Gå til innhold

Hva tenker du når du ser disse tennene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som han har fått "trøske".

Et hvitt munnsår. Det er veldig vanlig, og veldig vondt. 

De har noe å ha på på apoteket, og bruk tannkrem uten såpe (f.eks zendium) for å minske sjansen for nye angrep. Noen er mer plaget enn andre med dette.

Ene sønnen min har hatt utallige angrep i oppveksten.

Anonymkode: 3a362...fcb

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som han har fått "trøske".

Et hvitt munnsår. Det er veldig vanlig, og veldig vondt. 

De har noe å ha på på apoteket, og bruk tannkrem uten såpe (f.eks zendium) for å minske sjansen for nye angrep. Noen er mer plaget enn andre med dette.

Ene sønnen min har hatt utallige angrep i oppveksten.

Sorry, mente after (trøske er jo sånn soppinfeksjon som babyer får 🙈)

https://www.helsenorge.no/sykdom/munn-tenner-kjeve/after/

Ok, han sa at det var vanskelig å ete 🤔 jeg tenkte med en gang dårlig tannstell, synes tannkjøttet var altfor rødt. En annen gang de kom fra faren sa gutten at han ikke hadde pussa tenner på ei veke (nå har de vært der i to). Håper virkelig at faren hjelper han, han er altfor slurvete når han skal gjøre det selv. Usikker på om jeg bør spør faren.  HI 

Anonymkode: 4bac1...cbb

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ok, han sa at det var vanskelig å ete 🤔 jeg tenkte med en gang dårlig tannstell, synes tannkjøttet var altfor rødt. En annen gang de kom fra faren sa gutten at han ikke hadde pussa tenner på ei veke (nå har de vært der i to). Håper virkelig at faren hjelper han, han er altfor slurvete når han skal gjøre det selv. Usikker på om jeg bør spør faren.  HI 

Hva med å kjøpe en tannkrem uten lukt og smak? Barnet her lurte seg unna tannpuss pga smak og lukt. Nå pusser som vanlige. 

Anonymkode: 1da8a...735

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hva med å kjøpe en tannkrem uten lukt og smak? Barnet her lurte seg unna tannpuss pga smak og lukt. Nå pusser som vanlige. 

Anonymkode: 1da8a...735

Finnes det tannkrem uten lukt og smak? Han har vanlig Colgate fordi det er det han vil, men lurte på å gå tilbake til barnetannkrem. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Finnes det tannkrem uten lukt og smak? Han har vanlig Colgate fordi det er det han vil, men lurte på å gå tilbake til barnetannkrem. 

Collgate kan han ikke bruke om han har munnsår, det gjær ting verre.

Det er også helt normalt at barn ikke vil spise første par dagene med slike munnsår, det er vondt. Kjøp yoghurt og myke ting.

Slike munnsår får man uavhengig av tannhygiene også, så jeg ville ikke tenkt det var far sin skyld.

Kjøp zendium tannkrem i matbutikken. Legg en liten kladd med tannkrem på den lille blemma så er det bedre veldig raskt. Tannkjøttet rundt blir rødt ved arter. Bruk zendium til tannpuss, den inneholder ikke  såpestoffer som skummer, og han er fin i løpet av et par dager. Kommer ikke av dårlig stell, bare sånn som skjer noen ganger.

Anonymkode: 87bd5...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...