Gå til innhold

Noen syere her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Iiiiik skrev (59 minutter siden):

Så kjedelig. Jeg har ikke opplevd det, håper du får det bort. Litt sent med tips, men jeg merker alltid på vrangen av plaggene. 

Det er på vrangen, da, så sånn sett er det ikke totalt krise. Men perfeksjonisten i meg går og gnager på det likevel. Jeg fikk det ikke vekk verken med mikrofiberklut eller børste, heller.

Superdolly skrev (2 timer siden):

Det er på vrangen, da, så sånn sett er det ikke totalt krise. Men perfeksjonisten i meg går og gnager på det likevel. Jeg fikk det ikke vekk verken med mikrofiberklut eller børste, heller.

Hvis stoffet er fargeekte, kan man gni det bort med sprit/alkohol. Men det ville jeg testet på en restelapp først for å være sikker. 

Anonymkode: f39d1...1ca

Superdolly skrev (4 timer siden):

Da tenker jeg dette er en god anledning til å be perfeksjonsstemmen om å være stille. 

Leste syrere jeg, og lurte på hva du trengte et folkeslag til...

Men har aldri opplevd at tekstilkritt eller tusj som vi bruker når vi brodererer bunad har satt seg fast, og det bruker vi på retta, så da lister jeg meg ut igjen.

Anonymkode: 4fcfa...e86

Jeg leste et sted at andre farger på skredderkritt enn hvit ikke lar seg fjerne like lett som hvitt kritt, kanskje det er årsaken?

Ellers enig med Iiiik, sett en lyddemper på perfeksjonisten, og vær veldig glad for at det bare vises på innsiden og mest trolig vil gå bort med bruk.

Og går det ikke bort - se på det som et hederstegn på hjemmelaget håndarbeid - ekte vare! :)

Anonymkode: 01eba...992

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg leste et sted at andre farger på skredderkritt enn hvit ikke lar seg fjerne like lett som hvitt kritt, kanskje det er årsaken?

Ellers enig med Iiiik, sett en lyddemper på perfeksjonisten, og vær veldig glad for at det bare vises på innsiden og mest trolig vil gå bort med bruk.

Og går det ikke bort - se på det som et hederstegn på hjemmelaget håndarbeid - ekte vare! :)

Anonymkode: 01eba...992

Jeg har brukt blått kritt siden stoffet var hvitt, så kanskje det er årsaken ja!

Ellers synes jeg resten av innlegget ditt var et meget godt innspill. Det skal jeg ta til meg. 😊

Superdolly skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt blått kritt siden stoffet var hvitt, så kanskje det er årsaken ja!

Ellers synes jeg resten av innlegget ditt var et meget godt innspill. Det skal jeg ta til meg. 😊

Siden det er blått...kan det være skredderkritt som ikke er faktisk kritt men voks? Da ville jeg prøve på en liten flik å legge på tørkepapir og stryke over med strykejern og se om det forsvinner. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Leste syrere jeg, og lurte på hva du trengte et folkeslag til...

Men har aldri opplevd at tekstilkritt eller tusj som vi bruker når vi brodererer bunad har satt seg fast, og det bruker vi på retta, så da lister jeg meg ut igjen.

Anonymkode: 4fcfa...e86

Haha, jeg og! Og tenkte «hvorfor skal en spesifikt fra Syria kunne svare på hvorfor ikke skredderkritt» kan fjernes fra tekstilet.

Anonymkode: 81cb7...10f

Himmel og hav skrev (10 timer siden):

Siden det er blått...kan det være skredderkritt som ikke er faktisk kritt men voks? Da ville jeg prøve på en liten flik å legge på tørkepapir og stryke over med strykejern og se om det forsvinner. 

Det skal jeg gjøre! Og funker ikke det så skal jeg få perfeksjonisten til å tie stille og se på det som et tegn på at det er håndlaget, som anonym ...992 sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...