Gå til innhold

Hadde dere også ignorert denne naboens ønske, eller vist hensyn?

Anbefalte innlegg

Vi bor i rekkehus hvor flere rekkehus henger sammen etter hverandre.
Har hage foran og bak, og en liten veranda.
Disse verandaene står ganske tett, er vel ikke mer enn ca 3 m fra min veranda til naboen sine på hver side.

Jeg elsker verandaen min, har fylt den opp med masse blomster, en lounge, lite bord, stearinglys og så videre.
Sitter der mye på kvelden når det er varmt nok, gjerne med en bok og et glass hvitvin.

Og der kommer problemet inn, hvitvinen.
Den ene naboen vår er veldig muslimsk, og har spurt meg om jeg kan la være å drikke alkohol på verandaen min siden de ikke vil at barna skal se noen de kjenner drikker alkohol.

Jeg kommer til å fortsette som før, er snakk om et lite glass, jeg drikker meg ikke full.

Anonymkode: bfab8...ce1

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Disse verandaene står ganske tett, er vel ikke mer enn ca 3 m fra min veranda til naboen sine på hver side.

Jeg elsker verandaen min, har fylt den opp med masse blomster, en lounge, lite bord, stearinglys og så videre.
Sitter der mye på kvelden når det er varmt nok, gjerne med en bok og et glass hvitvin.

Den ene naboen vår er veldig muslimsk, og har spurt meg om jeg kan la være å drikke alkohol på verandaen min siden de ikke vil at barna skal se noen de kjenner drikker alkohol.

Jeg kommer til å fortsette som før, er snakk om et lite glass, jeg drikker meg ikke full.

Jeg er veldig for å ta hensyn og respektere andres kultur og sånn, men dette hadde jeg ikke akseptert og er enig med deg i å fortsette å kose deg med vinglasset ditt på verandaen din. Det må din nabo akseptere og tåle. 

Anonymkode: bec98...8b2

Noe hensyn må man ta når man bor tett, men dette hadde jeg overhodet ikke brydd meg om. Tåler han ikke såpass får han flytte i enebolig 

Hvordan kan barna hans vite om det er eplejuice, vann, farris eller alkoholfri vin forresten? Både han og barna hans må lære at man ikke kan legge seg opp i hva andre har i glasset sitt.

Anonymkode: 622c8...63a

HvittHus skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde fortsatt å drikke min vin, men kommet naboen litt i møte ved å bruke et vinglass uten stett. 

Jeg hadde brukt vanlig vinglass, men fylt det inne. Kunne godt sagt til naboen at det ikke var vin også, for naboskapets skyld, han har virkelig ikke noe med hva som er i glasset...

Anonymkode: 622c8...63a

Annonse

Hvis naboen mot all formodning skulle bry seg med det, så er det ikke fordi de er muslimske. 

De er koko og sliter med ett eller annet, så uansett religion så hadde jeg vært svært skeptiske til dem og holdt de på armlengs avstand. Men så lurer jeg jo på deg også, som faktisk må spørre om dette her. Hva slags bosted er dette egentlig?

ReneRene skrev (12 minutter siden):

Hvis naboen mot all formodning skulle bry seg med det, så er det ikke fordi de er muslimske. 

De er koko og sliter med ett eller annet, så uansett religion så hadde jeg vært svært skeptiske til dem og holdt de på armlengs avstand. Men så lurer jeg jo på deg også, som faktisk må spørre om dette her. Hva slags bosted er dette egentlig?

Rekkehus... 😐

Anonymkode: 9d9ad...354

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Rekkehus... 😐

Jaha. Du burde jo helt av deg selv skjønne at ingen har noe med om du drikker vin på din veranda, og det er ingenting å spørre om andre også hadde ignorert. Du kan ikke gå rundt og være SÅ redd for andres reaksjoner...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣 DEN VAR GOD. 10/10

Anonymkode: 37cb0...1cc

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Jaha. Du burde jo helt av deg selv skjønne at ingen har noe med om du drikker vin på din veranda, og det er ingenting å spørre om andre også hadde ignorert. Du kan ikke gå rundt og være SÅ redd for andres reaksjoner...

Jeg er ikke hi.

Bare svarte på spørsmålet ditt om boform, siden du ikke fikk det med deg i hovedinnlegget..

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde foreslått å sett opp en levegg eller noen busker som gjorde at det ikke ble så synlig.

Anonymkode: 40a5c...30d

Jeg hadde nok ikke klart å la være å le om en nabo kom med denne forespørselen😅 Du drikker selvsagt hva du vil på din egen veranda. Barna hans kan heller ikke vite om du drikker vin eller noe annet. Jeg drikker alltid brus av vinglass🤷🏻‍♀️

Støtter eller forslaget om at naboen kan plante hekk eller sette opp skillevegg på sin egen tomt, om han har behov for skjerming. 

Anonymkode: 608cc...b7d

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke hi.

Bare svarte på spørsmålet ditt om boform, siden du ikke fikk det med deg i hovedinnlegget..

Boform og bosted er to forskjellige ting... 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ehhh... Da får du be dem slutte å lage mat med krydder. Mere sjenerende.  Nei, du bor i Norge. Du drikker vin så mye du vil i ditt hjem. 

Anonymkode: b1dd3...62f

HvittHus skrev (1 time siden):

Jeg hadde fortsatt å drikke min vin, men kommet naboen litt i møte ved å bruke et vinglass uten stett. 

Er du serr ? Skal man drikke vin av melkeglass fordi naboen er muslim? Nope. 

Anonymkode: b1dd3...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...