Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med de ubrukelige kjøreferdighetene til mannen?

Anbefalte innlegg

Han kan ikke kjøre. Han ligger ALLTID i 50 km/t, uansett fartsgrense (unntatt på motorveien - der ligger han 10-15 km/t under). 
Han bruker ikke blinklys, ser ikke framover og planlegger, kjører nesten syklister ned når han passerer, peiser på mot biler i smale veibaner i stedet for å la de kjøre først, osv. 

Når jeg sier noe, f.eks gjør han oppmerksom på at det er 70-sone når han ligger i 50, blir han sur og sier «hvorfor kjører ikke du?» Eller hvis jeg kritiserer han for å kjøre i 50 i 30-sone, eller hvis han nesten kjører på barn som går langs veien, svarer han alltid «hvorfor kjører ikke du?» og så blir han drit sur.

Er det jeg som er urimelig, eller er det innafor å påpeke? Trenger litt hjelp til hvordan takle dette.

Anonymkode: 33f4c...575

Fortsetter under...

Du kan påpeke så mye du vil, det vil ikke endre hans kjørestil. 
nesten kjører på barn langs veien, og 10-15 under på motorvei - jeg hadde aldri sittet på med han 

Anonymkode: 5e87b...592

Eneste du kan gjøre er å kjøre selv, eller gi beskjed om at du ikke vil sitte på med ham. Ev beskjed om at dette må då melde bekymring for til faslegen hans eller politiet, for du er bekymret for han og for andres sikkerhet.

Anonymkode: 991ec...839

Ingenting er mer truende for menn enn å bli kalt kvinner. Si til han at han kjører som ei kjerring! Si til han at han må ta noen kjøreleksjoner. Nekt å ha sex med han frem til han forbedrer seg for du har ikke sex med noen som kjører som ei kjerring.

Anonymkode: 3b11a...324

Annonse

Kjør selv! 

Det gjør jeg, jeg liker ikke å sitte på med mannen min. Han har noen av de samme tendensene som din, samt at han helst vil kjøre "midt i veien" og ikke bryr seg katten om filer i rundkjøring. 

Anonymkode: 4afed...87f

Det er sånne jævla idioter som mannen din som gjør at både jeg og mannen min klikker når vi er ute å kjører. Han skulle hatt juling. Så hvorfor kjører ikke du, Hi? 

Anonymkode: de966...7bf

Jeg kjører. Vi deler på ca annenhver gang. Hva skal jeg gjøre da? Dytte han ut av bilen? Alltid kjøre og aldri få hvile? Han hjelper meg aldri med å finne fram, jeg hjelper alltid han, på ukjente plasser. 

HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjører. Vi deler på ca annenhver gang. Hva skal jeg gjøre da? Dytte han ut av bilen? Alltid kjøre og aldri få hvile? Han hjelper meg aldri med å finne fram, jeg hjelper alltid han, på ukjente plasser. 

HI

Du vet han er en  trafikkrisiko og insisterer likevel på at du må "få hvile"?

Anonymkode: 52e6a...442

Noen ganger lurer jeg på hva fan det er med visse mennesker. Ts, du forteller om en mann som er en fare i trafikken, og som opplagt ikke har noe på veien å gjøre. Så sitter du og klager på ham og er dermed et stressmoment som gjør han enda farligere som sjåfør. Og så spør du om du alltid må kjøre siden du da aldri får hvile?! 

Skulle ikke hatt lappen noen av dere. Og håper virkelig dere blir tatt fra også. 

Annonse

ReneRene skrev (7 timer siden):

Noen ganger lurer jeg på hva fan det er med visse mennesker. Ts, du forteller om en mann som er en fare i trafikken, og som opplagt ikke har noe på veien å gjøre. Så sitter du og klager på ham og er dermed et stressmoment som gjør han enda farligere som sjåfør. Og så spør du om du alltid må kjøre siden du da aldri får hvile?! 

Skulle ikke hatt lappen noen av dere. Og håper virkelig dere blir tatt fra også. 

På hvilket grunnlag vil du ta fra hi lappen? At hun ikke alltid kjører?

Noen ganger er det lov å la ordene gå innom hjernen før man deler dem. 

Anonymkode: 0e81a...c59

Ærlig talt. Hva mener dere jeg skal gjøre? Ta tak i mannen min når han setter seg inn og dra han ut av hans egen bil?

Og hvordan klarte dere å vri tråden til at det er min skyld…? 😳

ReneRene skrev (7 timer siden):

Slutt å banne, det er helt unødvendig.  Man får frem budskapet sitt selv uten å banne. 

Anonymkode: a2873...cb7

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Da får du kjøre, for han viser ingen vilje til å endre seg. 

Anonymkode: 0e81a...c59

Dette! 

Jeg har heldigvis sjelden korrigert mannen her, han er nå en ganske habil sjåfør. Men det har vært episoder opp gjennom årene. En gang skulle han på liv og død bestille mat mens han kjørte, vi var 2 min unna hjemme. Fikler med telefon. Det er en av få ganger jeg har snakket til han under kjøring. Den legger du vekk, vi har ikke dårlig tid og dette er hverken verdt bot, prikker eller å kjøre ned noen. Ærlig talt! Om ikke han hadde hørt på meg da, ville jeg nektet å være passasjer. Jeg har ei venninne som er klin gæren bak rattet. Sitter ikke på, det er den ene tingen jeg kan kontrollere. 

Anonymkode: 81a02...e12

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er sånne jævla idioter som mannen din som gjør at både jeg og mannen min klikker når vi er ute å kjører. Han skulle hatt juling. Så hvorfor kjører ikke du, Hi? 

Anonymkode: de966...7bf

Du klikker visst av å bare lese om det også? Litt reguleringsproblemer, eller? 

Anonymkode: c6e07...6e2

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ærlig talt. Hva mener dere jeg skal gjøre? Ta tak i mannen min når han setter seg inn og dra han ut av hans egen bil?

Du ser jo han er en fare for seg selv, deg og andre. Da kan du ikke bare sitte på og la han kjøre. Det er vel ikke "hvile" hvis du er redd for at dere skal havne i en ulykke eller må hjelpe han å finne frem uansett? Det er vel bedre å kjøre selv?

Det ville jeg hvertfall gjort. Hvis han ikke er åpen for tilbakemelding og ingenting forandrer seg, hadde jeg kjørt selv. Hadde nektet å sitte på med han og ikke latt han kjøre med barna mine i bilen. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Går vel an å kommunisere før dere går til bilen😅si at eg vil kjøre. Kvile får du gjøre på sofa eller i senga. Det er vel uansett ikkje kvile når du må følge med og korrigere på hans kjøring.

Du får ikke gjort noe med mannen din da du har prøvd det lenge nå. Det du må gjøre er å nekte å sette deg inn i bilen hvis han insisterer på å kjøre. Før du gjør dette må du ta en samtale med han hvor du sier det du sier her i tråden og til slutt sier du at du ikke er trygg på han som sjafør og at heretter er det du som kjører hver gang.

Anonymkode: 6084e...647

Når du er vitne til at noen utgjør en så stor fare for andre uten å forhindre når du kan, så er det jo din skyld om noe skjer. Dessuten stresser du opp en mann som allerede er utrygg på veien ved å sitte og klage og gjøre han irritert. Dere har virkelig ingenting bak et ratt å gjøre. Det går jo så lenge det går før dere forårsaker en ulykke da..

Du kan ikke forandre hans kjøring.

Men du kan snakke med han om det inne, ikke i bilen når han kjører...

Du må fortelle at du ikke føler deg trygg i bilen når han kjører, for han er rett og slett ingen særlig god sjåfør. Man kan ikke være verdensmester i alt, og dette er en av de tingene han ikke er særlig god på.

Så når dere kjører så er det du som sitter bak rattet, ferdig snakka. 

Og hvile, det er vel ikke hvile for deg å sitte på med han når det gjør deg så stresset?

Anonymkode: 3ac4e...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...