Gå til innhold

Hvor lenge etter utbetaling kan nav kreve tilbake penger?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beløp som jeg mener er feilutbetaling. Har vært i kontakt med nav og de mener det er rett. Har satt dette beløpet på egen konto inntil videre fordi det er et såpass stort beløp at jeg ikke ønsker å bruke noe hvis nav plutselig skulle finne ut det var feilutbetalt og kreve pengene tilbake. Men hvor lenge etter utbetaling kan de kreve penger tilbake? Er det 3 år etter?

Anonymkode: 34c26...6e6

Fortsetter under...

Tror ikke det er noen grense, finner de ut at det er feil, må det betales tilbake uansett! 
Nav har jo måtte betale folk for at de har fått forlite utbetalt for flere år siden og, så vil ikke tro det er tid på dette, dessverre

Anonymkode: f8d1c...c7b

Vet ikke om det er noen regel på det, men vet de gjerne har en gjennomgang før jul engang på om alt var riktig i fjor.

Jeg er ufør, og har fått både utbetaliner og tilbakebetalingskrav i november-ish for da har de gått gjennom barnetillegg o.l. og sett om alt er riktig for året før. Da skal alt være levert inn via skatteteaten, egen inntekt, ektefelles inntekt osv så regner de alt mot hverandre.

Tror ikke de sjekker ting som ligger lenger tilbake enn det.

Anonymkode: 687a6...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...