Gå til innhold

Hadde dere også ignorert denne naboens ønske, eller vist hensyn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forøvrig så mistenker jeg at det er han som irriterer seg over at en kvinne kan sitte der og drikke og bruker barna som unnskyldning, mulig kona har begynt å ta for lange pauser i matlagingen? 

Anonymkode: bcc79...f38

Jeg har litt vondt for å tro på dette, hvordan skal han liksom vite hva du har i glasset ditt?

Han får si til ungene at det er brus, , du kan selvsagt drikke vin så mye du vil på din egen veranda.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi bor i rekkehus hvor flere rekkehus henger sammen etter hverandre.
Har hage foran og bak, og en liten veranda.
Disse verandaene står ganske tett, er vel ikke mer enn ca 3 m fra min veranda til naboen sine på hver side.

Jeg elsker verandaen min, har fylt den opp med masse blomster, en lounge, lite bord, stearinglys og så videre.
Sitter der mye på kvelden når det er varmt nok, gjerne med en bok og et glass hvitvin.

Og der kommer problemet inn, hvitvinen.
Den ene naboen vår er veldig muslimsk, og har spurt meg om jeg kan la være å drikke alkohol på verandaen min siden de ikke vil at barna skal se noen de kjenner drikker alkohol.

Jeg kommer til å fortsette som før, er snakk om et lite glass, jeg drikker meg ikke full.

Anonymkode: bfab8...ce1

Troll. Og dårlig troll som bare vil hisse opp folk.

Anonymkode: 755d4...ad4

jeg syns det er noe man ikke skal bry seg noe om man må da få lov til og gjøre det man vil hjemme hos seg selv

jeg syns folk blander seg alt for mye opp i hva andre gjør. jeg drikke ikke selv men lar forsatt min sambor drikke hvis han vil det

Anonymkode: e7c54...412

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ehhh... Da får du be dem slutte å lage mat med krydder. Mere sjenerende.  Nei, du bor i Norge. Du drikker vin så mye du vil i ditt hjem. 

Anonymkode: b1dd3...62f

Er du serr ? Skal man drikke vin av melkeglass fordi naboen er muslim? Nope. 

Tenk hvis du som nordmann hadde kommet til Iran og sagt det samme til han... Hadde han gitt etter? Tviler!

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Forøvrig så mistenker jeg at det er han som irriterer seg over at en kvinne kan sitte der og drikke og bruker barna som unnskyldning, mulig kona har begynt å ta for lange pauser i matlagingen? 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Troll. Og dårlig troll som bare vil hisse opp folk.

Anonymkode: 755d4...ad4

Ja, og se over. Folk lar seg ikke be to ganger om å få komme med noe smårastistisk oppgulp.. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Ja, og se over. Folk lar seg ikke be to ganger om å få komme med noe smårastistisk oppgulp.. 

Nøyaktig hva er rasistisk?

Anonymkode: 352f2...137

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Er det rasistisk å kalle noen troll?

Anonymkode: 77fb9...0a0

Regner med at dette er bare tull, men muslimer er jo noe for seg selv.... Uansett - om dette er reelt - så ville jeg stablet opp en haug med flasker og bokser, og skikkelig hatt stordrikking, hver dag!  OG passet på at det var godt synlig. Ville hevet glasset og sagt skål hver gang jeg så naboen. Kanskje også bedt han sende kona over på et par glass? Og så ville jeg sagt at om den norske oppførselen plager han, er vi en haug med nordmenn som veldig gjerne ser at han tar med seg religionen sin og pakker seg ut av landet vårt!!

Anonymkode: 96218...021

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er du serr ? Skal man drikke vin av melkeglass fordi naboen er muslim? Nope. 

Skrev jeg melkeglass? Jeg skrev et vinglass uten stett. Når man bor så tett er det greit å ha et så godt forhold til naboene som mulig, og da hadde det kostet meg lite å bruke et slikt glass for å tilfredstille hans ønske. 

Annonse

HvittHus skrev (1 time siden):

Skrev jeg melkeglass? Jeg skrev et vinglass uten stett. Når man bor så tett er det greit å ha et så godt forhold til naboene som mulig, og da hadde det kostet meg lite å bruke et slikt glass for å tilfredstille hans ønske. 

...og slike ting er grunnen til at Norge sakte men sikkert blir islamifisert! Vi nordmenn er så fordømt høflige og veloppdragne at vi utsletter oss selv for å imøtekomme kulturer som er menneskefientlige og undertrykkende. En slags misforstått inkluderingsgreie og viktig for å bli sett på som ikke-rasistiske. Så misforstått!! Det er IKKE rasisme å sette grenser, å si tydelig fra om hvordan det norske samfunnet og kulturen er, og hvordan vi ønsker at samfunnet skal være! Vi har gjennom generasjoner arbeidet for frihet, menneskesyn, kvinnesyn, likestilling, velferdsstaten og en grunnlov vedtatt av folket. At muslimer "ikke liker" våre verdier, skal vi ikke bare ignorere, men like viktig: gi klar og tydelig beskjed om at er verdier vi ønsker og skal hegne om!

Å velge glass uten stett for å imøtekomme forskrudde religiøse er så latterlig at jeg har vansker for å tro at noen i hele tatt tenker tanken!

HvittHus skrev (1 time siden):

Hadde du tatt det samme hensynet ovenfor en pinsevenn eller en fra Jehovas vitner? 

...og slike ting er grunnen til at Norge sakte men sikkert blir islamifisert! Vi nordmenn er så fordømt høflige og veloppdragne at vi utsletter oss selv for å imøtekomme kulturer som er menneskefientlige og undertrykkende. En slags misforstått inkluderingsgreie og viktig for å bli sett på som ikke-rasistiske. Så misforstått!! Det er IKKE rasisme å sette grenser, å si tydelig fra om hvordan det norske samfunnet og kulturen er, og hvordan vi ønsker at samfunnet skal være! Vi har gjennom generasjoner arbeidet for frihet, menneskesyn, kvinnesyn, likestilling, velferdsstaten og en grunnlov vedtatt av folket. At muslimer "ikke liker" våre verdier, skal vi ikke bare ignorere, men like viktig: gi klar og tydelig beskjed om at er verdier vi ønsker og skal hegne om!

Å velge glass uten stett for å imøtekomme forskrudde religiøse er så latterlig at jeg har vansker for å tro at noen i hele tatt tenker tanken!

Jeg hadde overhodet ikke tenkt tanken hvis det hadde vært min nabo på ferie, men nærmeste husnabo stiller seg annerledes.

Hadde du tatt det samme hensynet ovenfor en pinsevenn eller en fra Jehovas vitner? 

Ja det hadde jeg gjort hvis det var nærmeste nabo. Uavhengig av religion, livssyn eller annet. Å være i konflikt med naboer er veldig energikrevende, så hadde et så lite tiltak holdt naboskapet godt, hadde jeg lett gjort det. 

Er det fordi naboen er muslim dere reagerer? Hadde dere sagt plent nei hvis det var en tidligere alkoholiker som ba pent om denne tjenesten?

Dette er åpenbart trolling, der poenget er å henge ut muslimer. 

Godt gjennomført story, men hadde noen faktisk lagt seg opp i hva du drakk på din egen terrasse hadde du visst at det ikke var innafor og at vedkommende var sprø. Du hadde ikke stilt spørsmål her.

Anonymkode: 4fb27...d73

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Synes det er på tide å invitere et par venninner også på denne balkongen med en flaske vin eller to......

Han bør flytte langt ut i skogen i enebolig. 

Nei, han bør flytte hjem til der han kommer fra. 

Anonymkode: 37cb0...1cc

Hvorfor blander dere religion inn i dette. Har naboen sagt at han er muslim og at religion er grunnen for forespørselen? Det kan jo like gjerne være anbefalinger om at barn og alkohol ikke går overens. Eller eventuelt en forhistorie med negative konsekvenser av alkoholbruk. Synes det var mange ufine og generaliserende komentarer her.

Når det er sagt, så kan selvsagt ikke naboen bestemme hva du kan gjøre på egen terrasse, så lenge du forholder deg til lover og regler i borettslaget. Synes forslaget med hekk eller skillevegg var godt. Det må jo være ubehagelig med en nabo som følger såpass med at de vet hva du drikker.

Anonymkode: 87489...cbe

Nei den er det bare å overse. Du får si at hvis ditt glass med vin er et problem får de heller la være å oppholde seg der, ev lage en vegg på sin veranda slik at de kkke ser deg.

Av alle krav fra naboer må det være det teiteste jeg har hørt.

Hvordan kan de vite om den er alkoholfri eller ei? 

Det er ikke hensyn, det er diktering. Ikke la deg påvirke. Barna der vil nok dessverre ha større utfordringer enn en nabo som drikker et glass hvitvin mens hun leser en bok. 

Anonymkode: 2207d...568

HvittHus skrev (15 timer siden):

Misforstått snillhet kalles det der.

Anonymkode: 77fb9...0a0

Anonym bruker skrev (På 12.7.2024 den 20.26):

Vi bor i rekkehus hvor flere rekkehus henger sammen etter hverandre.
Har hage foran og bak, og en liten veranda.
Disse verandaene står ganske tett, er vel ikke mer enn ca 3 m fra min veranda til naboen sine på hver side.

Jeg elsker verandaen min, har fylt den opp med masse blomster, en lounge, lite bord, stearinglys og så videre.
Sitter der mye på kvelden når det er varmt nok, gjerne med en bok og et glass hvitvin.

Og der kommer problemet inn, hvitvinen.
Den ene naboen vår er veldig muslimsk, og har spurt meg om jeg kan la være å drikke alkohol på verandaen min siden de ikke vil at barna skal se noen de kjenner drikker alkohol.

Jeg kommer til å fortsette som før, er snakk om et lite glass, jeg drikker meg ikke full.

Anonymkode: bfab8...ce1

Prøv å nyt hvitvinen toppløs neste gang😅

Anonymkode: 6397a...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...