortsetter!

Og gratulerer til våre døtre som slår guttene ned i støvlene på alle positive statistikker. 

Er målet ditt at 100% av de som kommer inn på universitetet skal være kvinner? 

Anonymkode: 76db9...af8

JA, DET ER FANTASTISK AT KVINNER TAR UTDANNELSE og kommer seg opp og frem i verden. Vi skal være stolte av likestillingen i Norge som har kommet lenger enn i mange andre land. Men, mennene er fremdeles lønnsvinnerne (menn tjener i snitt 15% mer enn kvinner) og kvinner sakker oftere akterut i forfremmelse og lederjobber når de får barn. Kvinner tar fremdeles mer av jobben på hjemmefronten, det tredje skiftet er ikke fullført.

Ja, så det du skriver er jeg helt enig at vi kan være glade for, men det er fremdeles langt igjen til reell likestilling.

Jeg tenker det ikke er sunt eller etisk å være glad for at jentene lykkes om premisset er at det går på bekostning av guttene. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Snekker og elektriker tjener langt lavere enn de med master.

Gratulerer til våre døtre!

De jeg kjenner som jobber som elektriker eller snekker, tjene bedre enn de fleste med master, spesielt startlønnen til de med master. Ene snekkeren jeg kjenner har eget firma, som han startet i ung alder, og han tjener veldig bra.

Anonymkode: dadd8...5fe

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jippi, er så glad for at jeg som jente brukte mange år på Blindern på å ta Europeiske og amerikanske studier (mastergrad) for så å ende opp med en helt urelatert jobb der jeg ikke tjener mer enn de uten utdanning. Har 600 000 i lønn, men er 40 år og har jobbet i mange år.

Men hadde jeg tatt en kortere utdanning eller ingen utdanning hadde jeg ikke hatt studielån, og i tillegg hadde jeg begynt i jobb tidligere og spart opp mer pensjon.

Ikke alltid det er så bra å ta mastergrad, og ikke alle studier som er noe poeng å ta.

Vi tenkte vi skulle jobbe for UD eller på en ambassade eller bli dokumentarfilmskaperne eller noe. Unge og håpefulle. Endte opp som saksbehandlere eller lignende de fleste av oss ja 😂

Anonymkode: a2890...d2c

Sånn er livet. Det er derfor man bør tenke at studietiden er en del av reisen og har egenverdi. Hvis man faktisk interesserer seg for fagene man tar, og for studentlivet, vil det ikke føles bortkastet uansett. Selv om man ender i en saksbehandlerjobb, er det ikke så farlig, hvis man vet at man studerte av de riktige grunnene. Hilsen en med liknende utdanning og liknende inntekt, men som er happy med livsvalgene. 

Alt kan ikke måles i lønnsutvikling.

Je ne regrette rien.

Anonymkode: a2f56...d62

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Får sikkert ikke pult. Klassisk incel.

Anonymkode: d6c31...eee

Godt gjort å være dame og ikke få pult. Men med slike holdninger skygger menn banen. Er åpenbart noe galt i toppen på Hi. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Godt gjort å være dame og ikke få pult. Men med slike holdninger skygger menn banen. Er åpenbart noe galt i toppen på Hi. 

Hi er jo helt klart en mann da. Sarkasmen syder av han.

Anonymkode: e8f9d...b22

Anonym bruker skrev (På 26.7.2024 den 21.02):

Du ser ikke sarkasmen? Tror du at hi virkelig heier på jenter?

Anonymkode: e8f9d...b22

Ja, det gjør jeg. Feminister er syke i hode. Bare se på Kari Jaqeson, hun er jo helt idiot. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...