Gå til innhold

Ville du spurt en person direkte

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det dere bekrefter er vel det samme som jeg sier. At dere prioriterer dere selv og deres ønske. Og om en ville vært med dere en dag så hadde dere ikke gjort det fordi dere vil en tirsdag på tur istedenfor. Så da skjønner jeg ikke hvorfra jeg blir negativ og selvsentrert. Det er den andre personen som ikke ønsker å møte meg på mitt og ikke motsatt. Jeg har et valg og gjøre det eller så blir det ingenting.  Rett å slett ta det eller la vær. vil ikke si at det er jeg som er selvsentrert her. 

Anonymkode: 98304...08b

Har du single venninner? Eller har de familie og barn som ikke er voksne?

Anonymkode: e053a...bde

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det dere bekrefter er vel det samme som jeg sier. At dere prioriterer dere selv og deres ønske. Og om en ville vært med dere en dag så hadde dere ikke gjort det fordi dere vil en tirsdag på tur istedenfor. Så da skjønner jeg ikke hvorfra jeg blir negativ og selvsentrert. Det er den andre personen som ikke ønsker å møte meg på mitt og ikke motsatt. Jeg har et valg og gjøre det eller så blir det ingenting.  Rett å slett ta det eller la vær. vil ikke si at det er jeg som er selvsentrert her. 

Du svart ikke på om du vet at de bruker tid på andre venninner, eller om det stortsett er familien.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du svart ikke på om du vet at de bruker tid på andre venninner, eller om det stortsett er familien.

Det er en kombinasjon. Stortsett familie, men og venninner og jobb. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De har mann og barn. Men barna er ikke små. 

Er ikke bare småbarn som krever mye. Større barn kan ha større utfordringer. Ikke alt som deles utenfor hjemmet.

Anonymkode: 9f5d4...4df

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, ikke ofte som jeg vet. 

Jeg er aldri med venninner lørdagskvelder. Hadde du spurt meg hadde jeg fint takket nei og sagt vi kunne møtes en ettermiddag heller. 

Du må enten skaffe deg flere venner som er som deg selv eller innfinne deg med situasjonen og slutte å klage. For fy f du klager. 

Anonymkode: 4c94c...fec

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kaller deg selvsenterert fordi du lager stadig nye tråder om hvor fæle alle andre er med deg, mens du selv er nærmest uslyldig. Noe som helt tydelig er langt fra sannheten.

Du må jobbe med deg selv og din måte og reagere og respondere på mot andre mennsker, b.l.a dine venner. Du skaper så mye problemer og sorg for deg selv, og det er det bare du som kan gjøre noe med.

Anonymkode: 82c6c...dca

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

De har mann og barn. Men barna er ikke små. 

Mine barn krevde mye da de var små. Så hadde jeg noen år der de var mer selvstendige og lettere å passe, samtidig som de hadde ukompliserte sosiale liv og var i seng før ni. Da var jeg mer fleksibel en periode, men nå er jeg tenåringsmor og må være påskrudd på en helt ny måte. 

Jeg er en person som ofte har brukt meg opp på andre og må være forsiktig med å ikke gli inn i der mønsteret igjen. Jeg tåler at noen tar mer i perioder men jeg kan ikke la «emosjonelle vampyrer» ta det barna mine trenger fra meg. Om du var min venn og vennskapet ikke ga meg noe måtte jeg ha kuttet deg ut. 

Anonymkode: aa06d...17f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har et barn selv? Har vært i et forhold? Kan du si med hånden på hjertet at du i den travleste småbarnstiden hadde tid til vennene dine i samme grad som nå? Du glemmer at andre har andre utfordringer enn deg selv, du ser alltid kun din side av en sak. 

Anonymkode: 667f8...8f3

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er aldri med venninner lørdagskvelder. Hadde du spurt meg hadde jeg fint takket nei og sagt vi kunne møtes en ettermiddag heller. 

Du må enten skaffe deg flere venner som er som deg selv eller innfinne deg med situasjonen og slutte å klage. For fy f du klager. 

Anonymkode: 4c94c...fec

Jeg skjønner. Så aldri mat og vin hos venninner? 

Ikke lett å finne nye venner og har få/ingen. Så jeg vet jeg er ganske så stuck i situasjonene 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg kaller deg selvsenterert fordi du lager stadig nye tråder om hvor fæle alle andre er med deg, mens du selv er nærmest uslyldig. Noe som helt tydelig er langt fra sannheten.

Du må jobbe med deg selv og din måte og reagere og respondere på mot andre mennsker, b.l.a dine venner. Du skaper så mye problemer og sorg for deg selv, og det er det bare du som kan gjøre noe med.

Jeg er vel så langt fra feilfri som det går ann å komme. Så innbiller meg ikke at jeg er noe bra eller uskyldig på noen måte. Tvert om. 

Ja, jeg sliter med hvordan jeg reagerer og responderer på diverse problemstillinger/tanker osv. 

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Mine barn krevde mye da de var små. Så hadde jeg noen år der de var mer selvstendige og lettere å passe, samtidig som de hadde ukompliserte sosiale liv og var i seng før ni. Da var jeg mer fleksibel en periode, men nå er jeg tenåringsmor og må være påskrudd på en helt ny måte. 

Jeg er en person som ofte har brukt meg opp på andre og må være forsiktig med å ikke gli inn i der mønsteret igjen. Jeg tåler at noen tar mer i perioder men jeg kan ikke la «emosjonelle vampyrer» ta det barna mine trenger fra meg. Om du var min venn og vennskapet ikke ga meg noe måtte jeg ha kuttet deg ut. 

Anonymkode: aa06d...17f

Om du skulle vært med en venn en lørdagskveld skulle det ikke da være en kjekk kveld? Noe som ville gitt energi og ikke tapet deg. Du ville forespeilet at jeg hadde tapet vedkommende for energi. Og derfor kuttet meg ut. Vennskap skal gi glede ihvetfall i utgangspunktet og noen man ville ønske å bruke tid på. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du har et barn selv? Har vært i et forhold? Kan du si med hånden på hjertet at du i den travleste småbarnstiden hadde tid til vennene dine i samme grad som nå? Du glemmer at andre har andre utfordringer enn deg selv, du ser alltid kun din side av en sak. 

Jo, et barn og hadde et forhold for årevis siden. Nei, jeg brukte ikke like mye tid på venner da som jeg hadde ønsket nå som alene og stort barn. Men jeg prioriterte vennskap. Jeg er klar over at jeg er i en annen livssituasjon enn de med partner, jobb og flere barn. Og det tenker jeg på. Selvom om jeg synes min egen situasjon ikke er bra som ensom og alene. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg sliter med hvordan jeg reagerer og responderer på diverse problemstillinger/tanker osv. 

Og det er det bare du som kan gjøre noe med. Det er veldig urettferdig av deg å bruke det mot folk rundt deg.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jo, et barn og hadde et forhold for årevis siden. Nei, jeg brukte ikke like mye tid på venner da som jeg hadde ønsket nå som alene og stort barn. Men jeg prioriterte vennskap. Jeg er klar over at jeg er i en annen livssituasjon enn de med partner, jobb og flere barn. Og det tenker jeg på. Selvom om jeg synes min egen situasjon ikke er bra som ensom og alene. 

Da syns jeg at du skal være rausere med vennene dine og ikke hele tiden sette dem på prøve. 

Har du kontaktet den siste du slettet? Og bedt om unnskyldning?

Anonym bruker skrev (På 19.7.2024 den 16.43):

om hvorfor den person aldri velger meg? 

Tar aldri kontakt eller bruker tid på meg. 

Nei. Hva med å snu på det? :" Hei! Vil du finne på noe en dag? Skal vi gå på cafe på torsdag?" 

Anonymkode: 6a160...118

Anonym bruker skrev (På 19.7.2024 den 19.09):

Dette var ikke en mann. Var nok en nærmere relasjon så går nok lang tid før jeg kommer over dette når jeg får vite at jeg har ingen betydning. 

Venninne med baby? Gi det noen år. Hun er opptatt .

Anonymkode: 6a160...118

Skjønner ikke hva du klager over. Dersom du spør en venninne om hun vil komme på vin en lørdags kveld, og hun svarer at det dessverre ikke passer men hva med en tur på tirsdag, så betyr jo det at hun prioriterer deg! Hun har et travelt liv, men prioriterer likevel å skvise deg inn på tirsdagen. Det hadde vært veldig lett å svare at det ikke passet, uten å foreslå et alternativ møte.

Anonymkode: fb788...87c

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er en kombinasjon. Stortsett familie, men og venninner og jobb. 

Ååå, tenk at de prioriterer jobb foran DEG!!!

Du er jo den viktigste, mest spennende og interessante å være sammen med i heeele verden!!!

Anonymkode: b2e56...c53

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ååå, tenk at de prioriterer jobb foran DEG!!!

Du er jo den viktigste, mest spennende og interessante å være sammen med i heeele verden!!!

Anonymkode: b2e56...c53

Her var det snakk om å gå ut med jobben. 

Nei, det er jeg vel ikke. Derfor det ikke skjer. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hva du klager over. Dersom du spør en venninne om hun vil komme på vin en lørdags kveld, og hun svarer at det dessverre ikke passer men hva med en tur på tirsdag, så betyr jo det at hun prioriterer deg! Hun har et travelt liv, men prioriterer likevel å skvise deg inn på tirsdagen. Det hadde vært veldig lett å svare at det ikke passet, uten å foreslå et alternativ møte.

Anonymkode: fb788...87c

Men det er ikke det jeg spurte om eller ønsket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...