Gå til innhold

Ville du spurt en person direkte

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Takk for innspill. Det hadde vært en fin kombinasjon å tjene penger i tillegg, men vet ikke om det er en jobb som hadde passet meg helt? Usikker. 

Anonymkode: 98304...08b

Hvorfor tror du det? Kan du lage en liste over tre ting du tror som kan bli bra og tre ting som kan bli en utfordring? Eller to av hver. 

Anonymkode: 667f8...8f3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Med den ræva holdningen der blir det ALDRI noen endring. Ikke at du virker ønske det heller. Kos med misnøye rett og slett. 

Anonymkode: 4c94c...fec

Er klar over at jeg er skeptisk til nye ting. Jeg skal oppriktig prøve. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du det? Kan du lage en liste over tre ting du tror som kan bli bra og tre ting som kan bli en utfordring? Eller to av hver. 

Om jeg skal skrive det her:

1. Jeg er ikke utadvendt og aldri prøvd noe sånt. 

2. Er vel mest yngre som jobber på sånne plasser. 

3 Travelt. 

1 Hadde tjent litt ekstra penger

2 Hadde hatt noe i helgene når jeg er alene. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Om jeg skal skrive det her:

1. Jeg er ikke utadvendt og aldri prøvd noe sånt. 

2. Er vel mest yngre som jobber på sånne plasser. 

3 Travelt. 

1 Hadde tjent litt ekstra penger

2 Hadde hatt noe i helgene når jeg er alene. 

1. Det skjønner jeg kan bli en utfordring, men det er mange som starter i slike jobber uten å ha så mye erfaring. Og de setter deg ikke til å server med en gang, de fleste starter med å rydde bord osv. 

2. Det er jo beviselig feil. Det er mange voksne i serivcebransjen. Og den kollegaen jeg har best kjemi er nesten 20 år yngre enn meg. Alder er bare et tall. 

3. Travelt blir det, men det kan bare være positivt. Så blir du sliten på en sunn måte. 

Jeg mener ikke å undergrave utfordringene dine, men å spille litt tilbake at de kanskje ikke er helt uoverkommelige heller. 

Hva med å prøve. Det er begrenset for hvor dritt det kan gå, og funker det ikke så kan du slutte. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er klar over at det var helt idiotisk. Så du har helt rett. Vedkommende vet det helt sikkert ikke. 

Så hvorfor opphever du den ikke?? Det er jo første skritt.

Anonymkode: 9f5d4...4df

1. Det skjønner jeg kan bli en utfordring, men det er mange som starter i slike jobber uten å ha så mye erfaring. Og de setter deg ikke til å server med en gang, de fleste starter med å rydde bord osv. 

2. Det er jo beviselig feil. Det er mange voksne i serivcebransjen. Og den kollegaen jeg har best kjemi er nesten 20 år yngre enn meg. Alder er bare et tall. 

3. Travelt blir det, men det kan bare være positivt. Så blir du sliten på en sunn måte. 

Jeg mener ikke å undergrave utfordringene dine, men å spille litt tilbake at de kanskje ikke er helt uoverkommelige heller. 

Hva med å prøve. Det er begrenset for hvor dritt det kan gå, og funker det ikke så kan du slutte. 

Takk for tilbakemeldingene dine på mine punkter. Mye kan være skummelt før man forsøker noe. Og som du sier kan slutte. Men hvor lett det er å få jobb uten erfaring og i min alder? 

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Den er en start. Begynner å bli noen dager siden nå. 

Så gjør det da! Nå! Det tar fem sekunder! I stedet for å snakke om at du nok skal gjøre det i fem dager til. Prøver du fortsatt alt du kan å ødelegge dette vennskapet for godt?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Så gjør det da! Nå! Det tar fem sekunder! I stedet for å snakke om at du nok skal gjøre det i fem dager til. Prøver du fortsatt alt du kan å ødelegge dette vennskapet for godt?

Har du noen gang gjort noe som du angrer på og bare forskyver vekk og skulle ønske du ikke hadde gjort eller kunne skrudd tiden tilbake? Der er jeg. Og jeg får ikke gjort det ugjort.  

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang gjort noe som du angrer på og bare forskyver vekk og skulle ønske du ikke hadde gjort eller kunne skrudd tiden tilbake? Der er jeg. Og jeg får ikke gjort det ugjort.  

Jeg hater meg selv for at jeg har en sånn dum reaksjonsevne. Har åpnet blokken på tlf. Men det andre er stengt. 

Takk for tilbakemeldingene dine på mine punkter. Mye kan være skummelt før man forsøker noe. Og som du sier kan slutte. Men hvor lett det er å få jobb uten erfaring og i min alder? 

Når det er snakk om frivillig arbeid, som på festivaler, i Røde kors og lignende, spiller alder ingen rolle og det er veldig mange voksne og godt voksne som jobber med ulik frivillighet. 

Jeg jobber i Kirkens Bymisjon og vi har mange ulike tiltak som omtrent alltid har behov for flere frivillige. De er en enormt viktig ressurs for oss. Jeg jobber i en kafé for rusavhengige og andre marginaliserte grupper, med frivillige fra 40-82 år. Og det er et kjempegodt miljø blant alle ansatte og frivillige.

Jeg kan garantere at du blir møtt med et smil og ønske og vilje om å finne noe som passer deg. Du velger selv hvor ofte du vil jobbe, vi har max 2 dager i uka per frivillig siden akkurat min kafé har mange som vil bidra. 

Anonymkode: 7ff57...5f1

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Når det er snakk om frivillig arbeid, som på festivaler, i Røde kors og lignende, spiller alder ingen rolle og det er veldig mange voksne og godt voksne som jobber med ulik frivillighet. 

Jeg jobber i Kirkens Bymisjon og vi har mange ulike tiltak som omtrent alltid har behov for flere frivillige. De er en enormt viktig ressurs for oss. Jeg jobber i en kafé for rusavhengige og andre marginaliserte grupper, med frivillige fra 40-82 år. Og det er et kjempegodt miljø blant alle ansatte og frivillige.

Jeg kan garantere at du blir møtt med et smil og ønske og vilje om å finne noe som passer deg. Du velger selv hvor ofte du vil jobbe, vi har max 2 dager i uka per frivillig siden akkurat min kafé har mange som vil bidra. 

Anonymkode: 7ff57...5f1

Takk for informasjon. Jeg skal lese og se litt og se om jeg finner noe der jeg bor. Hørtes givende ut. 

Hvor lett det er, vet jeg ikke. Men det skader ikke å sjekke litt rundt? Om du får nei så har du ikke tapt annet enn litt tid, men du har vunnet følelsen av å ta tak og utrettet noe. 

Lykke til, uansett hva du velger, jeg heier på deg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hvor lett det er, vet jeg ikke. Men det skader ikke å sjekke litt rundt? Om du får nei så har du ikke tapt annet enn litt tid, men du har vunnet følelsen av å ta tak og utrettet noe. 

Lykke til, uansett hva du velger, jeg heier på deg. 

Det vil vise seg hvor lett det blir. Jeg skal ihvetfall prøver på det ta noen tak. 

Tusen takk! Veldig hyggelig av deg!

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så klart. Men du har foreløpig mulighet til å delvis gjøre om på det ved å ta kontakt og si unnskyld. Ved å være så sta og stå på ditt, viser du ingen anger. Du gjemmer deg alltid bak at det ikke er noe du kan gjøre nå, men det er jo ikke sant! Du har all mulighet til å prøve å skvære opp. Ikke kom og klag over at du ikke har venner mer hvert fall når du bevisst kutter alle ut og ikke er ydmyk nok til å gjøre opp for deg. Den venninnen virker ikke til å bety noe særlig for deg når du så lett uten å blunke gir henne opp og ikke gidder å gjøre en liten innsats for å beholde henne.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Så klart. Men du har foreløpig mulighet til å delvis gjøre om på det ved å ta kontakt og si unnskyld. Ved å være så sta og stå på ditt, viser du ingen anger. Du gjemmer deg alltid bak at det ikke er noe du kan gjøre nå, men det er jo ikke sant! Du har all mulighet til å prøve å skvære opp. Ikke kom og klag over at du ikke har venner mer hvert fall når du bevisst kutter alle ut og ikke er ydmyk nok til å gjøre opp for deg. Den venninnen virker ikke til å bety noe særlig for deg når du så lett uten å blunke gir henne opp og ikke gidder å gjøre en liten innsats for å beholde henne.

Harde ord, men du har rett. Jeg er lei meg for denne situasjon og vil prøve og fikse det, men har forskjøvet det for jeg er redd for utfallet. Det må evt bli på meld og se om jeg klarer å formulere noe bra som forklarer. Takk! 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Harde ord, men du har rett. Jeg er lei meg for denne situasjon og vil prøve og fikse det, men har forskjøvet det for jeg er redd for utfallet. Det må evt bli på meld og se om jeg klarer å formulere noe bra som forklarer. Takk! 

Hvor mye verre kan det gå? Seriøst. Du blokkerte for å kutte ut. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvor mye verre kan det gå? Seriøst. Du blokkerte for å kutte ut. 

Det kan bli verre. Jeg slettet ikke henne fordi jeg ville kutte henne ut. Jeg slettet henne for om hun ikke vil ha noe med meg å gjøre skal hun få slippe meg. Fordi jeg var lei meg. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det kan bli verre. Jeg slettet ikke henne fordi jeg ville kutte henne ut. Jeg slettet henne for om hun ikke vil ha noe med meg å gjøre skal hun få slippe meg. Fordi jeg var lei meg. 

Det er det samme som at du kuttet henne ut.

Anonymkode: 82c6c...dca

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Sa hun at hun ikke ønsket noe med deg å gjøre?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo hipp som happ for henne som ble blokkert. Du har et svært umodent handlemønster. Dette er noe en fjortenåring kunne gjort når hun kranglet med venninnen. Du må slutte å oppføre deg som et trassig barn 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan mener du det? 

Med å blokkere så sier du jo at du ikke vil ha noe med hun å gjøre. Sånn hadde i hvert fall jeg oppfattet det.

Anonymkode: 82c6c...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...