Gå til innhold

Og der vant Trump

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Dette tror du ikke på selv. Kvinner i fast forhold blir nektet abort selv om livet står på spill. 

Anonymkode: bd4cf...f43

Dette er jo bare en feministisk vrangforestilling. Trump er ilke imot abort, men skriver: "abortion rights should be left to the states.". 

Han nektet også å underskrive på abortion ban.

I New York er det frivillig abort ut uke 24, langt over halvveis i svangerskapet med levedyktig baby. Og det gis aborter der tett opp mot fødsel uten at mor eller barns liv er i fare.

Anonymkode: d8eca...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eh… mener du i fullt alvor at det IKKE skal være kvinnens ansvar å sørge for at man ikke blir gravid med et uønsket eller ikke-planlagt barn…?

Anonymkode: 80659...405

Jeg mener det er et felles ansvar. 

Anonymkode: 304d6...016

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg mener det er et felles ansvar. 

Anonymkode: 304d6...016

Jo da, men en kvinne som ikke ønsker å bli gravid klarer å ikke bli gravid. Og jada, da ser jeg bort ifra vondtekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jo da, men en kvinne som ikke ønsker å bli gravid klarer å ikke bli gravid. Og jada, da ser jeg bort ifra vondtekt.

Så avståelse fra sex for kvinner er svaret? Mens menn ikke trenger å ta det ansvaret? Ingen prevansjonsmetoder er 100% sikre, det vil da si at kvinner må avstå fra sex frem til de ønsker barn. 

Anonymkode: 42257...e61

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Så avståelse fra sex for kvinner er svaret? Mens menn ikke trenger å ta det ansvaret? Ingen prevansjonsmetoder er 100% sikre, det vil da si at kvinner må avstå fra sex frem til de ønsker barn. 

Menn som ikke ønsker å gjøre noen gravid må vel også avstå fra samleie. Hvorfor tenker du at det er en god idé for menn å ha samleie med noen de ikke ønsker skal bli gravid? Sex er for øvrig mer enn bare samleie.

Anonymkode: da7ad...c8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Menn som ikke ønsker å gjøre noen gravid må vel også avstå fra samleie. Hvorfor tenker du at det er en god idé for menn å ha samleie med noen de ikke ønsker skal bli gravid? Sex er for øvrig mer enn bare samleie.

Jeg tenker ikke avståelse fra sex er en god ide i det hele tatt. Det var et svar om at det er kvinners ansvar. Så menn kan jo da kjøre på uten å ofre det en tanke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker ikke avståelse fra sex er en god ide i det hele tatt. Det var et svar om at det er kvinners ansvar. Så menn kan jo da kjøre på uten å ofre det en tanke. 

Men det samme gjelder jo omvendt? Hvis mannen ikke vil gjøre henne gravid mens hun vil bli gravid så kan hun kjøre på uten å ofre det en tanke. Det er mannens ansvar å ta forholdsregler om han ikke vil gjøre noen gravid (klipp klipp! er en god løsning, kan sys sammen igjen senere hvis han angrer seg, selv etter flere år) og det er kvinnens ansvar å være før var heller enn etter snar hvis hun ikke vil bli gravid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men det samme gjelder jo omvendt? Hvis mannen ikke vil gjøre henne gravid mens hun vil bli gravid så kan hun kjøre på uten å ofre det en tanke. Det er mannens ansvar å ta forholdsregler om han ikke vil gjøre noen gravid (klipp klipp! er en god løsning, kan sys sammen igjen senere hvis han angrer seg, selv etter flere år) og det er kvinnens ansvar å være før var heller enn etter snar hvis hun ikke vil bli gravid.

Må det være at den ene ønsker å bli gravid og den andre ikke i ditt scenario?  Hvis to 20-åringer møtes og ingen ønsker barn, så kan de ikke ha sex fordi risikoen er for stor? Mener du seriøst at alle tenårings-gutter/unge menn skal sterilisere seg? Du vet at reversering ikke alltid fungerer, i tillegg at det må gjøres innen 10 år?Det er altså bedre at mange mennesker skal inn og operere seg for å slippe å bli gravid, enn at man får noen piller for å støte ut et eventuelt foster i de tilfellene prevensjonen ikke fungerer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo snart ingen som har sex lenger i USA uansett. Alle statistikker viser nå at den vestlige befolkningen nærmest lever i sølibat. Godt hjulpet av feministiske vinder med alt hva det drar med seg av krenkethet, woke, metoo, cancel, kjønnskamp og krig mot menn og alt det maskuline.

Men tråden handler om Trump. Han er krystallklar på at han ikke er mot abort.

Anonymkode: d8eca...1b0

Skrevet

Mener du helt seriøst at du ikke evner å ikke bli gravid selv om du ikke avstår fra sex?

Skrevet

Åh, Donald J. Trump kommer på snart. ❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Mener du helt seriøst at du ikke evner å ikke bli gravid selv om du ikke avstår fra sex?

Jo, det har jeg klart i over 20 år. Men jeg har også forståelse for de hvor prevensjonen ikke har fungert optimalt. Ingen prevensjonsmiddel, annet enn sølibat, er 100% effektivt. Begge mine nieser er unnfanget på p-pillen. 

Skrevet

Jo, det har jeg klart i over 20 år. Men jeg har også forståelse for de hvor prevensjonen ikke har fungert optimalt. Ingen prevensjonsmiddel, annet enn sølibat, er 100% effektivt. Begge mine nieser er unnfanget på p-pillen. 

Hun jeg svarte skrev: «Men du mener altså at det skal være kvinnens ansvar å sørge for at man ikke blir gravid med et uønsket ellerikke planlagt barn?». Som om det er en helt uhørt tanke at en kvinne skal måtte ta ansvar for å ikke bli gravid. Det er muligens den største ansvarsfraskrivelsen og stakkarsliggjøring av kvinner jeg noen sinne har lest. Hvem ellers skal ta det ansvaret?

Ifølge Norske medisinske leksikon regner man med at 3 av 1000 kvinner kan bli gravide på p-piller. Sikker på at søsteren/svigerinna di tok pilla riktig….? For det var statistisk ekstremt merkelig!

Hvor stor sannsynlighet tror du det er for å bli gravis hvis dama bruker p-piller OG mannen bruker kondom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...