Gå til innhold

Ville du spurt en person direkte

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Snakk med legen og få henvisning til DPS. Du burde virkelig få skjekket det ut! Jeg har den diagnosen og kjenner meg mye igjen i mye av det du beskriver av følelser rundt relasjoner. Det er likevel ikke en unnskyldning å behandle vennene dine slik du gjør, men det kan hjelpe deg i å navigere rundt de tankene du har.

Anonymkode: 691fd...bd7

Jeg måtte lese litt om dette. Kjente ikke til det. Synes du jeg var og er urimelig og stygg mot dem? 

Anonymkode: 98304...08b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Om du skal be om unnskyldning eller ikke kommer jo også an på hva og hvordan hun svarte deg? Var hun uforstående, frekk, sint, lei seg, forklarende eller lei? 

Anonymkode: 667f8...8f3

Jeg tolket henne som som litt uforstående og litt frekk. Jeg klarer faktisk ikke huske samtalen nå når jeg prøver å huske hva som ble sagt. 

Ikke lest alle svarene her. 
Ville bare si at jeg kunne også svart noe sånt som venninnen din. Helgene vil jeg tilbringe med mannen min, eller felles venner av oss begge, så jeg kommer alltid med forslag om en tur eller andre aktiviteter, på en ukedag. 
Vi jobber hele uka, helgene har familien førsteprioritet. 
Har heller ikke små barn, men mannen er min desidert beste venn, selv om jeg er veldig glad i venninnene mine også.

Anonymkode: 4dcea...188

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Takk for svaret ditt selvom du egetlig ikke vil det. Det var brutalt ærlig, men kanskje en omtanke i det selvom. Igjen det med at jeg får høre at jeg ikke bør være her. Jeg kan gjenkjenne meg selv i det du skriver og mønsteret. Jeg må som du sier selv bryte det å og prøve å få mer innhold så gjøre at jeg kan få det bedre. Og takk for tips og tiltak. Og jeg skal revurdere å kontakte henne. Det stemmer og med helger, ferier og helligdager., 

Det å være her inne når du har det som verst er nok ikke bra for deg, og du trenger å gjøre kloke valg som får deg opp av hengemyra. 

Endret av Iiiiik
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvordan er det det? 

Du bruker trådene til å skade deg selv psykisk. For din egen del så burde trådene dine som omhandler sånt slettes, og du burde bli utestengt.

Anonymkode: 82c6c...dca

Iiiiik skrev (17 minutter siden):

Jeg skrev jo ikke at jeg ikke ville ha svar fra deg. Nok et eksempel på at du misforstår og fortolker negativt. Det å være her inne når du har det som verst er nok ikke bra for deg, og du trenger å gjøre kloke valg som får deg opp av hengemyra. 

Jeg takket for svaret ditt selvom du egentlig har bestemt deg for å ikke svare meg. Ja, jeg må gjøre klokere valg for meg selv. 

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du bruker trådene til å skade deg selv psykisk. For din egen del så burde trådene dine som omhandler sånt slettes, og du burde bli utestengt.

Anonymkode: 82c6c...dca

Jeg spør spørsmål og mener ikke å skade meg selv. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ikke lest alle svarene her. 
Ville bare si at jeg kunne også svart noe sånt som venninnen din. Helgene vil jeg tilbringe med mannen min, eller felles venner av oss begge, så jeg kommer alltid med forslag om en tur eller andre aktiviteter, på en ukedag. 
Vi jobber hele uka, helgene har familien førsteprioritet. 
Har heller ikke små barn, men mannen er min desidert beste venn, selv om jeg er veldig glad i venninnene mine også.

Jeg skjønner. Så du ville aldri brukt en helg på venninner. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo det de fleste svarer. Hvorfor skjønner du det ikke? Folk har travle liv og da blir helgene brukt til å ta seg inn og være sammen med mann og barn. Om du trenger noen å henge med i helgene må du gjøre en innsats for å finne mennesker i samme livssituasjon som deg selv, og ikke shame vennene dine for å ha andre behov. 

Har du beklaget til venninnen din?

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo heller ikke til å stikke under stol at vennskap er ulike. Jeg har venner jeg slapper av 100% med, hvor vi møtes, ligger på sofaen, halvsover og spiser god mat, og så har jeg venner som jeg må oppføre meg helt annerledes rundt. Jeg trives i deres selskap også, men det er en annen kjemi og et annet type vennskap. Jeg orker å prioritere det ene vennskapet, men ikke nødvendigvis det andre. Det er dog ikke det samme som at jeg ikke verdsetter begge vennskap. Det handler om mitt eget overskudd. Du legger det da frem som at man ikke ofrer seg, men jeg er uenig i at et vennskap skal handle om å ofre seg. Jeg vil at vennene mine skal være sammen med meg når de har tid og overskudd. Vil du virkelig at venner skal ofre seg fordi de synes synd på en stakkar som sitter alene? Det er ikke mye ektefølt! 

Vil også avslutte med at man ikke kan forvente at de to partene som inngår i et vennskapsforhold nødvendigvis prioriterer vennskapet likt. Jeg har vennskap der vi begge tar like mye initiativ, vennskap der den andre parten tar mye mer initiativ, vennskap det den andre parten så å si står for alt av initiativ og vennskap der jeg tar mest initiativ. Vennskap er det allikevel, selv om jeg ikke alltid er deres prioritet, eller omvendt. 

Anonymkode: 57019...805

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg foretrekker å bruke helgene mine alene. Det skjer ofte mye på ukedager, litt samme som du skriver, det er da folk kan, samt at det er jobb, så innen helgen kommer vil jeg helst bare være alene, kan kanskje dra på biblioteket eller museer, men orker verken veninnekvelder eller andre arrangementer. Kanskje tur om været er der, men også det helst alene. Men så er jeg ganske introvert og blir fysisk og psykisk sliten av alt som skjer i ukedagene. Så helgene brukes til opplading. 

Anonymkode: 42ee7...3fd

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg måtte lese litt om dette. Kjente ikke til det. Synes du jeg var og er urimelig og stygg mot dem? 

Nå kjenner ikke jeg deg, så det er godt mulig du er en god venn som stiller opp for vennene dine. Det er viktige egenskaper å ha. Men disse tankene dine, der du mener alle er ute etter å ta deg, for så kutte ut venner når de ikke har gjort deg noe. De har bare levd sine liv og du tolker deres handlinger som «angrep» mot deg. De har ikke gjort deg noe, det er det tankene dine som har gjort. Du må få orden på disse tankene og den beste måten å gjøre det på er å skaffe deg hjelp. Ring legekontoret i morgen og få en time med fastlegen din. 

Anonymkode: 691fd...bd7

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Å si at jeg aldri ville gjort det, er å sette det veldig på spissen. Men ja, helgene er familietid i all hovedsak. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er jo det de fleste svarer. Hvorfor skjønner du det ikke? Folk har travle liv og da blir helgene brukt til å ta seg inn og være sammen med mann og barn. Om du trenger noen å henge med i helgene må du gjøre en innsats for å finne mennesker i samme livssituasjon som deg selv, og ikke shame vennene dine for å ha andre behov. 

Har du beklaget til venninnen din?

Jeg skjønner det, men synes det er sårt i min situasjon. 

Nei, har ikke gjort noe der. Vegring. Ikke åpnet opp blokken. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har du noe å tape på å ta kontakt, eller ta bort blokkeringen?

Anonymkode: e053a...bde

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du har blokkert henne?? Nå må du jammen gi deg!

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er jo heller ikke til å stikke under stol at vennskap er ulike. Jeg har venner jeg slapper av 100% med, hvor vi møtes, ligger på sofaen, halvsover og spiser god mat, og så har jeg venner som jeg må oppføre meg helt annerledes rundt. Jeg trives i deres selskap også, men det er en annen kjemi og et annet type vennskap. Jeg orker å prioritere det ene vennskapet, men ikke nødvendigvis det andre. Det er dog ikke det samme som at jeg ikke verdsetter begge vennskap. Det handler om mitt eget overskudd. Du legger det da frem som at man ikke ofrer seg, men jeg er uenig i at et vennskap skal handle om å ofre seg. Jeg vil at vennene mine skal være sammen med meg når de har tid og overskudd. Vil du virkelig at venner skal ofre seg fordi de synes synd på en stakkar som sitter alene? Det er ikke mye ektefølt! 

Vil også avslutte med at man ikke kan forvente at de to partene som inngår i et vennskapsforhold nødvendigvis prioriterer vennskapet likt. Jeg har vennskap der vi begge tar like mye initiativ, vennskap der den andre parten tar mye mer initiativ, vennskap det den andre parten så å si står for alt av initiativ og vennskap der jeg tar mest initiativ. Vennskap er det allikevel, selv om jeg ikke alltid er deres prioritet, eller omvendt. 

Anonymkode: 57019...805

Takk for godt innlegg. Jeg forstår at det er masse type vennskap og forskjellige prioriteringer og nærhet og hvem man liker mer og mindre. Og hvem man velger å bruke tid på. 

Jeg har aldri tenkt noe ofring her. Realiteten er at jeg har få og er mye alene. Og som jeg skrevet før som venn er ønsket at noen skal ha lyst. Men ser at det har de ikke. Hvorfor vet jeg ikke? Fordi jeg er meg. Og ja har skjønt at det er meg som må tilpasse meg for å få en bit. Synes ikke dette er kjekt i det hele tatt. For i mitt hode kunne det vært mer fordelt. I dag gjør vi det du vil og en annen gang hva jeg vil. Jeg skjønner at det ikke er sånn. Og i forhold  til å spørre. Samme der. Da er det meg. Synes egentlig ikke er greit, men i min posisjon kan ikke jeg ikke gjør noe annet enn å si ja eller at det ikke blir. Så min situasjon er uforandret uansett hvordan jeg snur meg. 

Hadde jeg vært i en annen situasjon hadde jeg valgt å tilbringe tid med en venninne jeg visste var mye alene. Og det hadde ikke vært ofring. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har du noe å tape på å ta kontakt, eller ta bort blokkeringen?

Anonymkode: e053a...bde

Jeg foretrekker å bruke helgene mine alene. Det skjer ofte mye på ukedager, litt samme som du skriver, det er da folk kan, samt at det er jobb, så innen helgen kommer vil jeg helst bare være alene, kan kanskje dra på biblioteket eller museer, men orker verken veninnekvelder eller andre arrangementer. Kanskje tur om været er der, men også det helst alene. Men så er jeg ganske introvert og blir fysisk og psykisk sliten av alt som skjer i ukedagene. Så helgene brukes til opplading. 

Anonymkode: 42ee7...3fd

Kjekt du deler hvordan du ordner ukene og helgene dine. Takk! Kanskje jeg og på sikt kommer der når jeg bare virkelig har funnet ut hvordan ting er og blir. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du lagt like mye energi ned i å finne deg venner som du bruker på å klage her inne er jeg sikker på at du hadde hatt mannge venner. 

Anonymkode: 4c94c...fec

Men hvor? 

Hva bidrar du med som gjør at folk vil bruke tiden sin på deg?

Anonymkode: ed9a7...6de

Ærlig. Nå i det siste lite. Tanken på at det er så skjevt fordelt tenker jeg hvorfor skal jeg bidra. Ser ikke noe poeng i det lengre.  ja mye før, men det viser seg å ikke bety noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...