Gå til innhold

Snitt på idrettsfag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er 140 søkere til 60 plasser. Min kom inn og han har 5,3 i snitt. Snakket med ei veninne og hun mente snittet for å komme inn måtte være på rundt 5. kan man regne ut det utifra søkere og plasser? 

Anonymkode: 2e851...bbb

Det legges vel ut når inntaket er ferdig. Noen takker som regel nei til plassen og da kommer neste på venteliste inn. Snitter er ikke satt før siste inntaksrunde 

Anonymkode: b4d3b...708

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det legges vel ut når inntaket er ferdig. Noen takker som regel nei til plassen og da kommer neste på venteliste inn. Snitter er ikke satt før siste inntaksrunde 

Nå tenkte jeg snitt på førsteinntak. Hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå tenkte jeg snitt på førsteinntak. Hi

Det blir ikke offentliggjort.

Det kan jo også være søkere på særskilt grunnlag, så snittet blit aldri 100% riktig.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De som skal på private skoler som wang etc er også nå inne på listen. Etterhvert som de takker nei så kommer det reelle tallet.

Min kom inn for to år siden, da var det på rundt 4.7.

Anonymkode: 4633f...56e

Det skjønner jeg. Nå diskuterte vi førsteinntak. Hun mente det måtte være over 5 nå. På de som fikk plass i første omgang. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg. Nå diskuterte vi førsteinntak. Hun mente det måtte være over 5 nå. På de som fikk plass i første omgang. 

Spiller det noen rolle hva som er snittet på første inntak? Hvorfor trenger du å vite det? Ditt barn har kommet inn, vær glad for det.

Anonymkode: 5e3e6...2eb

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Har det noe å si når man har fått plass?

Anonymkode: ee0ab...1e4

Hennes barn hadde ikke fått plass. Han hadde snitt på rundt 4. Hun lurte litt på hvor mye høyere enn hans snitt som kreves for å komme inn. Hi

Det varierer fra skole til skole. På idrettslinja hvor min sønn går har snittet variert mellom 4,8 og 5,0 de siste årene. 

På en annen vgs i samme by er det litt lavere karakterkrav ved inntak, 4,5 for et par år siden, men der er kun mulighet for breddeidrett, ikke toppidrett. 

Anonymkode: 8d730...828

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hennes barn hadde ikke fått plass. Han hadde snitt på rundt 4. Hun lurte litt på hvor mye høyere enn hans snitt som kreves for å komme inn. Hi

Men det får de jo vite etter siste inntak, om han ikke kommer inn. Regner med han står på venteliste nå, og snittet går jo litt ned til andreinntaket. Det hender det er noen som ikke dukker opp første skoledag også, da tilbys de plassene til venteliste-elevene.

Hva snittet er på førsteinntaket er ikke viktig, det er hva snittet blir når klassene er klare til skolestart som betyr noe.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det varierer fra skole til skole. På idrettslinja hvor min sønn går har snittet variert mellom 4,8 og 5,0 de siste årene. 

På en annen vgs i samme by er det litt lavere karakterkrav ved inntak, 4,5 for et par år siden, men der er kun mulighet for breddeidrett, ikke toppidrett. 

Anonymkode: 8d730...828

Ikke sant. Tror det ligger i samme leia her. I fjor måtte man ha 5 i snitt for å komme inn og det er flere søkere i år. Det at så mange får ekstrapoeng gjør at snittet blir høyt. Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke sant. Tror det ligger i samme leia her. I fjor måtte man ha 5 i snitt for å komme inn og det er flere søkere i år. Det at så mange får ekstrapoeng gjør at snittet blir høyt. Hi

Hvordan får man ekstrapoeng når man søker videregående?

Anonymkode: 3df5f...c8a

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan får man ekstrapoeng når man søker videregående?

Anonymkode: 3df5f...c8a

Her jeg bor er det en vgs som tilbyr fordypning i musikk. Der har de prøvespilling/prøvesang der de kan få en del ekstrapoeng. Dette gjør de for å gi de som er sterke i musikk litt drahjelp. Det er alt for få slike tilbud så det er mange søkere og høyt snitt. 

Anonymkode: d1376...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...