Gå til innhold

Tips og råd

Anbefalte innlegg

Min datter på 15 år og jeg skal på jentetur. En weekend, bare oss to 

Desverre har jeg sett filmen "taken" (for mange år siden) og den lite rasjonelle siden i meg frykter at noe skal skje 🙈 

Hvordan få roet nervene litt, så jeg kan senke skuldrene og bare nyte tiden?

Anonymkode: 26dbc...aa8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448815-tips-og-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare bruke intelligensen din, prøve å lene deg på den.

Du vet at angst er irrasjonell engstelse, ting som egentlig ikke er farlig.

Men så har du katatstrofetanker, og vet at man ikke kan være 100% sikker på at katastrofer ikke inntreffer. Men de kan skje overalt, du kan bli overkjørt av en buss, bli alvorlig syk eller bli truffet av lynet hjemme også, så det er ikke farligere å reise på tur enn å være hjemme. Du må bare sørge for å ha det praktiske i orden, ha reiseforsikring, telefonnummeret til ambulanse osv på stell dit du skal.

Datteren din er ikke et spedbarn, skulle noe skje med deg vil hun oppleve det som dramatisk, men hun vil klare seg. Hun klarer å ta kontakt med de i resepsjonen på hotellet, hun kan ringe hjem til pappa eller andre voksne som vil hjelpe henne. Enten ved å sette henne i kontakt med den norske ambassaden eller ved å kaste seg på første fly for å komme å hjelpe.

Det er bitteliten sjanse for at noe skjer, tenk på alle som reiser i løpet av et år uten å oppleve noe som helst. Men, skulle noe skje, så ordner det seg. Verden er ikke så stor og utilgjengelig for hjelp at det blir noe problem.

Anonymkode: ed0ae...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...