Gå til innhold

Hvordan bli glad i egen kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt jevnt på meg de siste 8 årene. Trener 2-3 ganger pr uke, spiser nogenlunde sunt, men har medisiner, søvnmangel og depresjon, som har bidratt til vektøkning. 
Jeg jobber mot det hver dag, men blir trist og frustrert når jeg ikke får effekt. Hvordan godta «ny» kropp? (- og ikke bruke så utrolig mye tid på å hate den)? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe har jo effekt: Den innvendige helsa er sikkert god og den psykiske helsa er bedre :) Og det er positivt og det må du omfavne.

Men ja, jeg skjønner deg godt at det er uvant og frustrerende når det ytre ikke henger med, og ikke vil dit du vil. Er det mulig å bytte medisiner til noen som ikke bidrar til vektøkning / vannsamlinger i kroppen? Kan du snakke med legen om det? Eller kanskje du allerede har gjort det eller egentlig ikke ønsker flere "gode råd" om det? Jeg skal stoppe, så kan du heller si noe om det om du ønsker ;)

Hva annet er pent med deg? Jeg er sikker på at det er mye. Et pent smil, fine fregner på nesa, pene øyne, flott hår, at du ser kul ut i kjole eller i olabukser, har du pene hender eller noe slikt? Finn de pene tingene ved deg selv og bruk tid på å være mest glad i dem, fremhev dem og hold fokus på det. Da kan det hende at du mister litt fokus på de tingene du ikke liker ved kroppen din. 

Vet ikke om dette hjalp så mye, eller om det bare ble flere ord uten motivasjon og hjelp.  

Anonymkode: b37b3...41a

Skrevet

Må vel få en fin kropp først da. Ikke sunt å være glad i en feit kropp

Anonymkode: eae22...37f

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Noe har jo effekt: Den innvendige helsa er sikkert god og den psykiske helsa er bedre :) Og det er positivt og det må du omfavne.

Men ja, jeg skjønner deg godt at det er uvant og frustrerende når det ytre ikke henger med, og ikke vil dit du vil. Er det mulig å bytte medisiner til noen som ikke bidrar til vektøkning / vannsamlinger i kroppen? Kan du snakke med legen om det? Eller kanskje du allerede har gjort det eller egentlig ikke ønsker flere "gode råd" om det? Jeg skal stoppe, så kan du heller si noe om det om du ønsker ;)

Hva annet er pent med deg? Jeg er sikker på at det er mye. Et pent smil, fine fregner på nesa, pene øyne, flott hår, at du ser kul ut i kjole eller i olabukser, har du pene hender eller noe slikt? Finn de pene tingene ved deg selv og bruk tid på å være mest glad i dem, fremhev dem og hold fokus på det. Da kan det hende at du mister litt fokus på de tingene du ikke liker ved kroppen din. 

Vet ikke om dette hjalp så mye, eller om det bare ble flere ord uten motivasjon og hjelp.  

Anonymkode: b37b3...41a

Takk♥️Tusen takk for seriøst og hyggelig svar! 

Jeg har spurt legen før, men husker ikke hva han svarte og vil spørre igjen.

Innerst inne tror jeg at jeg må være veldig nøye med hva jeg spiser, trene mer og håpe kombinasjonen hjelper. Det føles som et trist liv. Hm. Her må jeg virkelig gå litt i dypet. 

Jeg har fine fregner, vakre øyne, tydelige kinnbein og faktisk pene bein. 
De skal jeg prøve å fokusere på i dag😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Må vel få en fin kropp først da. Ikke sunt å være glad i en feit kropp

Anonymkode: eae22...37f

Bedre med ufiks kropp en stygt indre…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...