Gå til innhold

Dere som har bil og setter fast av penger hver måned til bilhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Setter av 5000 i måneden ut fra at bilhold er beregnet til 60 000 i året. Bruker sånn 2300 kr pr måned i gjennomsnitt, så kontoen vokser for hvert år. Måtte ha ny bil for tre år siden og brukte da det som stod på kontoen til å kjøpe.

Anonymkode: e3463...56c

Oi. Jeg har IKKE et så høyt forbruk på bil😅 Har en gammel bil fra 2011. Den har gått ca 100000, var på ca 50000 da jeg kjøpte den i 2014. Så kjører ikke langt, men ofte (dvs hver dag, men kort vei til jobb så mye småkjøring) Må ut med mellom 5-10000 annethvert år da slitedeler må fikses. Utenom det kun drivstoff og forsikring.

Setter av mellom 1000 og 2000 i mnd. til service og vedlikehold. Mindre utgifter betaler jeg fra lønna (som da jeg måtte ha nytt startbatteri. Kosta 5000,- det betalte jeg fra lønna og ikke fra "vedlikeholdskontoen")

Anonymkode: 4c28e...449

Annonse

Jeg kjører mye og burde absolutt ha satt av penger hver måned. 

I løpet av det siste året har jeg hatt 75000 service, 90000 service, EU-Kontroll, bytte av bremseskiver/klosser etter EU, og nye sommerdekk 🥵

Har fortsatt garanti heldigvis, siden AC nettopp konka 😄

Anonymkode: d7c13...1de

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg kjører mye og burde absolutt ha satt av penger hver måned. 

I løpet av det siste året har jeg hatt 75000 service, 90000 service, EU-Kontroll, bytte av bremseskiver/klosser etter EU, og nye sommerdekk 🥵

Har fortsatt garanti heldigvis, siden AC nettopp konka 😄

Anonymkode: d7c13...1de

Hvilken bil har du? 

Anonymkode: 11723...898

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Setter av mellom 1000 og 2000 i mnd. til service og vedlikehold. Mindre utgifter betaler jeg fra lønna (som da jeg måtte ha nytt startbatteri. Kosta 5000,- det betalte jeg fra lønna og ikke fra "vedlikeholdskontoen")

Anonymkode: 4c28e...449

Samme her, mellom 1-2000, pluss et eller annet slitasje ca annethvert år

Anonymkode: 11723...898

Lån, forsikring og drivstoff er det man trenger hver måned, og det er jo veldig individuelt hva disse summene kommer på.

Hva du trenger til vedlikehold kommer jo også an på alder på bilen og hvor ofte du bytter den. En person som kjøper ny bil annenhvert år trenger mindre enn en person som kjøper en 15 år gammel bil og kjører den i 10 år før det byttes igjen.

Anonymkode: 07e29...efd

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Lån, forsikring og drivstoff er det man trenger hver måned, og det er jo veldig individuelt hva disse summene kommer på.

Hva du trenger til vedlikehold kommer jo også an på alder på bilen og hvor ofte du bytter den. En person som kjøper ny bil annenhvert år trenger mindre enn en person som kjøper en 15 år gammel bil og kjører den i 10 år før det byttes igjen.

Anonymkode: 07e29...efd

Jeg er ikke dum heller, herregud 🙄 Jeg spurte ikke om noe generelt, jeg spurte om hva dere bruker. Sånn svadasvar lkan du bare droppe.

Hi

Anonymkode: 796c1...c9f

Anonym bruker skrev (På 13.7.2024 den 20.10):

Jeg er ikke dum heller, herregud 🙄 Jeg spurte ikke om noe generelt, jeg spurte om hva dere bruker. Sånn svadasvar lkan du bare droppe.

Hi

Anonymkode: 796c1...c9f

Jeg har en Toyota yaris hybrid. Kjøpte nesten ny i 2012. Har brukt ca 400 kr i mnd på bensin og 2000 kr i generell service årlig. Ca samme pris for eu-kontroll. Har kun trengt å skifte bremser en gang i løpet av alle disse årene. Så den hat vært særdeles billig u drift og dermed ikke trengt å sette av noe særlig. Bilforsikringen ligger forresten på rundt 10 000 kr i året.

Anonymkode: 416c7...635

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...