Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Jeg har bikket 40 og har hatt et helt ok arbeidsliv frem til nå, type rådgiver i kommunal og privat sektor. Har god utdanning med et årsstudium grunnfag og master innen adm. fag. Tenker ofte at "er det dette jeg skal jobbe med i 30 til?". For meg betyr titler og karrierejag lite, jeg har kun et ønske om å trives godt, noe jeg spesielt siste 5 årene ikke har gjort, pga endring av leder som har gjort arbeidsmiljøet helt uspiselig og på grensen til utbrent. Jeg trives svært godt med barn og unge, har deltatt i frivillig arbeid med de i mange settinger. Hadde lærer vært noe for meg er en tanke som slår meg titt og ofte? Kan man "bare" ta PPU med min bakgrunn for å kunne jobbe som lærer fra 5. trinn og oppover? Anonymkode: 0d87b...346
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har bikket 40 og har hatt et helt ok arbeidsliv frem til nå, type rådgiver i kommunal og privat sektor. Har god utdanning med et årsstudium grunnfag og master innen adm. fag. Tenker ofte at "er det dette jeg skal jobbe med i 30 til?". For meg betyr titler og karrierejag lite, jeg har kun et ønske om å trives godt, noe jeg spesielt siste 5 årene ikke har gjort, pga endring av leder som har gjort arbeidsmiljøet helt uspiselig og på grensen til utbrent. Jeg trives svært godt med barn og unge, har deltatt i frivillig arbeid med de i mange settinger. Hadde lærer vært noe for meg er en tanke som slår meg titt og ofte? Kan man "bare" ta PPU med min bakgrunn for å kunne jobbe som lærer fra 5. trinn og oppover? Anonymkode: 0d87b...346 Noen som har gjort lignende og har trivdes med en slik endring? HI Anonymkode: 0d87b...346
amandine Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Jeg vet ikke, men det jeg vet er at du har alt for mange år igjen i arbeidslivet til at du kan la være å gjøre noe annet. Selv skiftet jeg beite da jeg var eldre enn deg og jeg har ikke angret et sekund. Tok en helt ny utdannelse midt i 40- årene. Nå er det 10 år siden og jeg er så glad for at jeg turde! Alt jeg har gjort før gjør meg til den jeg er i dag, uavhengig om jeg direkte har hatt nytte av det eller ikke. Jeg heier på deg!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 Du trenger ikke utdannelse for å jobbe som lærer. Det er alltid noe ledig. Søk og se om du trives, så kan du evt bygge på utdanningen din siden. Din master er jo ikke skolevennlig så kun ppu holder neppe. Anonymkode: 7e534...4fd
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du trenger ikke utdannelse for å jobbe som lærer. Det er alltid noe ledig. Søk og se om du trives, så kan du evt bygge på utdanningen din siden. Din master er jo ikke skolevennlig så kun ppu holder neppe. Anonymkode: 7e534...4fd 🤬🤯😤 Anonymkode: 0e039...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå