Gå til innhold

Og der vant Trump

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen er livsfarlig for verdensfreden. Biden er ikke noe bra alternativ han heller, men det gjør ikke Trump mindre farlig.

Anonymkode: 44275...d72

Enig. Med en løs kanon som Trump på dekk som president tror jeg vi må forberede oss på en tredje verdenskrig. 

Anonymkode: 31dc1...ab5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ironisk at du sier det for det er ganske mange som sympatiserer med han nå. Selv Støre har gått ut og vist sympati med han. Så det du skriver der er jo direkte feil.

Anonymkode: da7ad...c8a

Kjære vene, dette skjønte du visst ikke.

At man viser medfølelse for en person som har blitt utsatt for drapsforsøk, betyr på ingen måte at man synes at han er sympatisk som person eller støtter ham politisk! 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du ikke vil at folk ikke skal lese det du skriver så er det bare å holde på selvfølgelig.

De som leser, de leser. 

At du forsøker å styre hvordan jeg bør formulere meg, er vel akkurat hersketeknikk som du beskyldte meg for. Hvis noen faktisk tror at dette attentatet gjør at Trump vinner, så ER det følelselsstyrt, og du må jo gjerne ha mot at jeg skriver det. Er man rasjonell, så påvirker selvfølgelig ikke dette meninger om hvem som best styrer USA, det er åpenbart. 

At Trump er god på å treffe følelser og at han kan manipulere i overkant godt på den måten, ja. Men her tror jeg nok Trump ikke kan bli beskyldt for akkurat det.. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Enig. Med en løs kanon som Trump på dekk som president tror jeg vi må forberede oss på en tredje verdenskrig. 

Hvorfor tror du det? Han har allerede vært president i 4 år uten å starte verdenskrig. Overraskende nok er han vel blant fåtallet av presidenter som ikke har startet en krig i det hele tatt. 

Anonymkode: c0af4...569

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

At man sympatiserer med en som nesten ble drept betyr ikke at man glemmer hva han står for ellers. 

Jeg er så kynisk at jeg tror at det er staget. Nå er han en helt på linje med Kennedy og Reagan. Han som skjøt kunne nok ofres for den gode sak.  

Anonymkode: bd4cf...f43

Jeg tror ikke det er staget. Da måtte det i så tilfelle ikke være et skuddsår, men noe påført av livvaktene eller Trump selv. Skuddet kom fra 150 meter og bommet bare med noen cm. Det å planlegge at man skal treffe øret fra en slik avstand er å gamble med livet. 

Anonymkode: 8e3e6...327

Annonse

Det er fullstendig tragisk at en verdensmakt pr dato styres av en tydelig dement, gammel mann. Likevel er det langt tryggere enn at en rapende gal kriminell som aldri har satt noen annen enn seg selv aller først skal styre. 

For å få USA på rett kjøl, må de gjøre drastiske endringer i valgordningen. Det må også gjøres mulig for yngre oppegående politikere som ikke er søkkrike å stille til valg. Verden blir farligere og farligere, med Trump og Putin er vi enda nærmere 3. verdenskrig enn med Biden. 

Anonymkode: 304d6...016

Dette er garantert regissert fra Trump-leiren. Ingen bommer på den avstanden hvis man vil drepe noen. Jeg tror heller han kom for nærme ift hva som var avtalt. Skuddet skulle nok ikke treffe, det var en feil. 

At Trump var opptatt av skoene handler nok ikke om verdighet og stolthet, men at han visste han ikke var i livsfare. 

Anonymkode: 4ff01...ac9

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dette er garantert regissert fra Trump-leiren. Ingen bommer på den avstanden hvis man vil drepe noen. Jeg tror heller han kom for nærme ift hva som var avtalt. Skuddet skulle nok ikke treffe, det var en feil. 

At Trump var opptatt av skoene handler nok ikke om verdighet og stolthet, men at han visste han ikke var i livsfare. 

Anonymkode: 4ff01...ac9

Du tror kula kom for nærme ja? Den bommet med mm,så det har du jammen rett i,  og jeg må jo bare si at hvis dette var...regissert, så oppførte Trump seg enda mer imponerende enn hva som er tilfellet. Hva tenker du om Secret Service- agentene da?  De var med på det eller? 

Det var planlagt at en tilskuer ble drept også?

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Du tror kula kom for nærme ja? Den bommet med mm,så det har du jammen rett i,  og jeg må jo bare si at hvis dette var...regissert, så oppførte Trump seg enda mer imponerende enn hva som er tilfellet. Hva tenker du om Secret Service- agentene da?  De var med på det eller? 

Det var planlagt at en tilskuer ble drept også?

Om det er arrangert så er selvsagt deler av SS med på det, det hadde nærmest vært umulig uten. Hvordan kommer en sivilist seg i posisjon med en rifle mens det er skarpskyttere på takene rundt? Det kan være verd å tenke over. 

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva har han gjort som gjør at du mener at fortjener å kalles en reddende engel?

Han samler det amerikanske folket i en tid da det er stor konflikt og mye uroligheter innad i landet.

https://www.vg.no/nyheter/i/3MM659/skudd-paa-trump-moete?pinnedEntry=46966

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Om det er arrangert så er selvsagt deler av SS med på det, det hadde nærmest vært umulig uten. Hvordan kommer en sivilist seg i posisjon med en rifle mens det er skarpskyttere på takene rundt? Det kan være verd å tenke over. 

Ja, det er absolutt verdt å tenke over. Helt klinkende klart, men uten å tenke at dette var regissert av Trump- leiren.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han samler det amerikanske folket i en tid da det er stor konflikt og mye uroligheter innad i landet.

https://www.vg.no/nyheter/i/3MM659/skudd-paa-trump-moete?pinnedEntry=46966

Eller..han benytter seg heller av det?  Han er vel ikke akkurat den som er spesielt samlende.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tenkte også det i dag tidlig, for en idiotisk ting å gjøre om du er imot Trump. Nå får han allverdens sympati og kan spille på dette kortet hele valgkampen.

Anonymkode: e065b...f33

Skytteren var neppe imot Trump ettersom han var registrert republikaner. 
Lukter svidd og avtalt spill…. 

Anonymkode: 8dbf4...deb

ReneRene skrev (1 time siden):

Ja, det er absolutt verdt å tenke over. Helt klinkende klart, men uten å tenke at dette var regissert av Trump- leiren.

Hvorfor skal man ikke tenke det, som et av alternativene? Nå får han heltestatus og, uansett hva du mener, enda større sjans til å vinne valget. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Han hadde også gitt donasjon til demokratene, så han var nok litt ambivalent. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ironisk at du sier det for det er ganske mange som sympatiserer med han nå. Selv Støre har gått ut og vist sympati med han. Så det du skriver der er jo direkte feil.

Du skjønner ikke hva jeg skriver 

Det er stor forskjell på å være en sympatisk mann og å få sympati fordi man nesten ble skutt 

Selvfølgelig sier Støre at det et rablende galt å skyte politikere, det er ingen støtteerklæring til politikken til Trump.

Anonymkode: e065b...f33

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal man ikke tenke det, som et av alternativene? Nå får han heltestatus og, uansett hva du mener, enda større sjans til å vinne valget. 

Måten han håndterte dette på er ingenting annet enn beundringsverdig minutter etter at han er mm fra å bli drept. Hvis alle kunne være saklige og emosjonelt stabile nok til å innrømme det, så slipper Trump- velgerne å bli trigget unødig. Det er så mye uklokhet fra den andre siden, og fra de som er motstandere av Trump, at det er minst like farlig som de mener Trump er. Folk er for dumme rett og slett, og de evner ikke å se hva som trigger til mer bråk og større konflikter. Jeg tror motstandere av Trump i mange tilfeller er de farligste for vedvarende fred. Hadde de enda brukt hodet istedenfor å bli følelelsmessig opprørte og provoserte...men nei. Det er det som er det skumleste akkurat nå, og også i nær framtid. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At man sympatiserer med en som nesten ble drept betyr ikke at man glemmer hva han står for ellers. 

Jeg er så kynisk at jeg tror at det er staget. Nå er han en helt på linje med Kennedy og Reagan. Han som skjøt kunne nok ofres for den gode sak.  

Jeg er også så kynisk.  Mannen er splitter pine gal, og er truende til å gjøre det meste. 

Anonymkode: f7b24...e27

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

For å slippe til på disse møtene til Trump må du nok være registrert republikaner, tror du ikke? Tror du han tilfeldigvis dro dit Trump var og håpet på å finne en plass han ikke ble sett eller kan han ha sjekket hvordan det så ut på et tidligere møte? Trenger ikke være mer mystisk enn det.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tragisl, mannen er en fare for hele verden, ikke bare for USA, alikevel så stemmer folk på denne gakningen som nå har oppnådd martyrstatus.

Vi skulle hatt en sånn tøff leder i Norge. Det nærmerste vi kommer er Erna Solberg (som kommer til å bli statsminister igjen ved neste valg) , eller Sylvi Listhaug. 

Anonymkode: 70808...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...