Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere noe dere sliter med som ingen vet?

Jeg sliter ekstremt mye med angst.Har nettopp luftet meg til lege og mannen, men ellers vet ingen.Jeg tar på meg kostyme hver dag og går på jobb🎭Det er et trist liv..

Anonymkode: cd7d4...7d7

Fortsetter under...

Jeg er åpen og deler det meste, men det er selvsagt ting ingen andre verken trenger eller har interesse av å vite. 

Familie, venner og nære kollegaer vet at jeg har episoder med panikkangst og lett depressive perioder. De vet også at jeg har en stor sorg i livet, men ikke at jeg lever i et praktisk, men kjærlighetsløst forhold, utad er vi det perfekte paret. 

Tross dette så elsker jeg livet mitt. Jeg har barn jeg elsker, en fungerende familie, god jobb og gode venner, bor i ett av verdens beste land og er stort sett frisk. Man må telle sine velsignelser. 

Anonymkode: 36d45...487

Jeg har ganske mye jeg sliter med som bare partner og leger vet, ja. Føler ikke at jeg skjuler noe aktivt fordi jeg i minst mulig grad deler helsa mi med kolleger, og har i liten grad behov for å sparre med venner om det. Enkelte venner vet noe mer enn andre, men vil garantert også bli svært forbauset når jeg trolig blir i hvert fall gradert ufør i løpet av de neste ti årene.

Hvorfor synes du det er så trist at kolleger ikke vet om angsten din? Du fungerer på jobb? 

Anonymkode: 66d10...754

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter ekstremt mye med angst.Har nettopp luftet meg til lege og mannen, men ellers vet ingen.Jeg tar på meg kostyme hver dag og går på jobb🎭Det er et trist liv..

Det går an å forandre. 😊😊 Tar tid, men du kan komme deg ut av det. Små skritt. Øve hver dag. 

Anonymkode: 8685c...8a3

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har PTSD kompleks type. Det er bare jeg og fastlegen som vet at jeg har det og hvorfor jeg har det. Ser ikke noen grunn til å dele det heller.

Anonymkode: 57575...37d

Samme her. Pluss dps 

Anonymkode: 30a23...595

Er åpen om alt psykisk, men sliter med mye som følger av det, mest av alt tannpuss, men har heldigvis gode tenner for tannlegen er overrasket hvert år over hvor bra det er (og ikke hatt hull siden barneskolen).

Men jeg har også smått inkotinens fordi jeg har holdt meg så utrolig mye og lenge når jeg var ung, det har jeg ikke sagt til noen som helst.

Anonymkode: 42052...fd3

Jeg har vært veldig privat og ikke delt, men etter noen runder i terapi, har jeg lært at for meg er det best å være ærlig, snakke om utfordringene og dele de dårlige dagene. 

Jeg har lang historie med depresjoner, har nå diagnosen kronisk depresjon med tilbakevendende, invasive, ikke-akutte selvmordstanker. I tillegg har jeg adhd, fibromyalgi, kronisk migrene (som holdes i sjakk med botox) og endometriose. 

De fleste rundt meg vet hva jeg sliter med. Og det hjelper meg på dårlige dager, at jeg f.eks bare kan si at kroppen ikke er enig med meg og da skjønner de at fibroen er litt vel aktiv.

Anonymkode: 23ddd...60a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært veldig privat og ikke delt, men etter noen runder i terapi, har jeg lært at for meg er det best å være ærlig, snakke om utfordringene og dele de dårlige dagene. 

Jeg har lang historie med depresjoner, har nå diagnosen kronisk depresjon med tilbakevendende, invasive, ikke-akutte selvmordstanker. I tillegg har jeg adhd, fibromyalgi, kronisk migrene (som holdes i sjakk med botox) og endometriose. 

De fleste rundt meg vet hva jeg sliter med. Og det hjelper meg på dårlige dager, at jeg f.eks bare kan si at kroppen ikke er enig med meg og da skjønner de at fibroen er litt vel aktiv.

Ah...glemte at jeg også er eks-rusavhengig, så medisiner som kan ta smertene er uaktuelt. Jeg kan ikke ta sterkere smertestillende enn paracet, for jeg elsket piller.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 19.7.2024 den 8.38):

Hvordan klarer du å gå på jobb med så mye angst? Har selv angst ( ekstremt tankekjør, katastrofetanker ) og når det er på det verste så kunne ikke det falt meg inn å tenke på jobb engang. Er kanskje det jeg burde prøve?

Anonymkode: daad7...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...