Gå til innhold

Mannen min slo meg i ryggen i natt

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, han har alltid vært sjalu. Dette har egentlig vært et problem hele veien, men er ikke så synlig sålenge vi velger bort festlige lag. 

jeg har også følt at han har vært kontrollerende ovenfor meg med tanke på hvor jeg er, og han har ofte kommet med mørke blikk om jeg ønsket å sitte alene opp etter han hadde lagt seg.

Da jeg ble litt lenge på do da jeg skulle stelle meg for natta da vi var på campingtur, så slo han hardt på dodøra- og da jeg åpnet den så jeg han var på vei tilbakr mot teltet. Akkurat som han skal ha kontroll på meg. 

Ts

Anonymkode: 036a7...f1f

Gud bedre. Du må komme deg vekk fra han, det der er på ingen måte ok. Ta kontakt med noen som kan hjelpe deg i morgen. Du fortjener så mye bedre enn det her. 

Anonymkode: cca25...34d

Fortsetter under...

Jeg sente han ei melding i kveld og spurte om han fortsatt syntes jeg fortjente å bli slått og bli bedt om å dra til helvette i natt. Han ringte meg noen minutter senere og beklaget at han dunket i meg og at han ba meg dra til helvette, men at jeg visste dette var noe som trigget han , for alt han visste snakket vi om oss to som par, jeg flørtet med han osv.. og at han visste at jeg heller ikke hadde likt om han hadde sittet oppe og snakket med en jente etter jeg hadde lagt meg.. altså i mine øyne ikke en oppriktig unnskyldning å få. 

jeg prøvde forklare at jeg aldri har vært utro, og at jeg hadde skjønt hans bekymring om jeg hadde vært det, og da dro han fram at jeg hadde hatt en affære med en etter hans utroskap, men hans utroskap hadde ingenting å si nå fordi det hadde gått så lang tid siden.🤷‍♀️ 

han virket å vedkjenne seg sjalusien, men at det var jeg som trigget, så han måtte holde seg borte fra meg nå.

Han kunne forøvrig ikke snakke mer med meg, for han måtte prøve roe seg ned slik at han fikk sove til natten da han skal på jobb i morgen. 

Ts

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sente han ei melding i kveld og spurte om han fortsatt syntes jeg fortjente å bli slått og bli bedt om å dra til helvette i natt. Han ringte meg noen minutter senere og beklaget at han dunket i meg og at han ba meg dra til helvette, men at jeg visste dette var noe som trigget han , for alt han visste snakket vi om oss to som par, jeg flørtet med han osv.. og at han visste at jeg heller ikke hadde likt om han hadde sittet oppe og snakket med en jente etter jeg hadde lagt meg.. altså i mine øyne ikke en oppriktig unnskyldning å få. 

jeg prøvde forklare at jeg aldri har vært utro, og at jeg hadde skjønt hans bekymring om jeg hadde vært det, og da dro han fram at jeg hadde hatt en affære med en etter hans utroskap, men hans utroskap hadde ingenting å si nå fordi det hadde gått så lang tid siden.🤷‍♀️ 

han virket å vedkjenne seg sjalusien, men at det var jeg som trigget, så han måtte holde seg borte fra meg nå.

Han kunne forøvrig ikke snakke mer med meg, for han måtte prøve roe seg ned slik at han fikk sove til natten da han skal på jobb i morgen. 

Ts

Bor dere ikke sammen?

Anonymkode: b3f98...1c6

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Det der er en meget syk mann som kan finne på å drepe deg.

Anonymkode: 284e0...041

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg var nødt til å ta grep pga hans atferd. 

Ts

Da er det jo "enkelt".

Dere kan ikke bo sammen, og dere kan ikke lenger være kjærester.

All den energien du nå bruker på et forhold som aldri kan bli bra kan du bruke på bedre ting. Ønsker deg alt godt.

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Da er det jo "enkelt".

Dere kan ikke bo sammen, og dere kan ikke lenger være kjærester.

All den energien du nå bruker på et forhold som aldri kan bli bra kan du bruke på bedre ting. Ønsker deg alt godt.

Ja, slik sett er det jo «enkelt», men man håper jo i det lengste at ting skal endre seg når han har søkt hjelp.

han har sagt han ikke vil ha noe med meg å gjøre, jeg får ikke komme innom grensa hjem til han om jeg finner noen annen, så jeg har jo på en måte følt meg låst i situasjonen.  Vi har barn som skal følges opp i mange år.. Og selvsagt har mannen mange gode kvaliteter som gjør jeg skulle ønske det kunne fungere..

Jeg føler jeg har satt livet mitt på vent, og fokuserer på barna og jobb.. 

Ts

Jeg føler han tråkket over en grense i natt, da han slo meg.. en ting er hans verbale uttrykk, men når man slår til noen, da har det gått for langt. 

jeg føler selv han bagatelliserer det ved å kalle det å ha «dunket» i meg. Skjønner det er vanskelig for han å erkjenne at det opplevdes som han slo..

Ts

Denne mannen må du faktisk bare komme deg unna. Han legger skylden på sin oppførsel og sin sjalusi på deg. Han banker faktisk på når du er lenge på do. Trodde du at du hadde deg med en mann fra campingplassen inni dobåsen, eller? 

Du MÅ komme deg unna. 

Anonymkode: 82217...f77

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Denne mannen må du faktisk bare komme deg unna. Han legger skylden på sin oppførsel og sin sjalusi på deg. Han banker faktisk på når du er lenge på do. Trodde du at du hadde deg med en mann fra campingplassen inni dobåsen, eller? 

Du MÅ komme deg unna. 

Ja, jeg har spekulért på hvorfor han dunket på døra.. kan skjønne han ønsker jeg er tilbake før han sovner, så han vet alt er ok med meg.. Helt greit om han er bekymret for om noe har tilstøtt meg og ringt meg og snakket med en fin tone, men han var tydeligvis klar over hvor jeg var (kanskje eneste opptatte toalett), og dunket demonstrativt hardt på, så jeg skvatt.. man får puls av slikt.. 

så ja, man kan nesten tro han begynte få tanker om at jeg hadde funnet en på campingplassen og tatt med meg i båsen.. 

Uansett- du skjønner tegninga- jeg føler det handler om kontroll når det blir gjort på denne måten.. det er så utrolig ubehagelig!!

Ts

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har spekulért på hvorfor han dunket på døra.. kan skjønne han ønsker jeg er tilbake før han sovner, så han vet alt er ok med meg.. Helt greit om han er bekymret for om noe har tilstøtt meg og ringt meg og snakket med en fin tone, men han var tydeligvis klar over hvor jeg var (kanskje eneste opptatte toalett), og dunket demonstrativt hardt på, så jeg skvatt.. man får puls av slikt.. 

så ja, man kan nesten tro han begynte få tanker om at jeg hadde funnet en på campingplassen og tatt med meg i båsen.. 

Uansett- du skjønner tegninga- jeg føler det handler om kontroll når det blir gjort på denne måten.. det er så utrolig ubehagelig!!

Ts

Som sagt. Dette ender med at han dreper deg. 

Som sagt. Dette ender med at han dreper deg. 

Oi, dette var hard kost! Tror du virkelig det? Hva med barna, tenker du det er greit å sende de til han om du tenker han er så farlig? 

Kan du utdype hva du tenker vil skje? Han har vært min mann i 25 år..

Ts

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi, dette var hard kost! Tror du virkelig det? Hva med barna, tenker du det er greit å sende de til han om du tenker han er så farlig? 

Kan du utdype hva du tenker vil skje? Han har vært min mann i 25 år..

Ts

Les alle de andre partnerdrapssakene. Menn som dreper partner de ikke kan kontrollere.

Annonse

Jeg vet at dersom jeg skal «gi han opp», så kan vi ikke ha kontakt. Barna vil da stille spørsmål med hvorfor pappa ikke kan feire jul og bursdager med oss. Far vil nok lede an som den det er synd på, gråte forran barna osv (slik det var da vi flyttet fra hverandre og jeg insisterte på at barna skulle bo 100% til meg pga hans atferd).. barna blir dratt mellom, det er en veldig vanskelig situasjon å stå i. Barna blir sinte på meg.. de vil ha svar- ikke alt jeg kan fortelle dem.. 

det er virkelig ikke enkelt.. jeg har mang en gang tenkt han er en narsisist, men så føler jeg at han ikke har klart å tråkke meg ned slik narsisister ofte klarer. Men dere ser nå her i dag, jeg måtte jo søke svar hos dere for å høre om jeg virkelig var så urimelig i natt.. for han legger jo mye skylden over på meg..

ts

Jeg vet at dersom jeg skal «gi han opp», så kan vi ikke ha kontakt. Barna vil da stille spørsmål med hvorfor pappa ikke kan feire jul og bursdager med oss. Far vil nok lede an som den det er synd på, gråte forran barna osv (slik det var da vi flyttet fra hverandre og jeg insisterte på at barna skulle bo 100% til meg pga hans atferd).. barna blir dratt mellom, det er en veldig vanskelig situasjon å stå i. Barna blir sinte på meg.. de vil ha svar- ikke alt jeg kan fortelle dem.. 

det er virkelig ikke enkelt.. jeg har mang en gang tenkt han er en narsisist, men så føler jeg at han ikke har klart å tråkke meg ned slik narsisister ofte klarer. Men dere ser nå her i dag, jeg måtte jo søke svar hos dere for å høre om jeg virkelig var så urimelig i natt.. for han legger jo mye skylden over på meg..

ts

Har han vært slik i hele deres samliv? Du er jo utrolig sterk som ikke har latt deg knekke! Men nå er det på tide å gi opp, du har bare dette ene livet og skal ikke trenge å gå på tå hev for å tilfredsstille hans behov for kontroll. 

Du blir mishandlet, både psykisk og fysisk, og du må komme deg bort. Ikke la deg skremme av den som sier at han kommer til å drepe deg. Det er jo ytterst få (men selvsagt altfor mange) som blir drept av partneren sin uansett hvor uvillig hn er til brudd. 

La denne hendelsen være tungen på vektskålen, nå er det nok. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har han vært slik i hele deres samliv? Du er jo utrolig sterk som ikke har latt deg knekke! Men nå er det på tide å gi opp, du har bare dette ene livet og skal ikke trenge å gå på tå hev for å tilfredsstille hans behov for kontroll. 

Du blir mishandlet, både psykisk og fysisk, og du må komme deg bort. Ikke la deg skremme av den som sier at han kommer til å drepe deg. Det er jo ytterst få (men selvsagt altfor mange) som blir drept av partneren sin uansett hvor uvillig hn er til brudd. 

Ja, han har vært slik hele tiden. Nå har vi jo skjermet oss selv fra mange situasjoner ved å ikke dra på «fest», hvor vi så at hans sjalusi tar overhånd. I min tidlig ungdom kunne han slå maten ut av hendene mine etter fest, om jeg hadde hilst/ snakket med en eks feks..  Andre folk som så dette kom til for å hjelpe, men jeg sa det gikk bra.. 

ja, jeg føler jeg må være sterk, og alltid har vært det. Men jeg kjente det var over en grense i natt, jeg kjente jeg ble liggende i «frys», kjente jeg ikke hadde noe å forsvare meg med dersom han skulle tilte helt- annet enn han, den tredje gjesten da.. vil tro han hadde kommet til om det hadde blitt noe mer styr. Men jeg kjente på hjertebank bare ved å sende meldingen til han i kveld, det har jeg ikke kjent på før. Så det skjer nok noe i meg, jeg har mange episoder i bagasjen, og ser jo at nye, liknende episoder trigger noen følelser hos meg- som i går da han med det sorte blikket kom ut og lurte på hva som skjedde, om jeg ikke skulle legge meg snart.. hvem som skulle opp med barna.. barna har han alltid brukt. Barna er ganske store og sover lenge utpå.. Når vi er til han, så har han hovedansvaret for barna, de er for det meste til meg- og da har jo jeg ansvaret.. 

ja, det har vært mishandling på mange nivå, det har min advokat stadfestet. Mens barnevernet kun hører på far, da han hadde fått sin nye psykolog til å gå god for at han var helt frisk og hadde krav på barna 50/50. det er en syk verden.. Hun ene på barnevernet satt og kjeftet på meg, mente de som kalte dette mishandling ikke hadde kompetanse osv.. mens far nytter på å legge inn en bekymring på mor fordi hun ikke hadde ferdiglaget middag til sitt barn som var myndige da hn var innom.. (jeg sov etter nattvakt og hadde barnepass på de yngste barna). Det er et langt lerret å bleke for far..

Jeg er virkelig spent på veien videre. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvordan kan du mene at hun er sterk?? Hun har latt han holde på sånn i 25 år! Det er jo utrolig svakt å ikke stå opp for seg selv på de årene!

Anonymkode: 757a9...16f

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan kan du mene at hun er sterk?? Hun har latt han holde på sånn i 25 år! Det er jo utrolig svakt å ikke stå opp for seg selv på de årene!

Med en slik kommentar så viser du at du enten er 15 år, og da er du unnskyldt pga manglende livserfaring, eller så er du voksen og dum som et brød. 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Med en slik kommentar så viser du at du enten er 15 år, og da er du unnskyldt pga manglende livserfaring, eller så er du voksen og dum som et brød. 

Eller så var jeg i et forhold og stakk på dagen da det ble antydning til aggresjon og vold 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ts

Det er ikke din feil, det er ikke ditt ansvar å ligge unna det som trigger han. Det er hans ansvar å regulere temperamentet sitt, det er hans ansvar å unngå triggere og det er hans ansvar å oppsøke behandling. Hans ansvarsområde innbefatter IKKE å kontrollere hva du gjør, hvem du snakker med eller hvor du går. 
Ja, samarbeid med en slik fyr er vanskelig, men det er heller ikke hverken din feil eller ditt ansvar. Følg opp så godt du kan, og så er hans sabotasje hans ansvar. 
Oppsøk et krisesenter, de kan du lufte både bekymringer og tanker med. De kan forberede deg på hva som vil skje, og hvordan du best kan møte det.

Men gå fra han. Det er ikke ditt ansvar å holde forholdet sammen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nope. 

Ja, man kan nok se dette på forskjellige måter. Jeg er svak fordi jeg ikke har satt ned foten med en gang, men samtidig sterk som ikke har latt meg bryte ned. I det legger jeg at jeg fortsatt fungerer fint i hverdagen- klarer å stå i jobb, ta meg av barna og ikke har latt meg bli manipulert til å tro at alt er min feil. Jeg skjønte som sagt ikke at jeg hadde gjort noe galt sist natt, så jeg skjønte ikke hvorfor han ble så sint. Jeg syntes allikevel det var greit å spørre dere her anonymt, for å få deres syn på dette. Han forsøker jo manipulere meg til å skulle ta ansvar for at dette var min feil, og da er det godt å kjenne på støtte fra dere. Jeg har også klart å flytte fra denne mannen.

Ts

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Ja, man kan nok se dette på forskjellige måter. Jeg er svak fordi jeg ikke har satt ned foten med en gang, men samtidig sterk som ikke har latt meg bryte ned. I det legger jeg at jeg fortsatt fungerer fint i hverdagen- klarer å stå i jobb, ta meg av barna og ikke har latt meg bli manipulert til å tro at alt er min feil. Jeg skjønte som sagt ikke at jeg hadde gjort noe galt sist natt, så jeg skjønte ikke hvorfor han ble så sint. Jeg syntes allikevel det var greit å spørre dere her anonymt, for å få deres syn på dette. Han forsøker jo manipulere meg til å skulle ta ansvar for at dette var min feil, og da er det godt å kjenne på støtte fra dere. Jeg har også klart å flytte fra denne mannen.

Ts

Men hvorfor holder du på forholdet når du har tatt det største steget som er å flytte? 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor holder du på forholdet når du har tatt det største steget som er å flytte? 

Jeg har jo hatt et ønske om at behandling skulle hjelpe, og vet jo at det beste er for barna er om vi kan samarbeide/ minst mulig konflikt. Om jeg nå sier null kontakt, så er jeg redd vi er igang igjen med at far legger skylden på meg, barna blir sinte på meg osv. Det som har vært så vanskelig er jo at de tingene far har gjort mot meg er ting jeg vil skjerme barna fra, og klart de tar far sitt parti når jeg ikke gir dem en forklaring.. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...