Gå til innhold

Middag i helgen

Anbefalte innlegg

Noen med gode forslag til middag når til helgen?

Elsker å lage mat, gjerne ting som er litt komplisert og tar lang tid, men har kjørt meg fast i det samme gamle.
Har lett for at jeg lager det jeg har laget 100 ganger før, og trenger ny inspirasjon.

Noen som kan hjelpe meg?

Anonymkode: b0d6a...eaa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448652-middag-i-helgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Indisk🥰Tikka masala med raita, nanbrød mango cuthney og papadam🥰

Pepperbiff med saltbakte poteter, soppstuing, minimais og asparges, samt rosepeppersaus🥰

Indrefilet av svin som fylles med fetaost og timian og deretter surres inn i bacon. Serveres med stekte grønnsaker (minimais, sopp og brokkoli) og fløtegratinerte poteter. 

Fondue🥰

Kyllingfilet, villris og honningglasserte rotgrønnsaker🥰

Anonymkode: f7e6f...9c4

I dag skal vi ha en god gryte, har jeg bestemt meg for. Enten biff stroganoff eller boeuf bourgignon, det har jeg ikke bestemt meg for ennå. I morgen blir det taco, da kommer det folk hit på litt ulike tidspunkter samt at det er slåttonn, og det er lett å tilpasse slik at man kan spise til forskjellig tid.

Annonse

I dag lager svigerdatter middag, hun er fra Thailand og lager mat derfra. Regner med det blir godt (og sterkt 🙈). Mye smak i maten hun lager.

I morgen blir det vel grilling som vanlig, vi har grillen under tak på verandaen så vi griller nesten uansett vær om sommeren. Ungene snakket om at de hadde lyst på grillspyd og "crushed potatoes", så kanskje det blir det.

Søndagene er gjerne forbeholdt norsk tradisjonsmat som tar tid å lage, men typiske gryter og sånt har jeg ikke så lyst på om sommeren. Svogeren min snakket om fisketur, så kanskje det blir stekt makrell. Hadde det forrige helg også, med nypoteter, rømme og agurksalat. Veldig godt.

Anonymkode: c423b...9e3

En variant av norske kålruletter, hvor det er godt med løk blandet med kjøttdeig i kålbladene, og så servere med god tomatsaus. Da syns jeg ris passer best til, men har også prøvd makaroni med ost ( ikke SÅ godt )

Tomatsuppe med kylling og toppet med litt rømme. Veldig godt med varmt brød eller rundstykker til. 

Røkte sommerkoteletter med fløtegratinerte poteter og div andre grønnsaker ( grillede )

ReneRene skrev (5 timer siden):

En variant av norske kålruletter, hvor det er godt med løk blandet med kjøttdeig i kålbladene, og så servere med god tomatsaus. Da syns jeg ris passer best til, men har også prøvd makaroni med ost ( ikke SÅ godt )

Du pakker kjøttdeigen i kålen sånn som med tradisjonelle kålruletter, eller gjør du det på en annen måte siden du sier det er en variant av kålruletter? Lager du tomatsausen selv, har du en god oppskrift som passer?

Makaroni med ost til vårruller høres en smule snodig ut, selv for meg som parer de rareste matvarene sammen 😆

Anonymkode: ec691...298

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du pakker kjøttdeigen i kålen sånn som med tradisjonelle kålruletter, eller gjør du det på en annen måte siden du sier det er en variant av kålruletter? Lager du tomatsausen selv, har du en god oppskrift som passer?

Makaroni med ost til vårruller høres en smule snodig ut, selv for meg som parer de rareste matvarene sammen 😆

Anonymkode: ec691...298

Pakker inn i kålen ja. Lager sausen selv, og det smakte ikke så godt med makaroni og ost heller. Har spist rester og stekt makaronien, og det var greit. Ris er best uansett til dette.

Endret av ReneRene

Annonse

Jeg hadde coconut sriracha kylling forrige helg, veldig godt og fikk endelig brukt kylling lårfilet til noe fornuftig hvor jeg ikke så godt merker at det ikke er filet (jeg er sær på kjøtt). 
Ellers skal vi ha ferske vårruller denne helga, ikke tidkrevende eller avansert, bare skrekkelig godt😅

Igår hadde vi lasagne bolognese, se lasagne til mafiaen fra trines matblogg.

I dag grillet vi entrecote og nakkekoteletter, hadde kremet potetsalat (verdens beste) og salat med tomat rødløk og vinegrette.

I morgen skal vi ha pasta med egenplukkede kantareller, fløtesaus av fløte, parmesan, løk, hvitløk og timian. 

Anonymkode: 99151...a3f

Skulle ønske jeg tålte ingrediensene, etter en hodetraume reagerer jeg på alt. 

Men drømmer om gresk stifado og kylling/ lammefrikassé.  Kanskje ikke så avansert, men godt.  Og thai mat. Rød karri er jeg veldig svak for. 

Anonymkode: abfbd...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...