Gå til innhold

Satt dere toppløse på stranden på 90-tallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe nå var jeg plutselig tilbake på språkreise med sololje og en gjeng toppløse jenter på stranden en gang på slutten av 90 tallet. String-bikini var det visst også. Gjentar ikke det antrekket nå da kroppen har endret seg i negativ retning siden den gang😜

Nei. Jeg var sjenert tenåring på 90-tallet. Ble gravid i 99, så ble ikke med på den. Husker jeg synes det var ubehagelig med de som solte seg toppløse også. Spesielt ei litt eldre dame (den gang var hun vel 50, og det var jo eldre for meg). Hun hadde tatovert ei rose på puppen, og den var blitt rimelig langstilket…

Anonymkode: 0e60e...cd2

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg gjør det fortsatt! Dere andre bør følge etter. Det er viktig at vi ikke lar det religiøse patriakatet vinne. Dere aner ikke hvor viktig det er 

Anonymkode: 87286...2f8

Det har jo ingenting med religion å gjøre? Jeg vil slippe å se mer nakne folk enn jeg behøver. Pupper trenger ikke dingle fritt.

Ikke har jeg hverken interesse eller behov for å sole egne pupper heller, aldri hatt. La nå kroppspresset være, vi trenger virkelig ikke enda en runde påtvingt press til å måtte være fin nok til å kunne sole seg toppløs. La folk kunne putte pupper i bikini og kose seg. 

Anonymkode: 0dd99...33f

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det har jo ingenting med religion å gjøre? Jeg vil slippe å se mer nakne folk enn jeg behøver. Pupper trenger ikke dingle fritt.

Ikke har jeg hverken interesse eller behov for å sole egne pupper heller, aldri hatt. La nå kroppspresset være, vi trenger virkelig ikke enda en runde påtvingt press til å måtte være fin nok til å kunne sole seg toppløs. La folk kunne putte pupper i bikini og kose seg. 

Det er jo sånne som deg som skaper kroppspress. 

Anonymkode: c688e...623

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Eller i hvert fall opprettholder kroppspresset hun selv er preget av. Jeg synes det er ganske trist med alle småjentene med bikinioverdel. Det å gjøre jentepupper til en privat kroppsdel selv for 4-åringer er ikke en positiv utvikling. 

Iiiiik skrev (49 minutter siden):

Eller i hvert fall opprettholder kroppspresset hun selv er preget av. Jeg synes det er ganske trist med alle småjentene med bikinioverdel. Det å gjøre jentepupper til en privat kroppsdel selv for 4-åringer er ikke en positiv utvikling. 

Helt enig. 

Iiiiik skrev (2 timer siden):

Opprettholder man kroppspress fordi man foretrekker å bruke bikinitopp? Eller ikke ønsker å se nakne mennesker i diverse situasjoner?

Anonymkode: d7d22...e76

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Opprettholder man kroppspress fordi man foretrekker å bruke bikinitopp? Eller ikke ønsker å se nakne mennesker i diverse situasjoner?

Det å si at bare fine pupper kan luftes i sola er for meg opprettholdelse av kroppspress. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hæ? Fordi jeg ikke vil presses til å måtte gå naken?? Eh.. nei. Det er de som på død og liv må vise seg fram hele tiden og helst bare flashe alt foran alt som gjør det. 

Iiiiik skrev (8 timer siden):

Nei, det motsatte. Skulle det vært trendy og forventet å gå toppløs på standa, måtte jeg holdt meg hjemme da. Nå koser jeg meg der i bikini. 

Men jentepupper ER jo privat. Vi kommer aldri unna at pupper utstråler sex og at å gå toppløs for menn og damer overhodet ikke kan sidestilles. At også små jenter vet at pupper på damer er privat kan da umulig skade? De vil jo også ha overdel slik som de voksne? G steng og sånt ville jeg ikke likt på barn, noe som skal være sexy. Men bikini er nå er antrekk bestående av to deler.

Hvis dette er så ille, hva med alle de som er pakket inn i laken og hijaber fra tidlig alder? Det er greit da siden religion krever det??

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det motsatte. Skulle det vært trendy og forventet å gå toppløs på standa, måtte jeg holdt meg hjemme da. Nå koser jeg meg der i bikini. 

Men jentepupper ER jo privat. Vi kommer aldri unna at pupper utstråler sex og at å gå toppløs for menn og damer overhodet ikke kan sidestilles. At også små jenter vet at pupper på damer er privat kan da umulig skade? De vil jo også ha overdel slik som de voksne? G steng og sånt ville jeg ikke likt på barn, noe som skal være sexy. Men bikini er nå er antrekk bestående av to deler.

Hvis dette er så ille, hva med alle de som er pakket inn i laken og hijaber fra tidlig alder? Det er greit da siden religion krever det??

Enig. Hvis kvinner begynte å gå med bar overkropp ville menn gått rundt og vært k*te hele tiden. Altså ville ingenting vært annerledes.

Anonymkode: 537ed...6c5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det mener nok Knut-Ivan 🤮

Tror nå ikke de fleste legger så mye i at 4 åringen har bikinitopp, like lite som folk bryr seg om at hun ikke har det. Det er bare klær! Noen liker å gå med sokker, andre uten, verre trenger det virkelig ikke å være. 

Jeg kjøpte meg en badeshorts i år, og har for første gang i livet følt meg komfortabel på stranda, i motsetning til når jeg har brukt bikinitruse. Det har med mine preferanser å gjøre, jeg liker ikke å være for avkledd. Så for meg hadde det bidratt til et verre kroppspress om noen mente jeg burde kaste bikinioverdelen. Skjemst på ingen måte over puppene mine, men har ingen ønsker om å gå uten overdel. Så får andre velge hva de vil…

Anonymkode: 994de...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...