Gå til innhold

Går i ferie i dag, og føler ingenting

Anbefalte innlegg

Ikke glede, forventning, frihetsfølelse… 

Pleier å glede meg stort til sommerferien, men nå er jeg bare flat. 

Klarer liksom ikke leve i øyeblikket eller føle begeistring for tiden. Vi skal på to turer, men jeg ville helst bare ha vært hjemme. Kjenner bare på en uro over å reise. 

Anonymkode: 93930...35d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klarer liksom ikke leve i øyeblikket eller føle begeistring for tiden. Vi skal på to turer, men jeg ville helst bare ha vært hjemme. Kjenner bare på en uro over å reise. 

Ok. Så bli hjemme å sutre da, så kan de andre kose seg uten deg. 

Anonymkode: 4f843...f57

Må man føle noe hele tiden da? Jeg skal jobbe en uke til og så ha ferie. Vi har planer, men jeg gleder meg ikke. ikke sånn som tidligere. Jeg gruer meg heller ikke, men jeg også skulle ønske jeg hadde 3 uker på sofaen uten en eneste aktivitet. Men så heldig er jeg ikke. Eller, jeg er så heldig at jeg har barn jeg skal tilbringe ferien med. Så det handler jo litt om hvordan vi ser på det også :)

God ferie!

Anonymkode: 091b5...7e8

Kan du være en anelse deprimert? Hvis dette ikke er normalen og du har kjent på flat en stund. Jeg var slik etter en periode hvor det var veldig mye som skjedde på kort tid. Trenger tid til å hente seg inn, men du kommer til å få dager igjen hvor du gleder deg. 

Det går i bølger og de dårlige dagene passerer heldigvis de også. I mellomtiden hjelper det å legge minst mulige inn i kalenderen, utforske kunsten å gjøre ingenting. 

Anonymkode: 6a4e4...805

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Eg elsker å jobbe så føler heller ikke stor glede av å ha ferie. Liker heller ikkje reise på ferie så er heime eller på hytta. Er nå frikjøpt et år for å vere fosterhjem og kjenner litt på savnet etter å jobbe. Kan ta en vakt i ny og ne når ting har satt seg.

Anonymkode: 9cd09...40c

Tror ikke dette er så uvanlig egentlig,  men mulig det blir godt når du først er på ferie.

Tenker også som over her at man kanskje ikke trenger å kjenne etter så mye. Forsøk å gjør noe hyggelig og avslappende på tur, og forhåpentligvis løsner det.

Jeg er på dag 5 i ferien, og først nå har jeg en god og avslappende følelse.

Anonymkode: 0beff...733

Det tar litt tid å "lande" når man endelig går på ferie. Ikke uvanlig å føle seg både litt tom og utladet. Jeg gjør alltid det de første feriedagene. Og så stiger formen og DA er det deilig å kjenne på feriefølelsen :)

Anonymkode: ef6cd...605

Jeg var mer euforisk til å ta ferie tidligere, kunne kjenne på lykkefølelsen når jeg gikk fra jobb og visste at det nå var 4 uker ferie.  For min del tror jeg at det var livssituasjonen jeg var i da, med små barn og hamsterhjulet som jeg da kunne kjenne på at skulle være fraværende i en hel måned. At vi fikk tid til å kose oss sammen som en familie i flere uker uten stress.

Nå er ungene store og jeg stresser ikke mye i hverdagen lenger, så jeg har ikke så stort behov for en lang hvilepause fra hverdagsstresset. Jeg elsker uansett å ha ferie og gleder meg til 4 uker fri - men ikke like euforisk siste dag på jobb likevel 😊

Anonymkode: 59e3a...5e4

Jeg er heller ikke noe glad i å reise, men som regel koser jeg meg når vi først kommer frem, og er glad for opplevelsen i ettertid. Så jeg reier egentlig mest for å glede mann og barn som liker å reise, også vet jeg at det i ettertid er fint å ha gjørt, sett og opplevd noe nytt sammen. Men jeg gleder meg ikke til å reise, det gjør jeg ikke....

Å være lykkelig over ferie og føle så mye rundt det trenger man vel ikke gjøre? Å bekymre seg over fraværet av følelser rundt det gjør jo bare vondt verre.

Ikke kjenn etter så mye, vi mennesker har blitt altfor flinke til det. Jeg tror ærlig talt det er en grunn til at det er så mye psykisk sykdom i dag jeg. Livet tralter avsted det, og det holder lenge, hvorfor skal vi kjenne etter så mye hele tiden.

Anonymkode: d8772...f8b

Anonym bruker skrev (På 12.7.2024 den 11.12):

Lag deg små øyeblikk mange ganger om dagen. 🌸

Anonymkode: 0d2bd...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...