Gå til innhold

Mye eller lite alkohol?

Anbefalte innlegg

På Lørdag skal jeg og 2 venninner møtes hjemme hos meg. Vi skal spise pizza og drikke litt. Jeg drikker bare øl. Jeg drikker sjelden og lite når jeg drikker. Jeg drakk mye når jeg var yngre. Nå er jeg snart 50 år og liker ikke følelsen av å bli beruset. 

I dag dro vi 3 for å handle. Jeg kjøpte 4 bokser øl til fredag. Da sa hun ene: hæ.. skal du bare ha 4 bokser øl?

Er det virkelig så lite? Kanskje jeg ikke tåler så mye 😅

Anonymkode: cf976...f5d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144448638-mye-eller-lite-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

4 øl til en person er vel helt innenfor, jeg drikker så sjelden at jeg blir beruset av en øl 🙈

Men om du tenker at 4 øl skal deles på 3 personer er det lite, de fleste drikker mer enn det når de skal ta seg en fest.

Anonymkode: db9a6...5a3

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

De fire var kun til deg? Helt innafor mengde det. Om det var ment på alle er det litt snaut. Øl går ikke ut på dato med det første, gjør lite om det står igjen et par dagen etter. 

Anonymkode: af9ce...1a5

De er kun til meg 😀

Anonymkode: cf976...f5d

Jeg ville nok ha kjøpt inn det dobbelt, og kanskje drukket 6, men det er meg.

Ville ikke ha reagert på om noen valgte å drikke mer, eller mindre enn meg.

Er 4 det du ønsker å drikke så er det hverken lite, eller mye

Anonymkode: fb805...3ca

Annonse

Helt passe det til formålet. Hadde planen vært pizza, øl og ut på byen hadde det kanskje vært snaut. Om du ville drikke deg full. Men det vil du jo ikke så da holder jo 4 øl i massevis? Høres ut som venninna di vil drikke mer enn deg 

Anonymkode: bb9c8...1c9

Jeg hadde vært veldig beruset på 4 øl, men jeg drikker svært sjeldent og tåler litt. Syns det er så rart at folk skal ha en formeningen om hvor mye andre skal drikke her inne. Øl er og mettende, så ikke sikkert man orker så mye heller. Drikker du ikke i festlige lag så er du en festbrems, tar du "bare" 4 øl er det for lite, hadde du drukket deg stup full hadde du fått hørt det og, for det kan man jo ikke gjøre.

Kjøp og drikk det du ønsker og kos deg😊

Anonymkode: cb39c...da2

4 øl (halvlitere) er som regel nok til meg, selv på ordentlig fest. En rolig kveld med venninner trenger jeg ikke så mye. Men det har kanskje litt å si hvor lenge kvelden varer. Jeg liker å fordele det utover, "lykkepromillen" er på sitt beste når man ikke er så påvirket. Å drikke store mengder i raskt tempo er ikke sunt for noen.

Anonymkode: b602f...424

Jeg drikker 4/5 rusbrus, eller 3 glass vin når jeg hygger meg slik. Full har jeg ikke vært på sikkert 15 år. Liker ikke å bli full, men jeg liker den roen jeg føler etter et par glass. Synes mengden er helt normal. Det er jo ikke planlagt en fyllefest liksom. Folk tåler forskjellig mengde da, kanskje hun som kommenterte tåler mye. 

Anonymkode: fc2cf...d48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...