Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #26 Del Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er her jeg mener du har feil. Et menneske kan _aldri_ kjenne et dyr såpass at den vil vite deres eksakte handlingsmønster. Du kan lese mye, men aldri være sikker. Den dagen et menneske fullstendig ansvarliggjøres for dyrs handlinger har vi tråkket veldig feil! Anonymkode: e04b5...8d5 SELVSAGT er man ansvarlig for sin hund sine handlinger. Fordi man som menneske enten ikke har observert og kjenner hunden sin godt nok, eller man bare driter i det og setter den i situasjoner den ikke takler. Vi trår feil om mennesket ikke holdes ansvarlig. Jeg har hatt hund hele mitt liv og jeg har måtte tilpasse livet mitt etter hunden. Jeg har hatt en «universalhund» som var stødig som et fjell. Han kunne bli med hvor enn jeg skulle. Gikk pent, aldri utagerende og trivelig mot alle. Jeg har hatt en med litt mer nerver, snill hund men jeg stolte aldri på han i noen situasjoner selvom kroppsspråk tilsa alt var ok så tok jeg alltid ekstra hensyn og vurderinger. Litt slitsom hund å ha fordi livet mitt måtte tilpasses rundt han. Den jeg har nå er bare to år, litt sky og engstelig men en trivelig hund. Jeg passer ekstra på han selvom han er snill, fordi denne litt skvettene siden kanskje kan trigge uønsket adferd. Mine hunder har aldri bitt noen, nummer to kunne knurre men har aldri bitt. Hadde han bitt hadde det vært MIN skyld, fordi jeg visste hvordan han var. Hunden er i min varetekt, og det er min jobb å kjenne dens begrensninger. Anonymkode: e11b2...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #27 Del Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har chihuahua, mamma driver oppdrett av chihuahua, og ingen av oss hadde villet ha en aggresiv hund altså. Du får det til å høres ut som alle småhunder er aggressive, det er de selvfølgelig ikke. Det er mange ting som kan gjøre en hund aggresiv, men de fleste hunder er heller litt konfliktsky og trekker seg unna situasjoner som gjør de utrygge. Jeg har vokst opp med mange hunder, hele storfamilien har hunder i alle størrelser, fasonger, raser og lynner. Men bare to ganger har jeg sett noen bli aggresive, og begge gangene var det pga sykdom. Ene fikk svulst på hjernen og hadde mest sannsynlig smerter og ubehag da han begynte knurre på folk som nærmet seg. Andre hadde alvorlig allergi og eksem, klødde, ødela huden, fikk betennelser osv, så det gjorde vondt å bli klappet. Den hunden lå midt under bordet og knurret når noen nærmet seg. Begge fikk en sprøyte og fikk løpe til de "evige jaktmarker" Dyrevelferd er det store og viktige ordet her. Hunder skal leve ubekymrede lykkelige liv, de skal løpe i skogen, de skal logre og være glade. Den dagen noe skjer så livet deres blir bare en skygge av det så skal de få slippe. Anonymkode: 2dde8...fb2 Chihuahua er ikke bikkjer. Det er rotter med lang pels og utstående øyne. Anonymkode: 61b74...3c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #28 Del Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Chihuahua er ikke bikkjer. Det er rotter med lang pels og utstående øyne. Anonymkode: 61b74...3c4 Nå har jo den rasen ikke mye pels da. Papillon har mye pels. Anonymkode: e11b2...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2024 #29 Del Skrevet 16. juli 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Chihuahua er ikke bikkjer. Det er rotter med lang pels og utstående øyne. Anonymkode: 61b74...3c4 Det kommer an på hva slags linjer de er avlet på. At det finnes "veskehunder" som er avlet på linjer med altfor små hoder så de ikke har plass til tennene i munnen og øynene stikker ut fordi de ikke får skikkelig plass i hodet er sant, og en skikkelig uting. Akkurat som det er en uting at det har blitt avlet på flatere og flatere ansikt på f.eks mops så de ikke får puste skikkelig. Det er synd at avl har blitt fokusert på utseende fremfor helse. Men det finnes heldigvis mange som tenker annerledes, som avler på helt andre linjer. Chuhuahua er egentlig en liten vakthund, avlet frem for å si ifra når det kom fremmede til gards. De har mye personlighet og er så morsomme. Min chihuahua har skikkelig snute, overhodet ikke utståelde øyne og er en livlig og glad hund som elsker å løpe i skogen, gå toppturer og er en veldig allsidig og sprek liten sak. Lang pels har han da, men det er det mange raser som har Men det er jo en helt annen diskusjon. Det vi kan avslutte med her er at man ikke skal avle på nervøse hunder, for det går i arv. Bare rolige og trygge hunder bør avles på. Anonymkode: 2dde8...fb2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2024 #30 Del Skrevet 17. juli 2024 Vi nordmenn er blitt ekstremt hekta på dyr og trær dessverre. Trær fredes og får vokse til et ellevilt buskas i boligstrøk, katter vandrer på kryss og tvers overalt, hunder slepes rundt hver morgen og kveld. Vi har helt glemt at vi er mennesker, vi tror vi er naturens voktere. En sær konsekvens av klimahysteriet. Nå kan vi ikke lenger la dører og vinduer være åpne pga dyr som raskt kan smette inn i huset, og all pollen og løv som er i byluften. Selvutslettende er vi blitt. Anonymkode: 0d3de...385 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2024 #31 Del Skrevet 17. juli 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi nordmenn er blitt ekstremt hekta på dyr og trær dessverre. Trær fredes og får vokse til et ellevilt buskas i boligstrøk, katter vandrer på kryss og tvers overalt, hunder slepes rundt hver morgen og kveld. Vi har helt glemt at vi er mennesker, vi tror vi er naturens voktere. En sær konsekvens av klimahysteriet. Nå kan vi ikke lenger la dører og vinduer være åpne pga dyr som raskt kan smette inn i huset, og all pollen og løv som er i byluften. Selvutslettende er vi blitt. Anonymkode: 0d3de...385 Du vil ha mindre trær? Og kaller dem som tar vare på vegetasjon for selvutslettende. Gøy. Og jeg kan love deg at det er få hunder som må slepes på tur, de fleste elsker det og tripper fornøyd med. Anonymkode: 40802...e47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448714-har-mange-med-lav-intelligens-hund-kommentarfeltet-til-db/page/2/#findComment-150118337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå