Gå til innhold

Hvilke ferdigmåltider tyr du til av og til, du som bruker det?

Anbefalte innlegg

I dag så ble det Eldorado fried rice, sammen med egg og noen kjøttkaker i biter. Andre dager kan det bli fiskegrateng med råkostmix, en eller annen pytt i panne med speilegg, Findus ovnsbakt italiensk fisk, fiskekaker eller fiskeburger i hamburgerbrød, fiskepinner i tortillalefse med lettrømme og salatmix eller råkostmix, risgrøt, Stabburet ost&skinke pai med salat eller noe fra varmmat disken på Meny.

Og før noen kommer med pekefingeren, nei dette spises ikke hver dag, heller ikke hver uke.

Anonymkode: 3773c...3f2

Fortsetter under...

Fiskegrateng, fiskekaker og frossenpizza. Pytt i panne kan nok også skje, men tror det er godt over et år siden. Noen ganger rømmegrøt eller Toro risengrynsgrøt også, forresten. 

Anonymkode: 50856...8e0

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I dag så ble det Eldorado fried rice, sammen med egg og noen kjøttkaker i biter. Andre dager kan det bli fiskegrateng med råkostmix, en eller annen pytt i panne med speilegg, Findus ovnsbakt italiensk fisk, fiskekaker eller fiskeburger i hamburgerbrød, fiskepinner i tortillalefse med lettrømme og salatmix eller råkostmix, risgrøt, Stabburet ost&skinke pai med salat eller noe fra varmmat disken på Meny.

Og før noen kommer med pekefingeren, nei dette spises ikke hver dag, heller ikke hver uke.

Pekefingre må du gi blaffen i.  De er der bare for å gi deg dårlig samvittighet,  og det skal du ikke ha. 

Anonymkode: 102a3...516

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Chips som i potetgull, eller chips som i pommes frites?

Hi

Potetgull, men det bør helst være det billige på Extra fordi det er salt og har store flak. Veldig godt til ferdiglapskaus som jo strengt tatt ikke er såå godt alene, men sammen blir det! 

Endret av ReneRene

Frossenpizza, fiskegrateng og fiskepinner er nok det som brukes oftest.

Ellers kjøper jeg av og til en ferdig grillet kylling som jeg river i biter og har i en ildfast form, fyller på med div stekte grønnsaker og toro bretagne kyllingsaus. Ost på toppen, gratinerer i ovnen og serverer med ris.

Anonymkode: 573ae...3da

Annonse

Jeg har blitt så skremt av all forskningen om ultraprosessert mat og hva det gjør med oss, så jeg unngår ferdigmat så godt jeg kan. Livet er likevel så fullt av andre ting at noe blir det innimellom. Jeg liker lasagnepakka fra Toro, fiskepinnene med 80%fisk, fiskeburgere/kaker, og av og til har vi en grandis. Utover det tror jeg sjeldent jeg bruker av de halv/helferdige produktene. 

Anonymkode: 1c0d0...362

Liker fiskesuppen til Fjordland, samt byggrynsgrøt. Og så har Rema noen gode ferdigsupper i kjøledisken, som jeg kan finne på å bruke som base og bare slenge oppi litt ekstra kjøtt eller fisk i. Lapskaus på boks er også greit. Toro Meksikansk tomatsuppe funker også hvis man har litt melk og fløte i, samt litt kjøttdeig. Men som regel krever ferdigrettene endel ekstra krydder for å piff opp smaken, den er ofte litt "blek". 

Pølser når vi griller og en grandis i ny og ne. Tror det er det. 

Men det har seg sånn at jeg lager middag fra bunnen av i en kafé 3 dager i uka og da blir det med en porsjon hjem til middag. Er det mye rester, får jeg ta med hjem og fryse ned. Så lager egentlig veldig lite middag hjemme. Og da blir det som regel biff, kylling eller svinekjøtt med ris, pommes noisette eller fløtegratinerte poteter. Potetene kjøper jeg forresten alltid sånn ferdigpakke. Syns den er veldig god. 

Anonymkode: 35798...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...