Gå til innhold

Mannen min slo meg i ryggen i natt

Anbefalte innlegg

Vi hadde en sammenkomst med tre venner, hvor vi drakk noe alkohol. Mannen min og venneparet gikk og la seg, mens tredje gjest ville sitte opp litt lenger.  Jeg ble da sittende og snakke med han i noen timer. Mannen min ble da rasende, ba meg flere ganger om å dra til helvette, og slo meg ganske hardt i ryggen etter jeg hadde lagt meg fordi han mente jeg ikke gav han en forklaring. Jeg fortalte jeg kun hadde snakket med denne gjesten, og det var tydeligvis ikke forklaring god nok. 
Da denne tredje gjesten også skulle overnatte følte jeg at mannen min fulgte etter meg når jeg gikk på toalettet på morgenen, og sjekket etter en stund at jeg lå i min seng igjen. 

jeg skjønner i ettertid at jeg gjorde mannen min veldig sjalu, skulle nok ikke sittet oppe med denne treje gjesten- samtidig som jeg føler at jeg må kunne få leve såpass fritt at jeg kan legge meg når jeg vil uten å bli skjelt ut og slått? 

hva tenker dere, var det tilpass for meg å få kjeft og bli slått?  Understreker at jeg satt ute sammen med den tredje gjesten, og kun snakket.

Anonymkode: 036a7...f1f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448820-mannen-min-slo-meg-i-ryggen-i-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din er helt på jordet og oppførte seg som en skikkelig drittsekk.

Om dette var en engangshendelse i fylla hvor han la seg helt flat når han ble edru igjen kunne jeg vurdert å tilgi det.

Om han i dag fortsatt hadde ment det var akseptabel oppførsel hadde han ikke vært mannen min lenger!

Det er ingenting galt å å sitte å prate med noen selv om mannen ikke er der.

Anonymkode: b3f98...1c6

Mannen din oppfører seg som en idiot. Man slår ikke eller skjeller noen ut fordi man er sjalu og usikker på seg selv. Han kunne vel stått opp igjen og skravlet med dere om dette var et problem for han. 

Anonymkode: 71bb1...78e

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi hadde en sammenkomst med tre venner, hvor vi drakk noe alkohol. Mannen min og venneparet gikk og la seg, mens tredje gjest ville sitte opp litt lenger.  Jeg ble da sittende og snakke med han i noen timer. Mannen min ble da rasende, ba meg flere ganger om å dra til helvette, og slo meg ganske hardt i ryggen etter jeg hadde lagt meg fordi han mente jeg ikke gav han en forklaring. Jeg fortalte jeg kun hadde snakket med denne gjesten, og det var tydeligvis ikke forklaring god nok. 
Da denne tredje gjesten også skulle overnatte følte jeg at mannen min fulgte etter meg når jeg gikk på toalettet på morgenen, og sjekket etter en stund at jeg lå i min seng igjen. 

jeg skjønner i ettertid at jeg gjorde mannen min veldig sjalu, skulle nok ikke sittet oppe med denne treje gjesten- samtidig som jeg føler at jeg må kunne få leve såpass fritt at jeg kan legge meg når jeg vil uten å bli skjelt ut og slått? 

hva tenker dere, var det tilpass for meg å få kjeft og bli slått?  Understreker at jeg satt ute sammen med den tredje gjesten, og kun snakket.

Ja

Anonymkode: bbb48...c11

Jeg hadde ikke litt så glad hvis mannen hadde sittet oppe 3 timer på natten og skravla med ei dame. Litt fordi han ikke sier mer enn tusen ord pr dag. 

Han oppførte seg tett. Du gjorde ikke noe galt. 

Anonymkode: 46cc9...10d

Annonse

Takk for svar, alle sammen!

skjønner det var dumt gjort av meg, men at det ikke unnskylder konsekvensene han gav meg. 

I natt skyldte han selv på at jeg ikke hadde likt om han hadde gjort noe slikt. Jeg minnet han på hans utroskap, men han viste til at det var så lenge siden. Jeg viste til at han snakker mye med damene på jobb, hvorpå han sa at da var det ikke alkohol inne i bildet- og at han og jeg hadde drukket like mye. Jeg spurte han om han følte seg beruset, noe han nektet på- og jeg svarte at jeg heller ikke kjente meg beruset. Han var på meg for at jeg skulle stå til ansvar for det jeg hadde gjort i morgen, jeg hadde noe å ordne opp i. Jeg hadde nå lagt egget, og han var oppfarende. Stemningen er til å ta og føle på når han blir sint, jeg trodde nesten det hadde rablet for han i natt- opplevde han paranoid.

i dag har han ikke sagt et ord om det som skjedde i natt. 

det kan være at han tredje gjesten hørte at mannen min var sint, samt at jeg sa «au, slutt å slå». Besøket har nå dratt, og det har jeg også. 

utfordringen blir hva man skal si til barna🤷‍♀️

Ts

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

skjønner det var dumt gjort av meg, men at det ikke unnskylder konsekvensene han gav meg. 

I natt skyldte han selv på at jeg ikke hadde likt om han hadde gjort noe slikt. Jeg minnet han på hans utroskap, men han viste til at det var så lenge siden. Jeg viste til at han snakker mye med damene på jobb, hvorpå han sa at da var det ikke alkohol inne i bildet- og at han og jeg hadde drukket like mye. Jeg spurte han om han følte seg beruset, noe han nektet på- og jeg svarte at jeg heller ikke kjente meg beruset. Han var på meg for at jeg skulle stå til ansvar for det jeg hadde gjort i morgen, jeg hadde noe å ordne opp i. Jeg hadde nå lagt egget, og han var oppfarende. Stemningen er til å ta og føle på når han blir sint, jeg trodde nesten det hadde rablet for han i natt- opplevde han paranoid.

det kan være at han tredje gjesten hørte at mannen min var sint, samt at jeg sa «au, slutt å slå». Besøket har nå dratt, og det har jeg også. 

Ts

Ai, høres ikke godt ut. 

Han har vært utro, har du noen gang vært det? 

Anonymkode: cca25...34d

Ai, høres ikke godt ut. 

Han har vært utro, har du noen gang vært det? 

Hei! Utroskap fra hans side for mange år siden. Jeg har aldri vært utro, men jeg gav beskjed til han etter utroskapen at jeg ville ha tid for meg selv- og hadde da en gang et one nights stand- noe jeg informerte han om dagen etter det skjedde.  Tror dette var min måte å klare å skulle leve med at han hadde gått bak ryggen min i 6 måneder.. En barnslig måte av meg å takle det på sikkert..

Ts

Hei! Utroskap fra hans side for mange år siden. Jeg har aldri vært utro, men jeg gav beskjed til han etter utroskapen at jeg ville ha tid for meg selv- og hadde da en gang et one nights stand- noe jeg informerte han om dagen etter det skjedde.  Tror dette var min måte å klare å skulle leve med at han hadde gått bak ryggen min i 6 måneder.. En barnslig måte av meg å takle det på sikkert..

Ts

Jeg synes ikke du var barnslig, det var jo han som brøt premissene. 

Fra mitt ståsted blir dette litt absurd. Han er utro, ikke du. Du tilgir og dere går videre. En kveld sitter dere hos venner, han legger seg, du blir sittende å prate med en av gjestene utover noen timer. Han slår deg og skjeller deg ut, for å egentlig ikke gjøre noe galt, men fordi han ikke takler at han tror du kan gjøre noe tilsvarende han selv har gjort. Nå sitter du å tenker at det var kanskje dumt av deg. 

Du har ikke gjort noe galt. Han burde skamme seg, ikke du! Han bør prise seg lykkelig om han ikke blir anmeldt for noe sånt. Hva du skal fortelle barna? Akkurat nå kanskje ingenting. Kan du få kontakt med familievernkontoret eller et lavterskeltilbud? Tenker kanskje du bør få sortere litt tanker hos noen før du eventuelt gjør så mye med dette. Finne ut hva du ønsker, orker og vil videre. Ikke minst, få den støtten du trenger akkurat nå. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ts

Du har ikke gjort noe dumt, tvert i mot. Det er helt naturlig å sitte oppe å snakke med gjester om man ikke er trøtt og vil sove. Mannen din derimot, han har ikke bare gjort noe dumt, han har gjort noe utilgivelig. Holdningen hans til dette i dag viser bare at han ikke er en person som bør være i et forhold før han får profesjonell behandling for sitt sinne- og sjalusiproblem. Du bør gå fra han med en gang, før han lurer deg til å bli. Neste gang slår han hardere, og etterhvert vil du blir helt underkuet.

En mann som slår er en mann man overhodet ikke bør være sammen med. Helt uavhengig av alt annet. Det er ALDRI greit.

I tillegg er han en kontrollerende idiot som har vært utro. Hva får deg til å tenke at du ikke fortjener bedre enn dette her? Og hva tenker du om at barna vokser opp i en slik dynamikk?

Mitt beste råd er at du kommer deg bort, fortere enn svint.

Selv om du hadde gjort noe galt skal da ikke mannen be deg dra til helvete og slå deg i ryggen!

I tillegg har du ikke gjort noe galt!

Å sitte og snakke med en venn er ikke galt altså, og du har null ansvar for hans sjalusi.

Man kan ikke ha et godt samliv med slike menn, det er helt umulig.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror jeg hadde gått fra ham pga dette. Sjalusi og så vold? Pleier han være så sjalu?

Anonymkode: b5ef8...cb1

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde gått fra ham pga dette. Sjalusi og så vold? Pleier han være så sjalu?

Anonymkode: b5ef8...cb1

Ja, han har alltid vært sjalu. Dette har egentlig vært et problem hele veien, men er ikke så synlig sålenge vi velger bort festlige lag. 

jeg har også følt at han har vært kontrollerende ovenfor meg med tanke på hvor jeg er, og han har ofte kommet med mørke blikk om jeg ønsket å sitte alene opp etter han hadde lagt seg.

Da jeg ble litt lenge på do da jeg skulle stelle meg for natta da vi var på campingtur, så slo han hardt på dodøra- og da jeg åpnet den så jeg han var på vei tilbakr mot teltet. Akkurat som han skal ha kontroll på meg. 

Ts

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja, han har alltid vært sjalu. Dette har egentlig vært et problem hele veien, men er ikke så synlig sålenge vi velger bort festlige lag. 

jeg har også følt at han har vært kontrollerende ovenfor meg med tanke på hvor jeg er, og han har ofte kommet med mørke blikk om jeg ønsket å sitte alene opp etter han hadde lagt seg.

Da jeg ble litt lenge på do da jeg skulle stelle meg for natta da vi var på campingtur, så slo han hardt på dodøra- og da jeg åpnet den så jeg han var på vei tilbakr mot teltet. Akkurat som han skal ha kontroll på meg. 

Ts

Men herlighet, du kan ikke leve med sånt maktmisbruk!

Menn skal ikke oppføre seg sånn altså, det er helt unormalt, og ødeleggende for deg. 

Du trenger ikke si noe annet til barna enn at dere skal skilles, de trenger ikke noen annen grunn enn at dere ikke er kjærester lenger. Når de blir voksne selv skjønner de at det er mange grunner til at man slutter være kjærester.

For han trenger ikke være en dårlig far selv om han er en dårlig partner. Du trygger barna på at du er glad i dem, og pappa er glad i dem, så nå må dere gjøre deres beste for å lage en god familie hver for dere. Barna har garantert allerede en haug med venner som har skilte foreldre, så de vet at dette er sånt som kan skje. En sorgprosess når det skjer egne foreldre selvfølgelig, og de skal få lov til å ha allverdens følelser rundt det, sinne, sorg osv, men det skal ikke hindre deg fra å gå fra denne mannen.

Han ødelegger deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...