Gå til innhold

Prøver dere å spare mer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kronen svekkes, inflasjonen øker, renten øker, ser ut som om alt kommer til å bli dyrere fremover.

Vi har en romslig økonomi, og sløser mer enn hva vi har behov for. I helgen skal vi sette oss ned med alle bankutskrifter for det siste året for å se hva pengene egentlig går til. Målet er å øke sparingen for å ha en større buffer dersom tidene blir virkelig ille.

Prøver dere å spare mer nå som verden er slik som den er?

Anonymkode: c6c6b...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer hver mnd 10000 og har en halv årsinntekt på bufferkonto. Kommer ikke til å spare mer enn vi allerede gjør. Ekstra penger vil gå til ytterligere nedbetaling av huslån i stedet (har allerede i år betalt ned nærmere 100 000 ekstra). Når lånerenten er så høy som nå, er det bare å betale ut lånet raskest mulig 😉. Og ja, jeg vet vi er ekstremt heldige som har relativt stor buffer, kan spare og også betale ekstra på boliglånet.

Anonymkode: 2a817...3f8

Skrevet

Nei, pr. dato klarer vi ikke særlig mye ekstra sparing. Med knapt 1 1/2 lønn og nok gjeld, så blir det ikke særlig til overs. 

Anonymkode: 00043...b30

Skrevet

Prøver, men går i null uansett prøving 

Anonymkode: 284f2...943

Skrevet

Det er dyrtid for meg. Vanskelig å spare mer. Men en liten tankevekker på at jeg klarer å spare mer om tidene snur. 

Anonymkode: 523fb...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...