Gå til innhold

Å ta seg en drink hver kveld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke jeg som tar en drink hver dag, men mannen min.

Tidligere har han nesten aldri drukket, kun hvis vi har vært på fest.

Nå synes han det er avslappende å ta en drink før leggetid. 
Jeg har sagt at jeg reagerer på dette, men han sier det er tull at jeg reagerer og at en enhet er helt normalt.

HI

Anonymkode: 8a6ce...405

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg reagerer på dette, men han sier det er tull at jeg reagerer og at en enhet er helt normalt.

HI

Si du ikke vil dele seng med en som lukter.

Anonymkode: f5d8e...594

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes alkohol genrelt er et problem. Hvis man bruker alkohol som bedøvende middel (avslappende), så er det mer enn et problem. 

Anonymkode: 9393f...617

Nei, alkohol generelt er absolutt ikke et problem. 

HI, hvis mannen din ha alkohol hver kveld så kan dette mye sannsynlig bli et problem over tid. Da bør det trappes ned, og alkohol før arbeidsdag bør være første pri å unngå. 

Anonymkode: 1ce89...4ff

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, alkohol generelt er absolutt ikke et problem

HI, hvis mannen din ha alkohol hver kveld så kan dette mye sannsynlig bli et problem over tid. Da bør det trappes ned, og alkohol før arbeidsdag bør være første pri å unngå. 

Noen synes det, og det må man respektere. 

Anonymkode: 42581...4bb

Annonse

Hvis det er bare i ferien, så tenker jeg at det ikke ville ha vært en big deal. 

Men hvis det er vanskelig å la være en kveld eller to, synes jeg at det er bekymringsfullt. 

Kan du teste ham litt uten å være moraliserende? 

Få ham til å måtte droppe drikkingen for å måtte kjøre bil på kvelden, f. eks? Se om han blir stressa av det? 

Anonymkode: 34049...78a

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, alkohol generelt er absolutt ikke et problem. 

Jeg synes det (det var faktisk det jeg skrev). Det er er rusmiddel som vi alle er allergisk mot, og som er kreftfremkallende, og som vi tross alt vi vet om det ikke slutter å bruke. Etter kle farer vi har fått vite om sigaretter, er det færre som røyker. Etter alle farene vi vet om alkohol er det ikke færre som drikker. Vi rettferdiggjør til og med drikkingen vår. Vi burde vite hva alkohol gjør med kroppen, og så slutte å drikke det. Men vi vet, og vi velger å overse selv om det faktisk ikke finnes en nedre grense og finner på all verdens dårlig unnskyldninger for å fortsette.

Derfor synes jeg at alkohol er er problem generelt

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

HI

Om ferien er et unntak går det med ett nødskrik.

Det er derimot slik du beskriver her som ofte er starten på alkoholisme. Han liker den kosen, roen og gode følesen i kroppen denne drinken gir ham.  Men så er det nå slik med alkohol at kroppen utvikler toleranse for den. Så følelsen den drinken gir mister sin effekt, og man vil sakte men sikkert øke mengden. Vipps blir den drinken 3-4 drinker hver kveld. Og alkoholismen er en faktum.

Min mot startet slik. Hun drakk et glass vin hver kveld. Etter noen måneder ble det to…så tre og så en hel flaske hver kveld.  Dette gikk svært gradvis, ihvertfall over 1 år. Da flasken økte og nærmet seg to satte vi foten ned og ba henne ta tak i det. Da var det derimot for sent..

Anonymkode: 54863...813

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes alkohol genrelt er et problem. Hvis man bruker alkohol som bedøvende middel (avslappende), så er det mer enn et problem. 

Helt enig. Ei venninne av meg elsker å ta seg en iskald øl. Og det belønner hun seg med. Hun sier at i dag har jeg gjort det og det og da fortjener jeg å kose med med øl

Anonymkode: 4c1b0...d90

Jeg reagerer ikke hvis mannen tar seg én øl annen hver kveld i ferien. Men hvis man MÅ ha en hver enste kveld.. Jeg vet ikke. Mannen her hadde jeg ikke vært bekymret over hvis han gjorde det i ferien, men ellers... 

Anonymkode: 306b2...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...