Gå til innhold

Når dere klipper planen, samler dere opp gresset, eller lar dere det ligge?

Anbefalte innlegg

Her i huset er det jeg som klipper plenen, og jeg lar det ligge.

Mannen er oppvokst med at man enten har oppsamler på gressklipperen, eller raker etterpå, og lurte på hvorfor jeg lot det ligge.
Svarte at her er det fryktelig mye leire, og dersom gresset blir liggende vil det råtne til jord og i det lange løp blir det bedre.

Hva gjør dere, og hvorfor?

Anonymkode: ce069...c4e

Fortsetter under...

Optatium skrev (23 minutter siden):

Hvis man klipper jevnlig så trenger man ikke rake syns jeg. Men noe av det styggeste jeg vet er når det ligger striper med tørt gress på plenen. 

Det løses ved å klippe over plenen flere ganger, da blir det avklipte gresset mer fin klippet om man slipper striper med tørt gress siden det går mer ned i gresset som står igjen.

HI 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det løses ved å klippe over plenen flere ganger, da blir det avklipte gresset mer fin klippet om man slipper striper med tørt gress siden det går mer ned i gresset som står igjen.

HI 

Jeg har 1,6 mål tomt så det du skisserer det har aldri vært aktuelt her. Jeg klipper hver tredje dag i vekstsesong, og siden ca 2 ganger i uken. 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

HI 

Det høres helt forferdelig ut å klippe plenen flere ganger unødvendig, da samler jeg det heller opp.

Anonymkode: dfa18...af3

Vi har fem mål tomt, to av dem er plen. Vi kan ikke rake, det har vi ikke tid til😅

Svaret på spørsmålet ditt kommer an på hva slags gressklipper man har.
Vi har i alle år hatt bioklipper (traktor), og har gått nå gått over til robot, som også er en bioklipper. Med alle bioklippere er det meningen å la gresset ligge. 

Har man ikke bioklipper så er det meningen å enten ha oppsamler eller rake. 

Anonymkode: 80054...5b9

Jeg har klipper jeg kan velge om jeg vil legge igjen gresset, samle det opp eller bioklippe.

Når du bioklipper blir gresset hakket opp veldig smått så det liksom forsvinner ned i gresset og blir jord, men det er et helsike når du har bikkjer og unger som løper ut og inn. Særlig barbente unger, vsnnspredere og plaskebasseng, de drar jo haugevis med gress inn.

Så jeg samler opp.

Anonymkode: 45a86...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...