Gå til innhold

Flyskrekk - Kan noen snakke litt fornuft til meg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man kan dø i en flystyrt uansett hvor farlig det er å kjøre bil. Det er ikke relevant.

Anonymkode: 15433...74e

Selvsagt. En kan dø i en fallulykke hjemme også. Poenget er at sjansen for en bilulykke er mye større enn en flyulykke. Med tanke på hvor mange fly som er i lufta til enhver tid, så er sjansen for at akkuratt ditt fly faller ned veldig liten.

Anonymkode: 436b7...fe8

Fortsetter under...

I fjor ble det satt rekord i antall flyulykker. Tviler ikke på at de klarer det i år også.

2023 var det sikreste fly-året noensinne
https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2024/03/09/195986996/2023-var-det-sikreste-fly-aret-noensinne

Anonymkode: 0a67d...169

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Selvsagt. En kan dø i en fallulykke hjemme også. Poenget er at sjansen for en bilulykke er mye større enn en flyulykke. Med tanke på hvor mange fly som er i lufta til enhver tid, så er sjansen for at akkuratt ditt fly faller ned veldig liten.

Anonymkode: 436b7...fe8

Men sjansen er ikke null uansett hva du sier om bil

Annonse

Anonym bruker skrev (På 25.7.2024 den 15.15):

Dummeste argumentet noensinne 

Anonym bruker skrev (På 25.7.2024 den 16.59):

Ja, men det hjelper ikke mot flyskrekk

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Man kan dø i en flystyrt uansett hvor farlig det er å kjøre bil. Det er ikke relevant.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei. Man kan fortsatt dø i en flystyrt. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er jo derfor man er redd. Fordi man kan dø

Er du dum, eller later du som? 

Anonymkode: 448ad...8a5

Anonym bruker skrev (På 25.7.2024 den 13.04):

Ville vært fint å ta med seg på flyet i morgen.

Jeg skal bare fly 2 timer, men gruer meg veldig 😭

Anonymkode: 2131a...23c

Jeg hadde av og på flyskrekk en periode. En flyver jeg kjente fortalte hvorfor man opplever både skumle lyder og risting m.m. Det hjalp meg. Lykke til 👍

• 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 26.7.2024 den 15.24):

Sjansen for å dø er aldri null, uansett hva du gjør. Du kan sette noe i halsen og dø hjemme på ditt eget kjøkken...

For å takle angst må man finne argumentene som hjelper for deg. Redd for å dø er vi alle, eller ihvertfall de fleste, men sjansen for å dø i en flyulykke er veldig liten.

Anonymkode: c1d07...69f

Annonse

Hei, dere 😃

Det gikk veldig bra å fly. Jeg lastet ned noen serier og podcaster, og kjøpte et måltid med vin til ombord. Flyverter var bra begge veier, så det opplevdes trygt.

Takk til den som tipset om å laste ned flightradar app. Jeg brukte den i dagene før, og det føltes faktisk tryggere å se hvor mange føy som er i lufta til enhver tid

Skal ut å fly igjen i høstferien, 3.5 timer den gangen. Kjenner fortsatt at det må jobbes med, men er optimistisk.

Samtidig som jeg er redd fir å fly, så fascinerer det meg også. En rar dobbelthet… 

HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hei, dere 😃

Det gikk veldig bra å fly. Jeg lastet ned noen serier og podcaster, og kjøpte et måltid med vin til ombord. Flyverter var bra begge veier, så det opplevdes trygt.

Takk til den som tipset om å laste ned flightradar app. Jeg brukte den i dagene før, og det føltes faktisk tryggere å se hvor mange føy som er i lufta til enhver tid

Skal ut å fly igjen i høstferien, 3.5 timer den gangen. Kjenner fortsatt at det må jobbes med, men er optimistisk.

Samtidig som jeg er redd fir å fly, så fascinerer det meg også. En rar dobbelthet… 

HI

Flyverter var også veldig bra, men det var flyVÆRET det skulle stå

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...