Gå til innhold

Innvandrerbutikkene, kjøpetips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i den lokale innvandrerbutikken og går litt formålsløst rundt for det er så mye spennende, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Så hva kjøper dere, og hva bruket dere det til?

Mitt tips er soyasaus. En million ganger bedre enn den man får i matbutikken, og jeg bruker den i sauser, gryter, vårruller osv.

Screenshot_20240715_152342_Google.jpg

Anonymkode: 61e6a...507

Skrevet

Bortsett fra frukt og grønnsaker, kjøper vi olje, både olivenolje og solsikkeolje. Krydder er mye billigere, pasta i andre fasonger enn i "vanlig" matbutikk, ris, nøtter og frø, hermetikk, demerarasukker, honning, pitabrød. Av sauser kjøper jeg sambal oelek (chilisaus/-pasta/noe) og søt soyasaus som jeg bruker i en kylling satay - oppskrift. 

Og forskjellige juicer til ungene (men de er ganske søte, sikkert mye sukker i) 

Skrevet

Basmatiris i 5-kg pose. Billig og supergod ris. Ca. 130 kr.

Anonymkode: c85ab...604

Skrevet

Jeg kjøper for det meste krydder der.
Mye billigere, bedre utvalg og kraftigere smak

Anonymkode: 5d262...d22

Skrevet

Frukt og grønt, oljer, sitronsaft, sauser (hoisin, sweet chili, etc), ajwar, krydder, oliven, linser, feta, pide, curry paste, te.

Anonymkode: 35c59...9fe

Skrevet

Silver Swan soyasaus, pasta, en del grønnsaker, alt av asiatiske sauser som vi bruker (sesamolje, østerssaus, hoisin, bønnepasata, chilipasta, mosa hvitløk og ingefær på glass blant annet), nudler, krydder. 

Skrevet

Krydder!! 

Anonymkode: 2986d...340

Skrevet

Sauser av mange slag, som flere har nevnt, ferske udon nudler, krydder, nanbrød, grønnsaker, mango og mye annet.

Skrevet

0_Screenshot-398(2).png

Mild og god smak. Akkurat slik jeg liker de. 🥰

Anonymkode: cc086...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...