Anonym bruker Skrevet 20. juli 2024 #51 Del Skrevet 20. juli 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, hun har takket ja. Det er der det gjerne rakner litt for meg. Hvorfor hun ikke spør da om hun har lyst. Og at jeg ikke er høyt på listen. For jeg blir trykket inn når hun kan og ikke når jeg spør om hun kan. At det sjelden blir når jeg har lyst (I fare for å høre at jeg bare tenker på meg) foklarer jeg at det er jeg som alltid tilpasser meg når det passer henne og da sjelden den dagen det hadde passet best for meg. Så litt at jeg får smulene. Håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 98304...08b Men VET du at du ikke er høyt på listen? VET du at hun møter mange andre oftere enn deg? Jeg har også flere venninner som er mye mer opptatt enn meg, og må ofte tilpasse meg når de kan. Men hvorfor skal det være et stort problem? Hadde de ikke ville møtt meg, hadde de takket nei når de har det såpass travelt i hverdagen. Da hadde de ikke brukt tid på å møte meg, om de ville unngå meg. Er ikke rart om hun hadde problem.med å forklare seg, vil tro hun ble tatt kraftig på sengen av å få kastet et sånt spørsmål/beskyldning på seg helt uten forvarsel. Hun har garantert ikke tenkt på det i der hele, og hva skal man svare da? At du ikke vil si hva hun svarte, tyder på at hun ikke sa noke galt. Tror jeg. Du er din egen verste fiende. Klager på at du er ensom, og så jager du vekk den ene etter den andre av de relasjonene du har. Skaff deg hjelp snart, før du kjører hele livet ditt i grøfta.... Anonymkode: e053a...bde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2024 #52 Del Skrevet 20. juli 2024 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, hun har takket ja. Det er der det gjerne rakner litt for meg. Hvorfor hun ikke spør da om hun har lyst. Og at jeg ikke er høyt på listen. For jeg blir trykket inn når hun kan og ikke når jeg spør om hun kan. At det sjelden blir når jeg har lyst (I fare for å høre at jeg bare tenker på meg) foklarer jeg at det er jeg som alltid tilpasser meg når det passer henne og da sjelden den dagen det hadde passet best for meg. Så litt at jeg får smulene. Håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 98304...08b Men slik er jo verden. Om en venninne ønsker å ha meg med på noe og den dagen ikke passer, så passer jo ikke dagen noe bedre fordi den passer bedre for henne. Jeg har en venninne som er singel og der barna har flyttet ut. Jeg står i spagaten med omsorgsoppgaver. Jeg har ikke samvittighet til å prøve å finne på noe med venner. Venninnen min spør gjerne om jeg blir med på noe. Ofte må jeg si nei og det er sjelden det passer dagen hun spør. Da må vi finne en annen dag som passer meg bedre. Det er jo klart at det er den som har mest tid og mest mulighet til å være fleksibel som må være nettopp det. Når man har en full timeplan er det mye lettere å takke ja til en invitasjon enn å invitere selv. Du har veldig rare kvantitative parametere for å måle vennskap. Kos deg når dere treffes. Inviter så ofte du vil. Når det ikke passer så finner du på noe annet å gjøre. Da blir du med i en turgruppe, blir besøksvenn, osv. Finn deg flere ben i stå på enn en enkel venninne. Man skal ikke teste venner og man er ingen god venn når man tenker så stygt om dem og tar alt i verste mening. Vet du hvordan det går med vennene dine? Vet du hvordan de har det? Kanskje er venninnen din veldig travel og må sette til side mange forpliktelser for å være med deg. Da er det ikke kjekt å bli møtt med slik forakt. Anonymkode: 3ee8b...699 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2024 #53 Del Skrevet 20. juli 2024 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg har ingen nå. Ikke en som er glad i meg eller vil bruke tid på meg. Nå har de fått det som de vil at jeg har gitt opp. Jeg er lei meg og de er vel glad og nyter helgen. Nå skal jeg drikke meg full. Heldigvis helg og ikke plage dere mer! Håper å få ordnet meg en sykemelding på mandag. Anonymkode: 98304...08b Hvis alle avviser deg og unngår deg så har disse menneskene én fellesnevner. Det er et eller annet i måten du forholder deg til omgivelsene dine på som oppleves som krevende for folk. Du er like verdifull og flott som alle andre mennesker, men du må vurdere hva det er i dine forventninger til andre som gjør at de trekker seg unna. Anonymkode: 32281...509 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tante grusom master of law Skrevet 20. juli 2024 #54 Del Skrevet 20. juli 2024 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Ja, hun har takket ja. Det er der det gjerne rakner litt for meg. Hvorfor hun ikke spør da om hun har lyst. Og at jeg ikke er høyt på listen. For jeg blir trykket inn når hun kan og ikke når jeg spør om hun kan. At det sjelden blir når jeg har lyst (I fare for å høre at jeg bare tenker på meg) foklarer jeg at det er jeg som alltid tilpasser meg når det passer henne og da sjelden den dagen det hadde passet best for meg. Så litt at jeg får smulene. Håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 98304...08b Slik er det med veldig mange vennskap. Folk har som regel nok med sitt og rekker ikke å tenke på å ta initiativ til noe. Det er ofte en person som tar initiativ, uten at den personen tenker så mye over det. Eller at de andre mener noe vondt eller ikke har lyst av den grunnen. Det er når man begynner å holde regnskap på slikt at det blir feil. Jeg hadde ikke hatt så mange i livet mitt, hvis jeg skulle kutte dem ut av slike grunner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2024 #55 Del Skrevet 20. juli 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men nå er alt ødelagt uansett. Anonymkode: 98304...08b Det trenger det ikke å være. Du kan ta kontakt igjen og be om unnskyldning. Dere er venner og hadde det fint sammen. Hvorfor gi det opp av prinsipp bare fordi du synes hun burde ta mer kontakt? I en perfekt verden deler man 50/50, men dette er sjelden realiteten. Hva er viktigst for deg? Å ha en venn som du har det fint med eller å holde på prinsippene dine? Er det bedre å være sta og ensom? Anonymkode: 9f5d4...4df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 21. juli 2024 #56 Del Skrevet 21. juli 2024 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #57 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (På 20.7.2024 den 8.39): Beklager, men jeg tror faktisk ikke du skjønte tegninga. Jeg er faktisk overbevist om at dette igjen er noe du har surret sammen i hodet til til å passe med din selvmedlidenhet. Du har bevist mange ganger at du tolker situasjoner helt feil og da alltid i retning negativt. Normale nøytrale situasjoner klarer du som regel å vri om til å handle om at alle vil såre deg. Her tror jeg du selv har ødelagt vennskapet ved å ikke ville høre på hva personen har å si og bare slenge på røret under samtalen og deretter slette og blokkere. Anonymkode: 9f5d4...4df Enig Anonymkode: b4acd...677 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #58 Del Skrevet 21. juli 2024 Tusen takk for alle gode svar jeg har fått. Kloke og gode. Jeg skjønner at andre gjerne ikke ser det eller tenker på de tingene jeg gjør. Fordi jeg har mye tid alene og grubler og tenker mye. En ting jeg fikk lyst å forklare. Si jeg ønsker besøk en lørdagskveld til mat og vin, men da blir det heller tur en tirsdag ettermiddag. Da blir det ikke det jeg ønsket meg. Ja, jeg får selskap og det er kjekt, men det å av og til få det som jeg ønsker meg og. Jeg må tenke og se hva jeg skal gjøre med dette rotet mitt med denne vedkommende. Uff. Jeg leser det dere skriver og jeg var gjerne urimelig mot henne. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #59 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for alle gode svar jeg har fått. Kloke og gode. Jeg skjønner at andre gjerne ikke ser det eller tenker på de tingene jeg gjør. Fordi jeg har mye tid alene og grubler og tenker mye. En ting jeg fikk lyst å forklare. Si jeg ønsker besøk en lørdagskveld til mat og vin, men da blir det heller tur en tirsdag ettermiddag. Da blir det ikke det jeg ønsket meg. Ja, jeg får selskap og det er kjekt, men det å av og til få det som jeg ønsker meg og. Jeg må tenke og se hva jeg skal gjøre med dette rotet mitt med denne vedkommende. Uff. Jeg leser det dere skriver og jeg var gjerne urimelig mot henne. Anonymkode: 98304...08b Men forventer du at det alltid passer for andre? Du sier selv du er alene uten mann og barn. Har du jobb? Hvis ikke passer det jo for deg 24/7. Jeg har 3 barn og full jobb. Mye greier med ene barnet og mye sykdom i nær familie. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke kan planlegge, men spør meg gjerne lørdag klokka 19 om jeg vil ta en tur. Da er sjansen større for at jeg kan enn om vi skal planlegge en middag klokka 17:00 lørdag om 3 uker. Ingen av mine venner bryr seg. De spør, jeg kommer hvis jeg kan, og hvis ikke så prøver vi igjen en annen gang. Anonymkode: 70464...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #60 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Men forventer du at det alltid passer for andre? Du sier selv du er alene uten mann og barn. Har du jobb? Hvis ikke passer det jo for deg 24/7. Jeg har 3 barn og full jobb. Mye greier med ene barnet og mye sykdom i nær familie. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke kan planlegge, men spør meg gjerne lørdag klokka 19 om jeg vil ta en tur. Da er sjansen større for at jeg kan enn om vi skal planlegge en middag klokka 17:00 lørdag om 3 uker. Ingen av mine venner bryr seg. De spør, jeg kommer hvis jeg kan, og hvis ikke så prøver vi igjen en annen gang. Anonymkode: 70464...750 Jeg prøvde å forklare lengre opp at det er alltid jeg som tilpasser meg andre og sjelden jeg får mine ønsker. Som med mat og vinkveld f.eks. Det å ønske seg noe å aldri få det og jeg må tilpasse meg andre for i hele tatt få en smule. Jeg skjønner din situasjon godt og har full forståelse for at det må bli sånn. Har du forståelse for min og at det kan være sårt å sjelden få mine ønsker. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #61 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg prøvde å forklare lengre opp at det er alltid jeg som tilpasser meg andre og sjelden jeg får mine ønsker. Som med mat og vinkveld f.eks. Det å ønske seg noe å aldri få det og jeg må tilpasse meg andre for i hele tatt få en smule. Jeg skjønner din situasjon godt og har full forståelse for at det må bli sånn. Har du forståelse for min og at det kan være sårt å sjelden få mine ønsker. Anonymkode: 98304...08b Ja, jeg skjønner det kan være sårt. Men det er sånn det er nå. Plutselig er ungene dems større og de står mer fritt til å være spontane og gjøre ting når det passer deg Anonymkode: 70464...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #62 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tusen takk for alle gode svar jeg har fått. Kloke og gode. Jeg skjønner at andre gjerne ikke ser det eller tenker på de tingene jeg gjør. Fordi jeg har mye tid alene og grubler og tenker mye. En ting jeg fikk lyst å forklare. Si jeg ønsker besøk en lørdagskveld til mat og vin, men da blir det heller tur en tirsdag ettermiddag. Da blir det ikke det jeg ønsket meg. Ja, jeg får selskap og det er kjekt, men det å av og til få det som jeg ønsker meg og. Jeg må tenke og se hva jeg skal gjøre med dette rotet mitt med denne vedkommende. Uff. Jeg leser det dere skriver og jeg var gjerne urimelig mot henne. Anonymkode: 98304...08b Men du er voksen. Da blir det svært rart å mase om at ting ikke blir som du ønsker deg. Jeg har travle uker med jobb og barn, og fredag- og lørdagskveldene er ganske hellige for meg. Om jeg skal ut av huset da er det som regel for firmafest, feiring av rund dag e.l. Å møte venninner er noe jeg prøver å få til i ukedagene. Slik du har beskrevet det så har du virkelig vært urimelig med venninnen din. Er du seriøs på at du la på røret midt i samtalen og så slettet henne? Ser du ikke at det er reaksjonsmønsteret til en furten tenåring, og ikke en voksen kvinne? At du nekter å svare på hva hun faktisk svarte på spørsmålet ditt viser at din påstand om at forklaringen hennes var unnskyldninger trolig ikke stemmer. Det er rart at du som er så opptatt av å ha venner jobber så målrettet mot å utestenge alle som vil ha en relasjon til deg. Anonymkode: 667f8...8f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #63 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tusen takk for alle gode svar jeg har fått. Kloke og gode. Jeg skjønner at andre gjerne ikke ser det eller tenker på de tingene jeg gjør. Fordi jeg har mye tid alene og grubler og tenker mye. En ting jeg fikk lyst å forklare. Si jeg ønsker besøk en lørdagskveld til mat og vin, men da blir det heller tur en tirsdag ettermiddag. Da blir det ikke det jeg ønsket meg. Ja, jeg får selskap og det er kjekt, men det å av og til få det som jeg ønsker meg og. Jeg må tenke og se hva jeg skal gjøre med dette rotet mitt med denne vedkommende. Uff. Jeg leser det dere skriver og jeg var gjerne urimelig mot henne. Anonymkode: 98304...08b Fint at du klarer å innse at du var for hard mot henne. Håper virkelig du tar motet til deg og ber om unnskyldning slik at dere får skværet opp. Og ja, jeg har forståelse for at det kan føles litt kjipt å heller gå en tur når du egentlig ville ha en vinkveld. Men viktigste er at dere har det fint sammen. Anonymkode: 9f5d4...4df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #64 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du er voksen. Da blir det svært rart å mase om at ting ikke blir som du ønsker deg. Jeg har travle uker med jobb og barn, og fredag- og lørdagskveldene er ganske hellige for meg. Om jeg skal ut av huset da er det som regel for firmafest, feiring av rund dag e.l. Å møte venninner er noe jeg prøver å få til i ukedagene. Slik du har beskrevet det så har du virkelig vært urimelig med venninnen din. Er du seriøs på at du la på røret midt i samtalen og så slettet henne? Ser du ikke at det er reaksjonsmønsteret til en furten tenåring, og ikke en voksen kvinne? At du nekter å svare på hva hun faktisk svarte på spørsmålet ditt viser at din påstand om at forklaringen hennes var unnskyldninger trolig ikke stemmer. Det er rart at du som er så opptatt av å ha venner jobber så målrettet mot å utestenge alle som vil ha en relasjon til deg. Anonymkode: 667f8...8f3 Mener du at siden jeg er voksen skal jeg alltid tilpasse meg andre og de aldri meg? De og er voksen. Det blir en prioriteringsliste. Og jeg er langt langt nede på den og det er vel det som ligger til grunn for min reaksjon. Når jeg vet og ser jeg ikke blir prioritert da tenker jeg blir dette vits? Jeg var høyt frustrert den dagen. Det ble ikke sagt ordrett at hun ikke ville være med meg. Det å alltid sitte alene om helgene, ferie osv og aldri tilbringe tid med noen da det er min akilleshæl. Det er da jeg ønsker noen der. Og det er det absolutt ingen vil gi meg. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #65 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, jeg skjønner det kan være sårt. Men det er sånn det er nå. Plutselig er ungene dems større og de står mer fritt til å være spontane og gjøre ting når det passer deg Anonymkode: 70464...750 Takk for forståelse. Jeg tenker selv at det vil ikke forandre seg fordi det ikke er et ønske fra deres side. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #66 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fint at du klarer å innse at du var for hard mot henne. Håper virkelig du tar motet til deg og ber om unnskyldning slik at dere får skværet opp. Og ja, jeg har forståelse for at det kan føles litt kjipt å heller gå en tur når du egentlig ville ha en vinkveld. Men viktigste er at dere har det fint sammen. Anonymkode: 9f5d4...4df Takk. Ja, ser det. Skal se om jeg får det til. Har hatt det fint. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #67 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Mener du at siden jeg er voksen skal jeg alltid tilpasse meg andre og de aldri meg? De og er voksen. Det blir en prioriteringsliste. Og jeg er langt langt nede på den og det er vel det som ligger til grunn for min reaksjon. Når jeg vet og ser jeg ikke blir prioritert da tenker jeg blir dette vits? Jeg var høyt frustrert den dagen. Det ble ikke sagt ordrett at hun ikke ville være med meg. Det å alltid sitte alene om helgene, ferie osv og aldri tilbringe tid med noen da det er min akilleshæl. Det er da jeg ønsker noen der. Og det er det absolutt ingen vil gi meg. Anonymkode: 98304...08b Og klarer ikke helt å finne meg i at kompromiet mitt er at jeg skal være veldig glad for at jeg får en tur en time istedenfor. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #68 Del Skrevet 21. juli 2024 Så istedenfor å bli glad for den times turen tenker jeg gjerne jeg klarer meg uten den og blir bare mer lei meg. Kall meg gjerne unormal. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #69 Del Skrevet 21. juli 2024 Nå er det f. eks ferie 3-4 uker (er da sammen hele tiden) og det er 52 helger i året. Man ser mann og barn hver dag. Bor under samme takk. Hvorfor ikke gi en lørdag til en venninne du vet at er singel og alene og har få? Jeg vet jeg ville gjort det om ting var annerledes. Det er å velge en. Men når det ikke gjøre så er det ikke en man ønsker den tiden med. Det er det går i her. Jeg skjønner det. For hadde det vært en annen så hadde det gjerne blitt valgt. Man velger for seg selv og ikke for andre. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #70 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå er det f. eks ferie 3-4 uker (er da sammen hele tiden) og det er 52 helger i året. Man ser mann og barn hver dag. Bor under samme takk. Hvorfor ikke gi en lørdag til en venninne du vet at er singel og alene og har få? Jeg vet jeg ville gjort det om ting var annerledes. Det er å velge en. Men når det ikke gjøre så er det ikke en man ønsker den tiden med. Det er det går i her. Jeg skjønner det. For hadde det vært en annen så hadde det gjerne blitt valgt. Man velger for seg selv og ikke for andre. Anonymkode: 98304...08b Men vet du at disse personene møter andre venner ofte, bare ikke deg? Og at de gjør det i helgene/lørdag kveld? Jeg må si at personlig er jeg så og si aldri på besøk hos venninner på kveld i helgen, med mindre vi skal ut på noe, og det er selskap. Men der er man jo forskjellig, kveldene med barna er verdifulle for meg. Hvilken alder er det på barna til dine venner? Anonymkode: e053a...bde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #71 Del Skrevet 21. juli 2024 Det er helt normalt å prioritere familie fremfor venner, spesielt når man har mindre barn. I hverdagen får man sett barna lite etter man har kommet hjem fra jobb og til barna skal legge seg. Hverdagen er også gjerne preget av mye stress, aktiviteter som skal rekkes osv. Da nyter mange helgene som er roligere og man endelig kan få litt kvalitetstid med familien og barna. Barna vil alltid komme foran venner. Det er ikke snakk om å nedprioritere deg personlig, men å generelt prioritere barna fremfor venner. Hvorfor tenker du at ingen vennetid er bedre enn en times tur hvis dere har det kjekt da? Hvorfor er det da bedre å heller være hjemme alene igjen? Anonymkode: 9f5d4...4df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #72 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mener du at siden jeg er voksen skal jeg alltid tilpasse meg andre og de aldri meg? De og er voksen. Det blir en prioriteringsliste. Og jeg er langt langt nede på den og det er vel det som ligger til grunn for min reaksjon. Når jeg vet og ser jeg ikke blir prioritert da tenker jeg blir dette vits? Jeg var høyt frustrert den dagen. Det ble ikke sagt ordrett at hun ikke ville være med meg. Det å alltid sitte alene om helgene, ferie osv og aldri tilbringe tid med noen da det er min akilleshæl. Det er da jeg ønsker noen der. Og det er det absolutt ingen vil gi meg. Anonymkode: 98304...08b Det er ikke vanlig å stadig tenke på forhold som en liste. I en travel hverdag vil venninner nødvendigvis bli prioritert lavere enn mann og barn. At du er ensom kan ikke venninnene dine ta særlig ansvar for. Du har fått så utrolig mange gode forslag til hvordan du kan skaffe deg innhold i din egen hverdag, men det gidder du ikke. I stede legger du opp tester for vennene dine, og når de stryker så furter du og sletter dem. Det ansvaret ligger på deg. Du kan ikke forvente at noen skal gi deg noe som gi hverdagen din innhold. Anonymkode: 667f8...8f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #73 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er det f. eks ferie 3-4 uker (er da sammen hele tiden) og det er 52 helger i året. Man ser mann og barn hver dag. Bor under samme takk. Hvorfor ikke gi en lørdag til en venninne du vet at er singel og alene og har få? Jeg vet jeg ville gjort det om ting var annerledes. Det er å velge en. Men når det ikke gjøre så er det ikke en man ønsker den tiden med. Det er det går i her. Jeg skjønner det. For hadde det vært en annen så hadde det gjerne blitt valgt. Man velger for seg selv og ikke for andre. Anonymkode: 98304...08b Du har et helt ekstremt negativt og selvsentrert tankemønster og reaksjonsmønster, så helt ærlig så synes jeg ikke det er det minste rart at du ikkw står på toppen av noens liste, at du ikke er topprioritet. Du må jobbe hardt med dine egne tanker oglkanskje skape deg noen andre relasjoner enn de du har nå, for det er jo tydelig at de ikke gjør deg så godt. Anonymkode: 82c6c...dca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #74 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er det f. eks ferie 3-4 uker (er da sammen hele tiden) og det er 52 helger i året. Man ser mann og barn hver dag. Bor under samme takk. Hvorfor ikke gi en lørdag til en venninne du vet at er singel og alene og har få? Jeg vet jeg ville gjort det om ting var annerledes. Det er å velge en. Men når det ikke gjøre så er det ikke en man ønsker den tiden med. Det er det går i her. Jeg skjønner det. For hadde det vært en annen så hadde det gjerne blitt valgt. Man velger for seg selv og ikke for andre. Anonymkode: 98304...08b Barnet mitt og nærmeste familie går foran alt og alle. Ferien er kort, og jeg prioriterer ikke bort barnet mitt. Helgene er hektiske, og venner er ikke en prioritering. Det er ikke mitt ansvar å sørge for at andre voksne får sine behov dekket. Jeg er heller ikke venn med noen av sympati, jeg hadde tross alt ikke ønsket meg et slikt vennskap selv, så jeg ofrer meg ikke fordi jeg liksom synes synd på noen. Vennskapene mine er med likesinnede mennesker som hverken tester meg eller forventer at jeg skal ofre meg av sympati. Anonymkode: 57019...805 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2024 #75 Del Skrevet 21. juli 2024 Det dere bekrefter er vel det samme som jeg sier. At dere prioriterer dere selv og deres ønske. Og om en ville vært med dere en dag så hadde dere ikke gjort det fordi dere vil en tirsdag på tur istedenfor. Så da skjønner jeg ikke hvorfra jeg blir negativ og selvsentrert. Det er den andre personen som ikke ønsker å møte meg på mitt og ikke motsatt. Jeg har et valg og gjøre det eller så blir det ingenting. Rett å slett ta det eller la vær. vil ikke si at det er jeg som er selvsentrert her. Anonymkode: 98304...08b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448773-ville-du-spurt-en-person-direkte/page/3/#findComment-150119524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå