ReneRene Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 For det første var det ikke noe råd jeg ga, det var en mening om hva JEG trodde ville vært bra i visse tilfeller, og siden det ble slettet som "helseskadelig" så lurer jeg på hva det underbygges med? Er ikke regelen om å ikke underskrive som helsepersonell for slike tilfeller? Eller er det sånn at noen har så stor makt og innflytelse her at flere tror umiddelbart at det visse skriver er helt riktig uten kritisk sans? Eller er det undervurdering av brukere her hvor tanken er at de tar alt bokstavelig, og tenker alt er en god ide uten å stille spørsmål? Dessuten er det ikke sånn at andre ikke kunne si sin mening og være uenige i tråden, så hvorfor ikke la det være uenighet uten å måtte slette? Som jeg ser det så blir det jo sensur av meninger her, og ikke kan jeg se hvordan det kan underbygges som helseskadelig råd heller. Hvis det altså hadde vært et råd. Hvilket det ikke var, men heller en illustrasjon på å ikke gi visse issues for mye oppmerksomhet. Akkurat det er nemlig en grunn til at noen med visse diagnoser ikke blir lagt inn, for det gjør dem ikke bedre. Skal det noen mener være grunn til sensur fordi andre har et annet subjektivt syn på det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448743-hvorfor-ble-min-kommentar-i-tr%C3%A5den-jeg-gj%C3%B8r-det-rette-slettet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 17. juli 2024 #2 Del Skrevet 17. juli 2024 Å signere som helsepersonell og det å ikke gi helseksadelige råd er to forskjellige regler. Helsepersonell regelen ryddet det for uansett om det er spørsmål om helse, hverdag eller fritid og uansett om spørsmålet er helserelatert eller ikke. Når det gjelder helseskadelige råd ryddes det når det gis råd rundt helsesituasjoner som kan være til skade for personen eller for personer som kan lese dette. Det baserer seg på allmennfaglige råd og hvis de går imot disse. Det å anbefale en psykisk syk person om å gjøre ting som går imot de rådene som finnes når det gjelder psykisk helse vil bli tatt under denne regelen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448743-hvorfor-ble-min-kommentar-i-tr%C3%A5den-jeg-gj%C3%B8r-det-rette-slettet/#findComment-150118333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Del Skrevet 20. juli 2024 Admin skrev (På 17.7.2024 den 11.05): Helsepersonell regelen ryddet det for uansett om det er spørsmål om helse, hverdag eller fritid og uansett om spørsmålet er helserelatert eller ikke. Er det virkelig aldri lov å skrive at man f.eks er lege eller sykepleier i en tråd som ikke er helserelatert og man skriver som anonym? Det virker da egentlig ganske diskriminerende. Det er ofte spørsmål om hvilke yrker man har sammen med f.eks lønn, arbeidstid, utdanningsnivå, lån, barn, fritid osv. Hvorfor skal ikke anonyme helsepersonell få lov å delta i slike tråder på linje med resten av forumet? Anonymkode: e0a4a...ec2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448743-hvorfor-ble-min-kommentar-i-tr%C3%A5den-jeg-gj%C3%B8r-det-rette-slettet/#findComment-150119271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Er det virkelig aldri lov å skrive at man f.eks er lege eller sykepleier i en tråd som ikke er helserelatert og man skriver som anonym? Det virker da egentlig ganske diskriminerende. Det er ofte spørsmål om hvilke yrker man har sammen med f.eks lønn, arbeidstid, utdanningsnivå, lån, barn, fritid osv. Hvorfor skal ikke anonyme helsepersonell få lov å delta i slike tråder på linje med resten av forumet? Anonymkode: e0a4a...ec2 Det skilles mellom å si at man er lege eller sykepleier, og det å signere som helsepersonell. Å signere som helsepersonell vil si å gi råd eller forslag basert på at man er lege eller helsepersonell. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448743-hvorfor-ble-min-kommentar-i-tr%C3%A5den-jeg-gj%C3%B8r-det-rette-slettet/#findComment-150119340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå