Gå til innhold

Hva er det med mennesker som aldri blir fornøyde?

Anbefalte innlegg

Jeg har et slik menneske i min nærhet. Vedkommende er aldri helt fornøyd. Om vi for eksempel er ute og spiser og det ikke er noe å utsette på hverken mat eller drikke, så er det noe feil på interiør, service eller belysning. Om det er varmt så er det FOR varmt, om det regner så er selvsagt det feil, om det snør så snør det feil type snø og om. Om hun bestiller en softis så er den enten for stor eller for liten. Det er alltid noe å klage på. Det er slitsomt for oss rundt, men det jeg tenker er at det må være enda mer slitsomt for de som er på den måten. De som alltid leter etter feil og etter noe å klage på. De må jo føle seg utilfreds alltid? Eller er dette deres happy place?

Anonymkode: 93aa4...739

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville påpekt det hver gang hun klagde, kanskje er det en ubevisst uvane...

-Er du ikke fornøyd i dag heller?

-Kan du ikke prøve å si noe positivt istedenfor å lete frem noe negativt, vi har da hatt det fint sammen synes du ikke?

Sånne ting, så hun skjønner at hun alltid høres negativ ut.

Hjelper det ikke ville jeg blitt litt mer krass tror jeg.

-Bare negative kommentarer i dag også, trives du så dårlig sammen med oss?

Anonymkode: 4118e...590

Jeg har to stk slike mennesker i nærmeste familie og det er fryktelig slitsomt. Uansett hvor vi er eller hva vi gjør, så finner de noe å klage på. 

Jeg tror det finnes mennesker som kun er fornøyde når de kan rakke ned på noe eller noen. 

Når jeg kan, trekker jeg meg unna. Når barna er med sier jeg kun noe når de kommenterer negativt om mennesker. Da sier jeg at sånn snakker vi ikke om andre foran barnet mitt. Da er jeg selvfølgelig hårsår, sensitiv og overbeskyttende. 

Anonymkode: 27d57...d24

Har en slik venninne og jeg sier fra. Ofte sier jeg fra i forkant, at jeg forventer null klaging og sutring. God stemning skal det være. Da ler hun litt og det blir god stemning.

Tror ikke alltid hun er bevisst over klagingen. Det er bare den vanlige tralten for henne... Og så skjerper hun seg når jeg sier fra :)

Anonymkode: e2b55...953

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har to stk slike mennesker i nærmeste familie og det er fryktelig slitsomt. Uansett hvor vi er eller hva vi gjør, så finner de noe å klage på. 

Jeg tror det finnes mennesker som kun er fornøyde når de kan rakke ned på noe eller noen. 

Når jeg kan, trekker jeg meg unna. Når barna er med sier jeg kun noe når de kommenterer negativt om mennesker. Da sier jeg at sånn snakker vi ikke om andre foran barnet mitt. Da er jeg selvfølgelig hårsår, sensitiv og overbeskyttende. 

Anonymkode: 27d57...d24

Det høres så likt ut. Jeg lurer nemlig på om vedkommende koser seg med litt misnøye og derfor jakter på feil. Hen kan finne på å klage over at ett jordbær i en hel kurv var litt bløtt. Da var det brått dårlig kvalitet på alle bærene. Om vi påpeker noe så er det som hos deg. 

RagnaAlfhilde skrev (1 time siden):

Her tenker jeg at dere må sette dere ned med vedkommende slik at hen blir fornøyd, i ferien. Det er stor sannsynlighet at dere gjør noe slik hen reagerer ved misnøye. 

Nå er det ikke vi som styrer størrelsen på softisen på kafeene i byen her. Dessuten kan den samme isen være for liten på mandag og for stor på torsdag. Hvordan mener du at vi skal fikse det? Og været? Kom gjerne med konkrete eksempler. 

Jeg tror det er en uvane. Jeg tror litt på det å konfrontere (å, så synd at du ikke likte det, jeg synes det smakte godt, jeg osv, kanskje også spørre hvorfor) og i hvert fall ikke jatte med. 

Har minst to infamilien som er slik. 

Den ene bare har den uvanen, og har bare blitt verre med alderen. 

Den andre er kronisk depressiv. Hvis én ting går i vasken, er det bare å gi opp. Men jeg er mere raus med den som er deprimert. Glasset er så fullt at at det alltid renner over. 

Håper du tør å snakke med vedkommende om dette. For man får et mye bedre liv å se positivt på ting. 

Jeg er alltid positivt. Å klage på alt og alle gir meg ikke så mye akkurat. 

Anonymkode: 8e2e6...b60

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er du sammen med dette mennesket?

Anonymkode: a4ce9...a16

Det er ikke alle mennesker man alltid kan velge ut av livet sitt. Dessuten er vedkommende ellers hyggelig og grei. Det er bare den evinnelige klaginga på filleting som gjør at jeg lurer på om vedkommende har det miserabelt eller om vedkommende koser seg med å finne feil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...